خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر در ایستگاه بیست و هفتم؛

خیز بلند فرکی و سپاهان به سمت صدر/ پدیده‌مرزبان، مرز سرنوشت ژنرال‌آبی‌ها

هفته بیست و هفتم لیگ برتر در حالی روز جمعه آغاز می شود که این هفته می تواند علاوه بر تغییرات در بالا و پایین جدول، بخشی از معادلات قهرمانی را نیز مشخص کند. روزی که شاید تکلیف امیدواری یا ناامیدی آبی ها به قهرمانی لیگ چهاردهم روشن شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته بیست و هفتم می تواند موقتی حتی صدر جدول را دستخوش تغییر کند و سپاهان و شاگردان حسین فرکی را در صدر لیگ قرار دهد. سپاهانی ها این هفته مقابل راه آهن قعرنشینی صف آرایی خواهند کرد که امید چندانی به بقا در لیگ ندارند و مقابل سپاهان روز دشواری پیش رو خواهند داشت.

مصاف سپاهان و راه آهن نبردی با انگیزه های متفاوت است؛ جایی که اصفهانی ها برای قهرمانی می جنگند و راه آهنی ها برای سقوط نکردن.

سپاهان ها این روزها شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارند و توانسته اند تراکتورسازی و پرسپولیس را شکست دهند و حالا در رده سوم جدول فقط 3 امتیاز با صدرجدول فاصله دارند. 3 امتیازی که با توجه به بازی‌های باقی مانده قابل جبران است و این تیم می‌تواند به صدر برسد. راه‌آهن هم که 22 امتیازی و در رده پانزدهم جدول قرار دارد هر روز شانس خود را برای ماندن در لیگ کمتر می‌بینند و هر هفته که می‌گذرد یک قدم به سقوط نزدیک‌تر می‌شود.

روز سرنوشت ساز قلعه نویی و استقلال مقابل پدیده
اما شاید دومین دیدار حساس هفته بیست و هفتم را باید دیدار استقلال و پدیده مشهد لقب داد؛ جایی که سرنوشت استقلال برای برگشتن به جدول و باقی ماندن در کورس قهرمانی یا پایان امیدهای آبیپوشان رقم خواهد خورد.

بسیاری با اوضاع و احوال این روزهای استقلال و مصدومیت بازیکنان کلیدی این تیم معتقدند آبیها شانسی برای قهرمانی ندارد و فقط با اما و اگرها می‌تواند در پایان لیگ صدرنشین لیگ چهاردهم شوند با این حال بازیکنان و کادرفنی این تیم،  در دیدار با تیم پدیده مشهد آخرین روزنه‌های امید خود را جستجو می کنند.

قلعه نویی اگر بتواند با یک پیروزی قاطع مقابل پدیده به پیروزی برسد شاید بتواند بازگشتی امیدوار کننده به کورس قهرمانی و یا حداقل کسب سهمیه آسیا داشته باشد اما اگر نتیجه ای غیر از پیروزی برای استقلال رقم بخورد قطعا طرفداران استقلال دو فصل ناکامی تیم شان را تحمل نخواهند کرد و آن وقت روزشمار رفتن قلعه نویی به کار خواهد افتاد. استقلال در سه بازی آینده باید به مصاف صبای قم، تراکتورسازی و پرسپولیس برود که ژنرال بهتر می داند کسب 9 امتیاز از این دیدارها ساده نیست. 

از سوی دیگر تیم پدیده نیز این روزها با مشکلات عدیده ای مالی روبرو هستند و حتی برای سفر به تهران نیز با مشکل روبرو بودند و این امر می تواند تمرکز این تیم را برای دیدار با استقلال بر هم بزند. البته پدیده نگرانی از بابت سقوط ندارد و بدون استرس مقابل استقلال صف آرایی خواهد کرد بویژه اینکه مرزبان هم قصد دارد مقابل قلعه نویی داشته های فنی و تاکتیکی خود را به نمایش درآورد و حتی آبی ها را در خانه غافلگیر کند. 

نبرد 6 امتیازی قعرنشینان در مسجد سلیمان
نبرد قعرنشینان لیگ که یک بازی حساس، سرنوشت ساز و ۶ امتیازی است، در مسجدسلیمان برگزار می‌شود، جائیکه نفت میزبان استقلال خوزستان است. مردان مسجدسلیمانی بهروز مکوندی که از هفته نوزدهم تا به امروز طعم برد در لیگ را نچشیده و به قعرجدول سقوط کرده‌اند، با کسب ۳ امتیاز کامل این بازی، تاحدودی به بقا امیدوار شده و اختلاف امتیازی خود را با دیگر قعرنشینان کاهش می‌دهد، نتیجه‌ای که به ضرر آبی‌پوشان اهوازی بوده و آنها را بیش از گذشته در خطر سقوط قرار می‌دهد.

شاگردان ویسی اما در صورت پیروزی برابر میزبان قعرنشین خود، به وضعیت خود سروسامان داده و تا حدودی به بقا امیدوار می‌شوند. این تیم اهوازی بعد از ۳ هفته ناکامی در لیگ می‌تواند با رسیدن به برد در مسجدسلیمان به آینده امیدوارتر شود، هرچند تساوی در این مسابقه مهم به ضرر هر دو تیم بوده و شاید هر دو تیم را در مثلث فانوس بدستان قرار دهد.

صبا تیمی تعیین کننده در معادلات قهرمانی مقابل گسترش
صبای قم را باید تیمی سرنوشت ساز در معادلات قهرمانی لقب داد چرا که در سه هفته آینده باید مقابل سه تیم مدعی استقلال ، نفت و فولاد که می تواند در تعیین سرنوشت تیم قهرمان تاثیرگذار باشد. شاگردان تارتار این هفته در تبریز میهمان گسترش فولاد هستند.

گسترش میزبان که هرچند هفته پیش برابر ملوان پیروز شد اما همچنان خطر سقوط به دسته اول را احساس می‌کند، به فکر بردن صبایی است که هدایت آن برعهده مربی فصل قبلش است. گسترش با این پیروزی می‌تواند به حضور در لیگ پانزدهم امیدواتر شود و شرایط صبا را سخت‌تر کند. البته شاگردان قمی مهدی تارتار که امیدی برای کسب سهمیه آسیایی ندارند، در صورت گرفتن امتیاز در تبریز، بقای خود در لیگ را قطعی‌تر می‌کنند.

برنامه کامل بازی‌های هفته بیست‌وهفتم به شرح زیر است:

جمعه، 4 اردیبهشت‌ماه

سپاهان اصفهان - راه‌آهن، ساعت 18، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

گسترش‌فولاد تبریز - صبای قم، ساعت 18، ورزشگاه اختصاصی گسترش‌فولاد تبریز

نفت مسجدسلیمان - استقلال خوزستان، ساعت 18، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

استقلال - پدیده خراسان، ساعت 19:15، ورزشگاه آزادی تهران

یکشنبه، 6 اردیبهشت‌ماه

پیکان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17، ورزشگاه شهدای شهر قدس

سایپای البرز - پرسپولیس، ساعت 17:30، ورزشگاه انقلاب کرج

فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 18، ورزشگاه غدیر اهواز

نفت تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 18، ورزشگاه تختی تهران

کد خبر : ۲۷۲۴۲۳