خبرگزاری کار ایران

بی‌اعتمادی جای اعتماد و تحمل را گرفته؛

مهرعلی: گودرزی گفت یا رویانیان را بردار یا خودت برو/امیدوارم وزیر آبروی‌ملی را حفظ کند

برکناری حمیدرضا مهرعلی آن‌هم به دلیل حکمی که به محمد رویانیان داده بود، باعث شد وزیر ورزش شوک بزرگی را به فدراسیون اتوموبیلرانی وارد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی‌که چند هفته تا آغاز سومین مرحله رالی بین‌المللی خاورمیانه به میزبانی کشورمان که قرار است از 16 الی 18 اردیبهشت‌ماه در استان فارس برگزار شود باقی مانده، حمیدرضا مهرعلی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با حکم محمود گودرزی وزیر ورزش از سمت خود برکنار شد.

مهرعلی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایلنا درباره برکناری ناگهانی خود اظهار کرد: وزیر ورزش غیر از فدراسیون‌فوتبال، در سایر فدراسیون‌ها اختیاراتی دارد که می‌تواند نظرات خود را اعمال کند. در همین فدراسیون‌ها هم قوانینی وجود دارد که طبق آن مجامع فدراسیون‌ها تصمیم‌گیرنده اصلی هستند، نه وزیر ورزش اما وی تصمیم گرفت من را برکنار کند.

وی با اشاره به خدماتی که در دوره ریاستش در فدارسیون اتومبیلرانی و موتورسواری داشته، گفت: ما اقداماتی انجام دادیم که در تاریخ این فدراسیون بی‌سابقه بود. پیست اتومبیلرانی آزادی 11 سال به امان خود رها شده بود. ما درهای اتفاقات بزرگ جهانی را به روی این رشته در ایران باز کردیم و توانستیم بعد از 45 سال، اولین مقام بین‌المللی اتومبیلرانی ایران را به دست آوریم و به مقام نایب‌قهرمانی دومین مرحله رالی‌خاورمیانه دست پیدا کنیم. فدراسیون ما اسفندماه گذشته ازدست همین وزیر ورزش، جایزه برترین فدراسیون فرهنگی را دریافت کرد. ما به بی‌نیازی کامل از بودجه دولت دست پیدا کرده بودیم و من توانسته بودم 10 برابر بودجه‌ای را که وزارت ورزش به فدراسیون می‌داد، برای انجام امور این رشته فراهم کنم.

مهرعلی درادامه افزود: چند روز پیش محمد رویانیان را به عنوان مشاور خود در حوزه امنیت جاده‌ها انتخاب کردم اما آقای‌وزیر مخالف این امر بود. من یک ایرانی‌ام، مسلمانم و خواستم از یک فرد متخصص و ایثارگر که سال‌ها منشاء خدمات بسیاری به کشور بوده، برای پیش‌برد برنامه‌های فدراسیون اتومبیلرانی بهره ببرم و حتی از مراجع ذی‌صلاح برای استفاده از وی استعلام گرفتم که آنها هم گفته بودند برای همکاری با رویانیان مشکلی نیست اما از چهارشنبه‌شب که ما به رویانیان حکم دادیم، وزیر پیغام داد که وی نباشد. در این شرایط رویانیان گفت من پستی نمی‌خواهم و در همان حد مشاوره به شما کمک می‌کنم اما باز هم وزیر قبول نکرد و به من گفت اگر رویانیان را برنمی‌داری، خودت استعفا بده اما من قبول نکردم و گفتم من را بردارید و وی هم من را از ریاست فدراسیون برکنار کرد.

رئیس سابق فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی اضافه کرد: متاسفانه شعارهای دولت‌تدبیر و امید محقق نشده و اعتماد و تحمل دیگران و دخالت نکردن در برنامه‌های یکدیگر، جای خود را به بی‌اعتمادی و دخالت داده است.

مهرعلی در پاسخ به این پرسش که مگر شما نمی‌دانستید گودرزی با رویانیان مشکل دارد و به همین دلیل او را از مدیرعاملی باشگاه‌پرسپولیس برکنار کردند، توضیح داد: آن مسئله مربوط به فوتبال بود و باشگاه‌پرسپولیس ارتباطی به موتوسواری و اتومبیلرانی نداشت. رویانیان هیچ مشکلی برای همکاری با ما نداشت، نه حقوق‌بگیر من بود و نه چیز دیگری. وی فقط می‌خواست مشاوره بدهد اما فشارها اجازه نداد با یکدیگر همکاری کنیم.

وی درباره اینکه با برکناری‌اش در آستانه سومین مرحله رالی‌خاورمیانه، تکلیف این مسابقات چه می‌شود، گفت: امیدوارم وزیر ورزش بتواند آبروی‌ملی را حفظ کند و این مسابقات را به خوبی برگزار کند. من برای این مسابقات، بودجه  تامین کرده بودم و با اسپانسرهای مختلفی برای حضور در این مسابقات صحبت کردم اما حالا آقایان باید درباره این مسابقات تصمیم بگیرند و صلاح مملکت خویش خسروان دانند. من دینم را در این یک‌سال به فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ادا کردم و تلاش کردم این فدراسیون یک فدراسیون موفق باشد.

مهرعلی درباره اینکه چرا توسط مجمع برکنار نشده، اظهار کرد: این اقدام وزیر ورزش نشان داد که نه مجمع فدراسیون موتوسواری و اتومبیلرانی و نه مجامع دیگر فدراسیون‌ها کاره‌ای نیستند و از خود اختیاری ندارند. در حال حاضر هم تیمسار مجدآرا برای فدراسیون ورزش‌های همگانی رأی آورده اما وزیر حکمش را امضا نمی‌کند و این نشان می‌دهد مجامع هیچ‌کاره هستند.

وی درباره انتخاب محمود صیدانلو به عنوان سرپرست فدراسیون موتوسواری و اتومبیلرانی به جای خود گفت: وی که سرپرست موقت است و تا چند وقت دیگر هم طبیعتاً باید انتخابات فدراسیون برگزار شود. امیدوارم این فدراسیون بتواند با موفقیت به کارش ادامه دهد.

کد خبر : ۲۷۱۲۸۹