خبرگزاری کار ایران

نگرانی بابت سقوط پرسپولیس ندارم

مالکی: نتایج پرسپولیس قابل دفاع نیست/برانکو نتوانسته خود را با تیم وفق دهد

رئیس سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس معتقد است نتایج این تیم در لیگ برتر و آسیا قابل دفاع نیست هرچند با توجه به حضور برانکو انتظار می‌رفت از حیثیت این تیم دفاع شود.

گفت‌وگوی فداحسین مالکی با خبرنگار ایلنا را درزیر می‌خوانید:

*پرسپولیس در آسیا هم مثل لیگ نتیجه نگرفت. اوضاع این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

نتایجی که پرسپولیس می‌گیرد قابل دفاع نیست . به هرحال این انتظار می‌رفت که با توجه به جابجایی‌هایی که در کادرفنی رخ داده اتفاقات خوبی در جهت دفاع از حیثیت تیم می‌افتاد اما نتایج پرسپولیس در لیگ و آسیا قابل توجیه نیست. ممکن است برانکو هنوز نتوانسته خودش را با تیم و بازیکنان وفق دهد. به هرحال این تیم در گذشته توفیقات خوبی داشته اما وضعیت حال حاضر پرسپولیس نگران‌کننده است.

*به نظر شما اتفاقاتی که در راس مدیریت باشگاه افتاده روی کار تیم تاثیرگذار نبوده؟

این برخوردها و تغییرات به تیم لطمه می‌زند و ما بعد از چند ماه هنوز ثبات مدیریتی را در تیم ندیده‌ایم. طبیعی است که این بی‌ثباتی به زمین و بازیکنان کشیده می‌شود و نتیجه‌اش همین می‌شود که مردم می‌بینند. باید هرچه سریع‌تر تیم را جمع‌و جور کنند و کادرفنی جدا از مسائل حاشیه‌ای باید پرسپولیس را به جایگاهی که مردم انتظار دارند برسانند.

*در ارتباط با درگیری خانزاده و مکانی با هواداران پرسپولیس در قطر چه نظری دارید؟

ما باید هرچه سریع‌تر این بداخلاقی‌ها را از فوتبال جمع کنیم به خصوص در تیم‌های بزرگ که این درگیری‌ها و حواشی اصلاً قابل توجیه نیست. چون این اتفاقات روی هواداران اثر منفی می‌گذارد. بازیکنان باید مسائل اخلاقی را خیلی رعایت کنند چون رفتار اشتباه آنها روی جوان‌های ما تاثیر می‌گذارد. به اعتقاد من باید یک فکر اساسی در این زمینه بشود. باشگاه‌های ما فرهنگی-ورزشی هستند و جدا از بحث ورزشی باید در بحث فرهنگی هم کار شود. چون خواسته مردم است که در بحث فرهنگی باشگاه‌ها فعالیت کنند.

*فکر نمی‌کنید بی‌ثباتی در مدیریت باشگاه باعث بروز چنین رفتارهایی از طرف بازیکنان می‌شود؟

طبیعی است. وقتی باشگاه از مدیریت قبلی برخوردار نباشد بازیکن‌سالاری مد می‌شود. یک زمانی در پرسپولیس بازیکن‌سالاری را داشتیم که باعث بروز مشکلات زیادی شده بود. اما با تدابیری که اتخاذ شد این مسائل درست شد. بازیکن باید در حیطه خودش فعالیت کرده و مدیریت هم کار خودش را بکند البته در بحث بازیکن‌سالاری فوتبال ما نسبت به گذشته بهتر شده اما موارد اخلاقی باید برطرف شود.

*عده‌ای معتقدند با این شرایط ممکن است پرسپولیس به لیگ یک سقوط کند، نظر شما چیست؟

درست است که شرایط پرسپولیس در لیگ خوب نیست اما اینکه برخی‌ها چرا نگرانند که پرسپولیس سقوط کند را نمی‌فهمم. تیم خودش را پیدا خواهد کرد و جایگاهش را در جدول ترمیم می‌کند.

*یعنی شما هیچ نگرانی از این بابت ندارید؟

من ندارم. چون هنوز چند بازی مانده و تیم باید خودش را  از این وضعیت خارج کند و قطعا این اتفاق می‌افتد.

کد خبر : ۲۷۲۷۰۹