خبرگزاری کار ایران

دفاعی از بازیکنانم ندارم

اسلامی: رای فدارسیون عجولانه بود/ بچه‌ها دست روی قرآن می‌گذارند که دوپینگ نکرده‌اند!

سرمربی تیم هفت‌الماس رای فدراسیون بسکتبال را مبنی بر تعلیق فعالیت‌های این تیم را عجولانه دانست و اظهار کرد شاگردانش به تمام مقدسات سوگند می‌خورند از داروهایی استفاده کرده‌اند که بازیکنان دیگر تیم‌ها مصرف می‌کنند.

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از رای صادر شده مبنی بر محرومیت این تیم اظهار کرد: متاسفانه با این رای فدراسیون، کار تیم ما را تمام کردند. فولاد هفت‌‌الماس قزوین بنگاهی اقتصادی است که دخل و تصرفی در باشگاه ورزشی‌اش ندارد و ما هم خیلی جاها نمی‌توانیم نظارت مستقیم داشته باشیم. از طرفی بازیکنان هفت‌الماس هم جوان و کم‌ تجربه‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته انضباطی در باشگاه هفت‌الماس برای رسیدگی به دوپینگ بازیکنان این تیم، افزود: وقتی سال گذشته نمونه دوپینگ 2 بازیکن ما مثبت اعلام شد، جلسه‌ای مشترک با مسئولان هیات بسکتبال قزوین برگزار کردیم و پس از آن‌هم 3 جلسه با حضور مدیران و بازیکنان باشگاه برگزار شد که خروجی آن برخورد جدی ما با این موضوع بود.

سرمربی هفت‌الماس قزوین درباره دوپینگ بازیکنان این تیم در سال 94 توضیح داد: بازیکنان جوان من دست روی قرآن می‌گذارند و به همه مقدسات سوگند می‌خورند داروهایی را از بازار تهیه و مصرف کردند که بازیکنان دیگر تیم‌ها هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. من چه باید بگویم؟ انگار دیواری کوتاه‌تر از دیوار هفت‌الماس پیدا نکرد‌ه‌اند. معتقدم فدراسیون در صدور رای محرومیت هفت‌الماس عجله کرد. من دفاعی از بازیکنانم ندارم اما باید در این‌باره، قانون به خوبی اعمال شود تا مجموعه باشگاه متضرر نشود. 17 نفر دیگر هم از هفت‌الماس مطالباتی دارند و این رای به آن‌ها هم لطمه می‌زند. امیدوارم قانون برای همه یکسان اعمال شود.

اسلامی ادامه داد: آرزو می‌کنم این بحث هرچه سریعتر به پایان برسد و اگر بازیکنان من خاطی بودند محروم شوند. ضمن این‌که قرار است باشگاه هفت‌الماس در محکومیت این پدیده شوم که بر ورزش کشور سایه انداخته، بیانیه‌ای منتشر کند. من نظارتی بر تمرینات بدنسازی تیم نداشتم و تنها به دلیل مسئولیتی که در هفت‌الماس دارم پاسخگو هستم. غیر از من باشگاه هم اطلاع یا دخالتی در این موضوع نداشته است. با روشن شدن این مساله اگر بازیکنانم عمداً مرتکب اشتباه شده باشند با آن‌ها برخورد جدی می‌کنیم اما اگر چنین اتفاقی سهواً روی داده است، باید دید مشکل کار کجاست و آن‌ر ا آسیب‌شناسی کرد؟

وی درباره فرجام‌خواهی باشگاه هفت‌الماس درباره این پرونده اظهار کرد: ما امروز در فدراسیون حضور داشتیم و اعتراض‌مان را شفاهاً بیان کردیم. به محض دریافت حکم که اعتراض کتبی‌ خود را به فدارسیون ارسال می‌کنیم. برای ما دفاع از باشگاه و مجموعه هفت‌الماس در اولویت است و پس از آن، دفاع از بازیکنان اهمیت دارد. به هرحال نباید یک مجموعه قربانی شود و با بردن آبروی یک باشگاه نشان دهیم با دوپینگ برخورد می‌شود. از مسئولان تقاضا می‌کنم صورت مساله را پاک نکنند. امیدوارم رسانه‌ها هم به ما کمک کنند تا حقانیت باشگاه هفت‌الماس را ثابت کنیم.

سرمربی هفت‌الماس قزوین درباره آینده این تیم گفت: از امروز صبح و با شنیدن خبر تعلیق فعالیت‌ها باشگاه هفت‌الماس، تمرینات ما تعطیل شد و بازی این هفته ما هم برابر شهرداری گرگان لغو شده است. منتظر رای بعدی کمیته انضباطی هستیم که گمان می‌کنم سه‌شنبه این هفته صادر شود. از آنجا که به بیگناهی باشگاه ایمان دارم، به این رای خیلی خوشبیبنم. امیدارم این مسائل هرچه‌ سریعتر به پایان برسد تا هفت‌الماس یک بار دیگر با جوان‌هایش برای آبروی بسکتبال قزوین هم شده به میدان برگردد. این ‌کار را حتی اگر 6 بازیکن هم برایم باقی بماند انجام می‌دهم.

کد خبر : ۲۷۱۱۹۸