خبرگزاری کار ایران

لیگ‌قهرمانان‌آسیا در ایستگاه‌پنجم

تراکتورسازی یک – نسف‌قارشی 2؛‌ تراکتور از مسیر آسیایی خارج شد/شکست تلخ تبریزی‌ها به اشتباهات تونی و لک!‌

دیدار تیم‌های تراکتورسازی‌ایران و نسف‌قارشی با برتری 2 بر یک نماینده ازبکستان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و از گروه چهارم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه یادگار امام (ره) میزبان نسف‌قارشی ازبکستان است که این دیدار با برتری 2 بر یک ازبک‌ها به پایان رسید.

ترکیب تراکتورسازی: حامد لک، حبیب گردانی، خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، سعید آقایی ،مهدی کیانی، شاهین ثاقبی، محمد پوررحمت اللهی، احمد امیرکامدار، سامان نریمان جهان و مهرداد بایرامی

ترکیب نسف قارشی: الدوربک سویونوف، مقصود کریم اوف، ایلخوم شوموودوف، روک روی،آرتور گورکیان، ارکین بایدولائف، شوهرو گادوئف، شرزود ازموف، حمزه کریم اوف، اوبیلجون همروبه کوف، فروخ سایفی یف

در این دیدار تراکتورسازان در حالیکه با دستور تونی بدون آندرانیک تیموریان و لوسیانو ادینهو به میدان آمده‌‌اند 3 بار تیر دروازه ازبک‌ها را لرزه در اوردند تا نشان دهند عزم جزمی برای بردن این دیدار دارند. البته در دقیقه 24 مهرداد بایرامی با ربودن توپ از چنگال دروازه‌بان ازبک‌ها آن را به تور دروازه سویونوف چسباند که داور این دیدار به نشانه خطای مهاجم تبریزی‌ها در سوت خود دمید تا ورزشگاه لحظه‌ای در شوک فرو برود.

دقیقه 41 ازبک‌ها با یک ارسال بلند روی دروازه تراکتور خطرساز شدند اما سایتی‌اف نتوانست در چند قدمی دروازه لک به توپ ضربه بزند و مدافعان میزبان این خطر را دفع کردند تا نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

مهدی کیانی از تراکتورسازی و سایتی‌اف از نسف‌قارشی در نیمه نخست با کارت زرد داور جریمه شدند.

 با آغاز نیمه دوم تراکتورسازان به بازی هجومی خود ادامه دادند. دقیقه 52 داور خطای مدافعان نسف‌قارشی را اعلام کرد تا تراکتورسازی به یک ضربه ایستگاهی برسد. مهدی کیانی این توپ را با کاتی زیبا درون دروازه سویونوف فرستاد تا شاگردان تونی یک بر صفر از حریف پیش بیفتند

7 دقیقه بعد بازیکنان نسف قارشی شوت محکمی را روانه دروازه لک کردند که با دفع ناقص وی به آرتور رسید تا بهترین گلزن ازبکستان، سنگر تراکتور را با ضربه سر فرو بریزد و بازی را به تساوی یک بر یک بکشاند.

دقیقه 70 نسف‌قارشی به یک ضربه کرنر رسید که تا آرتور این بار از روی نقطه کرنر و با دومین اشتباه لک دروازه تراکتور را باز کند و ازبک‌ها را 2 بر یک پیش بیاندازد.

دقیقه 82 تیر دروازه به کمک تراکتورسازی آمد و ضربه محکم مهاجم ازبک‌ها از درون محوطه جریمه پس از برخورد به تیر عمودی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 92 لک یکی از اشتباهاتش را جبران کرد و در مصافی تک به تک مهاجم نسف را ناکام گذاشت تا تراکتورسازان همچنان به کسب تساوی امیدوار باشد.

لحظاتی بعد همکاری دو بازیکن تعویضی تراکتور می‌توانست گل تساوی را برای میزبان به ارمغان بیاورد. دقیقه 93 آندو توپ بلندی را از جناح راست روی دروازه حریف  ارسال کرد اما ضربه سر شیرجه‌ای ادینیو را سویونوف با شیرجه‌ای درجا مهار کرد تا این دیدار با نتیجه 2 بر یک به سود نسف‌قارشی به پایان برسد.

نسف‌ با این پیروزی 7 امتیازی شد و به رتبه دوم گروه D صعود کرد و تراکتور با این شکست با 4 امتیاز در قعر جدول این گروه قرار گرفت و در صورتی که الاهلی امارات امشب موفق به شکست الاهلی عربستان شود، شاگردان تونی با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی می‌کنند.

 

کد خبر : ۲۷۲۰۲۱