خبرگزاری کار ایران

ترکی شهامت خود را اثبات کرده

جلالی: اشتباهات داوری 9 بازی به ضرر ما شده/ بحث‌های کهنه سودی برای فوتبال ندارد

سرمربی سایپا معتقد است در 9 بازی از 27 بازی گذشته اشتباهات‌داوری به ضرر تیمش بوده و تنها در یک بازی آنها از اشتباهات‌داوری سود برده‌اند.

گفت‌وگوی مجید جلالی با خبرنگار ایلنا را پس از توقف خانگی تیم‌اش مقابل پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر بخوانید:

* بازی با پرسپولیس چطور بود؟

فکر می‌کنم حالا که همه بازی را دیده‌اند می‌توانم راحت‌تر صحبت کنم، چون ما تیمی هستیم که علی‌رغم شایستگی‌ها و ظرفیت‌های بالایی که داریم دیده نمی‌شویم. در این بازی به خصوص در نیمه‌دوم همه دیدند ما چه تیمی هستیم و شایسته پیروزی بودیم.

* اما انگار از داوری این دیدار شاکی بودید؟

من برای محسن ترکی به لحاظ شخصیت داوری‌اش احترام خاصی قائل هستم اما در این بازی مثل بازی‌های قبل اشتباهات داوری گریبان ما را گرفت. در 9 بازی از 27 بازی گذشته اشتباهات داوری از ما امتیاز گرفته و فقط در یک بازی از این اشتباهات سود برده‌ایم و این معادله خوبی نیست. اگر همه چیز منصفانه پیش برود خواهید دید سایپا تیم بزرگی است و ظرفیت بالایی دارد اما متاسفانه مقابل پرسپولیس هم پنالتی ما و هم گل صحیح ما دیده نشد.

* به نظر شما چرا در آن صحنه ترکی سوت زد و گل شما را قبول نکرد؟

واقعاً من نمی‌دانم، چرا داور سوت زد، حتی کمک داور دو قدم به سمت وسط زمین به علامت گل دوید اما داور سوت زد و گل سالم ما را قبول نکرد.

* فکر نمی‌کنید چون بازی با پرسپولیس بود ترکی شهامت نداشت در دقیقه 94 گل را بپذیرد؟

نه، اصلاً اینطوری فکر نکنید، چون ترکی شهامت خودش را اثبات کرده است . من فقط می‌گویم اشتباه کرد. ما در بازی قبل با تراکتورسازی هم روی پرتاب‌‌دستی خطا گل خوردیم و در بازی با پدیده هم دقیقه 3 بازی دروازه‌بان حریف باید اخراج می‌شد که نشد اما هیچ‌ کسی ندیده در این مدت صدای ما در بیاید یا نیمکت ما پرخاشگری کرده و شلوغ کنیم و فضای بازی را متشنج کنیم. اگر تیمی شئونات را رعایت می‌کند و این رفتار را دارد باید تشویق شود، نه اینکه تیمی که سعی می‌کند متین باشد به راحتی حقش ضایع شود.

* به نظر از این اتفاق‌ها خسته شده‌اید؟

روحیه من، روحیه خدمت است، چون عاشق فوتبالام و دوست دارم به فوتبال مملکت‌ام خدمت کنم. الان انتظار زیادی از فوتبال ندارم و فقط همین که یک‌جایی باشم و به جامعه خدمت کنم کافی است. مقابل این اتفاقات ناراحت و کسل می‌شوم اما خیلی زود خودم را بازسازی می‌کنم.

* شما در گذشته یکی از منتقدان سرسخت برانکو بودید. حالا که مقابل تیم او بازی کردید برانکو نسبت به گذشته تغییری کرده؟

اصلاً دوست ندارم وارد این بحث‌ها شوم، چون بحث‌های کهنه است و سودی برای فوتبال ندارد.

 

کد خبر : ۲۷۳۴۳۲