خبرگزاری کار ایران

هفته‌کارگر و دغدغه‌های ورزش‌کارگری(۱)؛

کارخانه: شعارهای ویترینی دردی از ورزش‌کارگری دوا نمی‌کند/ نه بودجه می‌دهند، نه حمایت می‌کنند!

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۳۵

سرپرست اسبق فدراسیون ورزش کارگری با انتقاد از وضعیت موجود ورزش‌کارگران و اینکه این توجه متناسب با شأن و جایگاه این قشر زحمتکش نیست، گفت: ورزش‌کارگری نیاز به بودجه، اعتبارات و استقلال بیشتر دارد.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من مشکل ورزش‌کارگری ناشی از بی‌توجهی مسئولان به این قشر زحمتکش است و اینکه تنها در شعار داعیه حمایت از ورزش‌کارگری را دارند.

کارخانه ادامه داد: متاسفانه اعتبارات موجود پاسخگوی نیازهای ورزشی کارگران نیست و در حال حاضر ردیف بودجه کارگری پایین‌ترین سقف را در اعتبارات وزارتخانه دارد و این در حالی است که میلیون‌ها نفر تحت‌پوشش وزارت‌کار و فدراسیون‌کارگری قرار دارند و اعتبارات موجود جوابگوی ورزش‌همگانی که نیاز ضروری کارگران است، نخواهد بود. 

وی با بیان اینکه در دولت قبل هم علیرغم شعارهای ویترینی توجهی به وضعیت معیشت و رفاه کارگران نشد، اظهار داشت: در دولت یازدهم هم تاکنون اقدام خاصی در این زمینه ندیدیم و مشکلات قبل به قوت خود باقی است و امیدوارم مسئولان به ورزش کارگری به عنوان یک ضرورت نگاه کنند.

سرپرست اسبق فدراسیون ورزش کارگری با بیان اینکه یا نیاید این فدراسیون تشکیل می‌شد یا وقتی تشکیل شدi باید از آن حمایت شوn، گفت: زمانی که تصمیم به جدایی این فدراسیون از تربیت‌بدنی وزارت‌کار گرفته شد باید پیش‌بینی‌های لازم برای ماموریت‌های آن نیز  انجام می‌شد ولی به اعتقاد من این فدراسیون از اساسنامه تا بحث بودجه‌ای با مشکلات بسیاری روبروست که روند حرکت این فدراسیون را کند کرده است.

کارخانه ادامه داد: بنده در مقطع یک‌ساله سرپرستی‌ام در فدراسیون بارها درخواست تعریف بودجه و اعتبارات مشخص برای این فدراسیون را داشتم ولی با وجود اینکه محمد عباسی -وزیر وقت ورزش- از دیدگاه‌های من حمایت می‌کرد ولی در عمل توجهی به این فدراسیون نمی‌شد و به همین دلیل تصمیم به کناره‌گیری گرفتم.

وی با بیان اینکه ورزش‌کارگری از پتانسیل بسیار بالایی در کشور برخوردار است و می‌تواند پشتوانه‌ای برای کشف استعدادها و حتی حضور نخبگان‌ورزشی در تیم‌های ملی باشد، تصریح کرد: خوشبختانه امکانات خوبی در سطح کشور در اختیار ورزش‌کارگری قرار دارد و این امکانات در صورتی که به صورت سازمان‌یافته به این قشر اختصاص یابد می‌تواند باعث تحول در ورزش کارگری شود.

کارخانه ادامه داد: ورزش‌کارگری از امکانات و مدیر شایسته و کاربلدی برخوردار است و با تخصیص اعتبارات ویژه و متناسب با گستره ورزش‌کارگری این قشر می‌تواند سهم بیشتری در موفقیت‌های ملی و بین‌المللی داشته باشد.

وی یادآور شد: متاسفانه ورزش‌کارگری دولتی است و در رقابت‌های بین‌المللی هم جنبه مدال‌آوری و قهرمانی ندارد، از همین رو نمی‌تواند از کمک‌های حامیان مالی و بخش‌خصوصی برخوردار شود.

سرپرست اسبق فدراسیون ورزش‌کارگری در بخش پایانی سخنان خود راهکار خود را برای ایجاد تحول و دگرگونی در این فدراسیون را نگاه ویژه به ورزش‌کارگری و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود دانست و اظهار داشت: امیدوارم مسئولان نگاهی متناسب با جایگاه این قشر زحمتکش به ورزش‌کارگری داشته باشند و با تخصیص اعتبارات مناسب و استقلال بیشتر ورزش‌کارگری زمینه‌ساز  تحول و تاثیرگذاری این قشر در ورزش کشور شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز