خبرگزاری کار ایران

کشتی‌ جام دانکلوف و پتروف – بلغارستان

اخلاقی طلا را بر گردن آویخت/پایان کار کشتی گیران ایران با 7 مدال

سهم کشتی گیران ایرانی در جام دانکلوف و پتروف در بلغارستان 7 مدال بود.

به گزارش ایلنا، در روز سوم و پایانی رقابت های بین المللی کشتی جام دانکلوف و نیکولا پتروف بلغارستان که از روز جمعه 4 اردیبهشت ماه و با حضور کشتی گیرانی از 26 کشور دنیا در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار شد، امروز(یکشنبه) حبیب اخلاقی در وزن 85 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و امید نوروزی و علی اصغر جبلی به مدال برنز رسیدند.

در رقابت های کشتی فرنگی در وزن 85 کیلوگرم حبیب اله اخلاقی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با ضربه فنی ولادمیر استانکیج از صربستان را مغلوب کرد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 3 بر صفر متهان باشار از ترکیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اخلاقی در این مرحله با شکست 9 بر یک آرتور شاهینیان از ارمنستان فینالیست شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه 11 بر 3 از سد مانوکیان از ارمنستان گذشت و به مقام قهرمانی این وزن رسید.

در وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی در دیدار نخست داوید کاسکاویلا از ایتالیا را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد .وی در دور دوم نیز با ضربه فنی مقابل تومسن ماریوس از نروژ به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رسید. نوروزی در این مرحله با قضاوت یک طرفه و  با دو اخطار و 2 امتیاز داوران مغلوب ابراهیم قانم از از مصر شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر یک انیس بازار از ترکیه را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در کشتی آزاد و در وزن 65 کیلوگرم علی اصغر جبلی در دور نخست با نتیجه 15 بر 4 میشل میهایلوف از بلغارستان را شکست داد و میثم حیدری نیز 10 بر صفر تیناهی ماهاتیا از آفریقای جنوبی را مغلوب کرد. این دو کشتی گیر کشورمان در دور بعد به مصاف هم رفتند که جبلی با نتیجه 7 بر 5 به پیروزی رسید. جبلی در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه 13 بر 8 مقابل بویچف از بلغارستان به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اما در این مرحله با نتیجه 8 بر یک مغلوب بوریسلاو نواچکوف از بلغارستان شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار حریف سوئیسی خود را با نتیجه 14 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد. با شکست جبلی در مرحله نیمه نهایی، حیدری از دور رقابت ها کنار رفت.

تیم کشتی فرنگی ایران در روز اول و دوم این رقابت ها توسط افشین بیابانگرد در وزن 71 کیلوگرم صاحب مدال طلا و سید مصطفی صالحی زاده در وزن 98 کیلوگرم مدال برنز شد و رضا اطری در وزن 57 و یداله محبی در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد نیز صاحب مدال نقره شدند.

کد خبر : ۲۷۳۲۳۰