خبرگزاری کار ایران

علیرغم توافقات ضمنی سازمان‌لیگ و صداوسیما؛

اظهارات نوباوه درباره غیرقانونی بودن پرداخت حق‌پخش به فوتبال

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۷۵۴

نایب‌رئیس کمیسیون‌فرهنگی مجلس معتقد است سازمان صداوسیما از نظر قانونی، ضرورتی برای پرداخت حق پخش فوتبال ندارد.

به گزارش ایلنا، بیژن نوباوه با اشاره به نامه شورای امنیت کشور به سازمان صداوسیما درباره پخش مسابقات فوتبال گفت: هیچ نهادی به لحاظ قانونی حق ندارد به صداوسیما نامه ای به جهت پرداخت پول بدهد. سازمان لیگ فوتبال نیز حقی برای گرفتن پول حق و پخش مسابقات فوتبال از رسانه ملی ندارد.

وی افزود: در زمان ریاست قبلی سازمان صداوسیما، ضرغامی به صورت حمایتی، مبلغی را به سازمان لیگ پرداخت کرد که بعد از آن این سازمان دریافت پول را حقی برای خود دانست. بعد از آن مذاکراتی میان صداوسیما و دولت شکل گرفت که قرار شد دولت در بودجه سنواتی این سازمان، رقمی را برای پرداخت حق پخش فوتبال به سازمان لیگ اختصاص دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی در ادامه با اشاره به عدم تخصیص مبلغی به عنوان پرداخت حق پخش فوتبال به سازمان لیگ در بودجه سازمان صداوسیما گفت: حدود 50 درصد بودجه صداوسیما را دولت پرداخت می‌کند و 50 درصد مابقی از طریق تبلیغات کسب می شود لذا دولت نمی تواند برای این سازمان تعیین تکلیف کند که از میزان عائدی از درآمد تبلیغات، 200 میلیارد تومان به سازمان لیگ بدهد.

وی در ادامه به مشکل دیگری در این زمینه اشاره و عنوان کرد: سازمان لیگ نیز هنگام برگزاری مسابقات، تبلیغات میدانی در اطراف ورزشگاه ها را دارد که بعد از پخش تلویزیونی مبلغی از این تبلیغات به صداوسیما داده نمی شود و حتی مشخص نیست این درآمد صرف کدام قسمت سازمان لیگ می شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت مبلغی را به عنوان پرداخت حق‌پخش فوتبال به سازمان صداوسیما ندهد، این رسانه ضرورتی برای پرداخت حق پخش از بودجه خود نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، اخیرا شورای امنیت کشور در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، از وی خواسته بود با اجرای مفاد توافقنامه‌ای که میان وزارت‌کشور، وزارت‌ورزش و این سازمان، از بروز هرگونه تنش اجتماعی ناشی از عدم پخش مسابقات فوتبال از رسانه‌ملی جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز