خبرگزاری کار ایران

هرگز کارهای خیرش را در بوق و کرنا نکرد

مهریزی: علی کریمی با خدا معامله می‌کرد، نه بنده خدا/پول و جایگاه‌آدم‌ها فرقی برای او نمی‌کند

مدیرعامل سابق باشگاه استیل‌آذین معتقد است علی کریمی روحیه لطیف و قلبی مهربان دارد و اگر کسی روحیه او را بشناسد هرگز با کریمی به مشکل نمی‌خورد.

گفت‌وگوی امیر مهریزی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* علی کریمی در نظرسنجی 90 به  عنوان محبوب‌ترین بازیکن 2 دهه اخیر فوتبال‌ایران انتخاب شد. به نظر شما چرا کریمی به این درجه از محبوبیت‌ رسیده؟

به نظرم علی کریمی هر چه سنش بیشتر شد راه و روش نشستن در قلب مردم را بهتر پیدا کرد. او در هر تیمی که بود یک رهبر و لیدر بود و همواره با هم‌تیمی‌هایش و تماشاگران ارتباط بسیار خوبی داشت. کریمی پس از 120 دقیقه بازی و علی‌رغم تمام خستگی‌ها اگر مردم از او تقاضای عکس یا امضا می‌کردند هرگز نه نمی‌گفت. نکته دیگر اینکه علی کریمی هرگز کارهای خیرش را در بوق و کرنا نمی‌کرد و سعی می‌کرد اگر کار خیری می‌کند پنهان بماند چون او با بنده خدا معامله نمی‌کرد و همیشه با خدا معامله می‌کرد.

* شما جزو معدود مدیرانی بودید که با کریمی به مشکل نخوردید. دلیل این اتفاق چه بود؟

اگر کسی روحیه علی را می‌شناخت، هیچ وقت با او به مشکل نمی‌خورد خیلی‌ها فکر می‌کردند کریمی پرخاشگر است، چون چهره او را می‌دیدند اما علی برخلاف چهره‌اش روحیه لطیف و قلبی مهربان دارد و اگر روحیه او را می‌شناختند هرگز با کریمی به مشکل نمی‌خوردند.

* بهترین خصوصیت علی کریمی از نظر شما چیست؟

 علی کریمی از نظر من یک مدیر خوب داخل زمین و یک انسان شریف و با وجدان خارج از زمین بود و به همه احترام می‌گذارد. برای کریمی پول و جایگاه آدم‌ها هیچ فرقی نمی‌کند و به انسانیت و شخصیت آدم‌ها احترام می‌گذارد. همیشه برای من دوست‌بودن با کریمی یک خاطره خوب است و هنوز هم دوستان خوبی برای هم هستیم.

* به نظر شما کریمی به جایگاه واقعی‌اش در فوتبال رسید؟

نه، هیچ‌وقت کریمی به ‌آن جایگاهی که لیاقتش را داشت نرسید. جایگاه او به مراتب بالاتر از آن چیزی است که همه دیدند و امیدوارم کریمی از این به بعد به آن جایگاه برسد. بخشی از اینکه کریمی نتوانست به جایگاهی که لیاقتش را داشت برسد به دلیل احساسی‌بودن او بود، چون اگر یکسری مسائل را طاقت می‌آورد و تحمل می‌کرد جایگاه خیلی بالاتری داشت.

کد خبر : ۲۷۳۷۲۲