خبرگزاری کار ایران

نمی‌توانستیم همه را دعوت کنیم

توکلی: نسل‌طلایی‌ وزنه‌برداری زمان علی مرادی شکل گرفت/قبول سرمربیگری تیم‌های ملی از خودگذشتگی بود!

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری که همزمان هدایت تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران را هم بر عهده دارد می گوید به خاطر شرایط تیم‌ملی مجبور به این کار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در حالی خود را برای حضور در مسابقات‌جهانی و آسیایی آماده می‌کند که در چند وقت اخیر، با دو تغییر مهم مواجه شده است. اولین تغییر حضور حسین توکلی قهرمان المپیک 2000 سیدنی به جای هادی پانزوان به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان در چند هفته پیش بود.

دومین تغییر هم چند روز پیش رخ داد که طی آن علی مرادی رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری بار دیگر به جای حسین رضازاده به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد. در همین رابطه حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ابراز امیدواری کرد حضور مرادی باعث پیشرفت بیشتر وزنه‌برداری ایران شود.

* درباره انتخاب علی مرادی به عنوان رئیس جدید فدراسیون وزنه‌برداری چه نظری دارید؟

علی مرادی یکی از مدیران باتجربه ورزش ایران است که سال‌ها در وزنه‌برداری حضور داشته و سابقه مدیریت در سطح بین‌المللی را نیز دارد و امیدوارم حضورش منشا خیر شود و اتفاقات خوبی برای وزنه‌برداری در سال جدید و سال آینده و مسابقات المپیک بیفتد.

* پس از موافقان حضور وی به عنوان رئیس جدید فدراسیون بودید؟

بله، وی از جنس این رشته است و سالیان زیادی در وزنه‌برداری فعالیت کرده و موفقیت‌هایی که این رشته از سال 1995- 1996 به دست آورد و آن نسل طلایی وزنه‌برداری در المپیک 2000 سیدنی شرکت کرد و به مدال‌های مختلفی دست پیدا کرد حاصل مدیریت وی در فدراسیون بود. در حال حاضر هم باید از زحمات حسین رضازاده تشکر کنم در زمان مدیریت‌اش وزنه‌برداری موفقیت‌های بسیار خوبی به دست آورد و توانستند در المپیک و مسابقات‌جهانی به موفقیت برسند. بعد از وی هم طباطبایی به عنوان سرپرست‌فدراسیون فعالیت کرد و در همین زمان کوتاه هم تمام تلاش خود را برای برپایی اردوهای تیم‌ملی و تدارکات مناسب انجام دادند. وزنه‌برداری ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و امیدوارم با کمک همه علاقه‌مندان به این رشته بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

* در حال حاضر وضعیت تیم‌ملی بزرگسالان چگونه است؟

ما بیش از 2 هفته است تمرینات خود را آغاز کرد‌ه‌ایم و نفرات زیادی را به اردو دعوت کردیم که البته آنها را جابجا نیز خواهیم کرد. البته چون 2 سالن وزنه‌برداری پر است و تیم ملی جوانان هم در حال تمرین است. ما محدودیت دعوت از ورزشکاران را داشتیم و برای همین نتوانستیم همه را دعوت کنیم. البته یکسری از ملی‌پوشان، نفرات شاخص ما هستند که تکلیف‌شان مشخص است اما یک‌سری دیگر برای اولین‌بار دعوت شده‌اند و می‌خواهیم آنها را برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی محک بزنیم.

* برای همین محدودیت بود که یک‌سری از نفرات شاخص وزنه‌برداری را به اردو دعوت نکرده‌اید؟

بله. نواب نصیرشلال در این اردو دوست نداشت حضور داشته باشد و می‌خواست استراحت کند چون در حال حاضر شرایط خوبی نداشت. رسول تقیان هم مقداری آسیب‌دیده بود و تازه فیزیوتراپی‌اش را آغاز کرده است. بهادر مولایی هم مصدوم بود و تازه کمی بهتر شده و براری هم به همین ترتیب آسیب‌دیده بود و ما از این نفرات در اردوهای آینده استفاده خواهیم کرد.

* خیلی از مردم دوست دارند بدانند وضعیت بهداد سلیمی چگونه است؟

خوشبختانه بهداد وضعیت بسیار خوبی دارد و تمریناتش را به خوبی دنبال می‌کند. او بعد از مصدومیتی که پشت سر گذاشت و ریکاوری که انجام داد، حالا در حال آماده‌کردن خود با تمرینات‌قدرتی جهت حضور در مسابقات جهانی است و امیدوارم باز هم بتواند برای ایران افتخارآفرینی کند.

* شما در حالی به عنوان سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان انتخاب شده‌اید که سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان هم هستید اما خود شما در زمان مربیگری باقری از این  روش انتقاد می‌کردید؟

من هر دو تیم را نمی‌خواستم و در واقع مجبور شدم هم در تیم‌ملی بزرگسالان و هم در تیم‌ملی جوانان مربیگری کنم و در واقع راحت بگویم از خودگذشتگی کردم. در زمانی که به عنوان مربی تیم جوانان مشغول بودم سرپرست‌فدراسیون تشخیص داد با توجه به مسابقاتی که در پیش داریم، من بهترین گزینه برای تیم‌ملی بزرگسالان هستم و از من خواست تمرینات این تیم را زیر نظر بگیرم. باور کنید خودم هم شرایط سختی دارم اما به خاطر منافع تیم‌ملی قبول مسئولیت کردم.

کد خبر : ۲۷۳۹۱۹