خبرگزاری کار ایران

علی‌نژاد به ایلنا خبر داد:

هدایت بانوان ووشوکار ایران به ژانگ یوجیه رسید/ اردوی تدارکاتی ساندا و تالو در گرجستان و ماکائو

رییس فدراسیون ووشو با تاکید بر اینکه بزودی مربی خانم چینی برای هدایت تیم ملی بانوان ایران به کشورمان خواهد آمد، گفت : هدف ما این است بتوانیم در پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا در هر دو رده آقایان و بانوان حضوری پررنگ و قوی داشته باشیم .

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود : مراسم تای چی هر ساله اواخر ماه آوریل در سراسر جهان برگزار می‌شود و ما برای دومین سال پیاپی بود که این برنامه را در فضای باز برگزار کردیم . این مراسم به منظور توسعه‌همگانی ورزش ووشو حدود 20 سال است برگزار می‌شود و ما این آیین را به عنوان نماد توسعه‌همگانی این رشته برگزیدیم.

وی درباره برگزاری مسابقات رده‌سنی جوانان گفت: پس از پایان مسابقات انتخابی به فاصله یک روز اردوی تیم‌های ملی رده آقایان و بانوان برگزار شد تا آنها خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا که اواسط مردادماه امسال در چین برگزار می‌شود، آماده کنند.

علی‌نژاد افزود: در این راستا یک اردوی تدارکاتی در گرجستان در بخش ساندا و یک اردوی آماده‌سازی در بخش تالو برای ملی‌پوشان جوان در ماکائو در نظر گرفته‌ایم .

رئیس فدراسیون ووشو ضمن معرفی سرمربی تیم ملی ساندای بانوان اظهار داشت: خانم "ژانگ یوجیه" از چین ظرف روزهای آتی سکان هدایت تیم ملی ساندا بانوان ایران را برعهده خواهد گرفت.

وی درباره پروسه طولانی‌شدن جذب مربیان‌چینی گفت: به هر حال انتخاب مربیان‌چینی همواره زمان‌بر بوده و هم اکنون در حال مطالعه و رایزنی برای استخدام مربی چینی در بخش تالو هستیم .

 رییس فدراسیون ووشو درباره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا متذکر شد: سال‌گذشته در بخش ساندا به مقام نایب‌قهرمانی رسیدیم و در مجموع تالو و ساندا سوم شدیم که تکرار این عناوین درخشان، برای ووشو کشورمان افتخار به شمار می‌رود.

علی‌نژاد درباره وضعیت مالی این فدراسیون گفت: در سال‌گذشته با حمایت وزارت‌ورزش و کمیته‌ملی المپیک مشکل‌مالی خاصی نداشتیم و امیدوارم در سالجاری نیز این روند و این تعامل پابرجا باشد تا بتوانیم برنامه خود را با قدرت پیش ببریم و بتوانیم در عرصه جهان و آسیا افتخارکسب کنیم.

کد خبر : ۲۷۲۵۸۶