خبرگزاری کار ایران

زشت است پرسپولیس برای نیفتادن بجنگد

رهبری‌فرد: ترسی از شکایت درخشان ندارم/ آوردن تادئو نامردی نبود؟

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۹۵۰

کاپیتان سابق پرسپولیس مدعی شد تا زمانی که تیم دلخواه او درست نشود و نتایج درخشانی در لیگ کسب نکند برایش فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی پرسپولیس باشد و همچنان به انتقاد ادامه خواهد داد.

گفت‌وگوی  بهروز رهبری‌فرد با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* شما مدعی شدید درخشان در جذب بازیکنان جدید پرسپولیس در نیم‌فصل یک میلیارد دلالی کرد. امروز درخشان اعلام کرده اگر پای شکایت وسط بیاید باید حرف‌تان را ثابت کنید...

شکایت؟ یکی از اقوام حمید درخشان چرا باید دلال پرسپولیس شود و بازیکن بیاورد؟ یعنی در این باشگاه منیجر نبود که او دلالی می‌کرد؟ تادئو را چطور آوردند؟ اینها را توضیح بدهند. من به عنوان یک هوادار این سوال را می‌پرسم که درخشان چرا تادئو را به پرسپولیس آورده؟ آن وقتی که تادئو را آوردند مارادونا بود و حالا کریم شیره‌ای شده؟ بالاخره یک پولی این وسط گیر یکسری آدم آمده است. اصلاً من یک سوال از شما دارم.

* بفرمایید؟

علی پروین را چه کسی از فوتبال دور کرد؟ آرش فرزین دامادش؛ حالا از درخشان می‌پرسم تو که این قوم و خویشت را دلال پرسپولیس گذاشته بودی، من نباید فکر بد بکنم؟ به عنوان سرمربی چطور این بازیکنان را برای پرسپولیس پسندیدی؟ این تیم هوادار دارد و مردم به خاطرش گریه می‌کنند. نیلسون را می‌دهی و تادئو را می‌آوری؟ این نامردی نیست؟ جای سوال ندارد؟

* پس شما ترسی از شکایت درخشان ندارید؟

نه آقا چه ترسی؟ چرا بترسم؟ من می‌دانم چه کسی دلالی کرده و او هم برود شکایت کند تا من هم توضیح بدهم که این قراردادها در کدام دفتر بسته شده!

* گویا شما همچنان منتقد مربیان پرسپولیس هستید؟

تا زمانی که پرسپولیس دلخواه من درست نشود، یعنی تیمی که همیشه مدعی باشد هر کسی که سرمربی تیم باشد من انتقاد می‌کنم. من بیشترین حمایت را از درخشان کردم اما نمی‌دانستم می‌خواهد بیاید و این کارها را بکند. یادتان هست چقدر از علی دایی انتقاد می‌کردم؟ الان من و علی دایی دوست هستیم و روابط صمیمانه‌ای داریم اما آن زمان بحث پرسپولیس بود و انتقاد می‌کردم. درخشان هم همین است، برانکو هم اگر نتیجه نگیرد انتقاد می‌کنم اما او تازه آمده و باید به برانکو زمان بدهیم.

* عده‌ای معتقدند شما به خاطر اینکه در پرسپولیس نیستید انتقاد می‌کنید تا پست بگیرید؟

من نه کارت مربیگری دارم که سرمربی یا مربی شوم، نه دنبال آن هستم که مربی شوم اما دوست دارم پرسپولیس همیشه موفق باشد چون من به عنوان کاپیتان سابق پرسپولیس هنوز باید در کوچه و خیابان به مردم جوابگو باشم چراکه هنوز هم برای من کری می‌خوانند. دایی، درخشان و همه کسانی که در پرسپولیس کار می‌کنند عزیز هستند اما باید قوی کار کنند. به خدا زشت است پرسپولیس برای نیفتادن بجنگد. با این شرایط توقع دارند که من تعریف کنم تا شکایت نکنند؟

* به نظر می‌رسد به هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آیید؟

گفتم که همه آنها را دوست دارم و با همه در تماس هستم. من با علی دایی در ارتباط هستم و عید را هم به او تبریک گفتم اما وقتی در پرسپولیس بود نتوانست انتظارات من را برآورده کند و انتقاد می‌کردم.

*به نظر شما درخشان در پرسپولیس ناکام بود؟

شاید بگویم در زمین درخشان مقصر بوده اما عمده مشکلات‌پرسپولیس در بحث مدیریت باشگاه است. وقتی مربی نداند بالا سر باشگاه چه کسی است، چطور کار کند؟ در این شرایط کار کردن مشکل است. هر چند در زمان درخشان این مشکلات نبود، چون هم به اردو رفت و هم بازیکنان مدنظرش را گرفت. همچنین آن زمان سیاسی در باشگاه بود و پرسپولیس سروسامان داشت و همه چیز مهیا بود اما اگر برانکو الان بگوید پرسپولیس صاحب ندارد حق دارد.

*در مورد حواشی و مشکلات پیام صادقیان چه صحبتی دارید؟

من هم که جوان بودم و در پرسپولیس بازی می‌کردم جواب علی پروین را می‌دادم و اخراج می‌شدم اما آنقدر شهامت داشتم که گل بگیرم و عذرخواهی کنم و اشتباهم را جبران کنم، یعنی وقتی برمی‌گشتم برای پرسپولیس گل هم می‌زدم اما وقتی پیام صادقیان در زمین هیچ کاری نمی‌تواند بکند، چه اصراری است که بماند؟ شاید او در ذوب‌آهن و سپاهان ستاره شود اما پرسپولیس حاشیه دارد و نمی‌گذارد صادقیان رشد کند. نمی‌خواهم از او انتقاد کنم چون فوتبالیست خوبی است اما پرسپولیس و استقلال برای بازیکنانی که اینقدر حاشیه دارند خوب نیست. به نظر من صادقیان در انتخاب تیمش اشتباه کرده و شاید در تیم‌های دیگر رشد کند.

* اما همین صادقیان چرا فصل قبل ستاره پرسپولیس بود؟

پیام از نظر فنی خوب است اما آنقدر حاشیه اطرافش هست که کاری نمی‌تواند بکند تا تاثیر مثبتی در تیم داشته باشد.

* البته خودش هم حاشیه زیاد دارد چراکه در بازی با سایپا روی نیمکت جواب کریم باقری را داد؟

بروید ببینید صادقیان از چه روزی این کارها را شروع کرد و از آن مربی انتقاد کنید، چون صادقیان یک دفعه اینطوری نشده و از زمان حمید درخشان این اتفاقات افتاد. درخشان منت صادقیان را می‌کشید و با این کار هم به تیم و هم به خود پیام لطمه زد. سرمربی مثل پدر خانواده است و باید از بچه‌هایش حمایت کند اما یک مواقعی هم باید تنبیه کند.

* در مورد حواشی که خان‌زاده و سوشا به وجود آوردند، چه صحبتی دارید؟

من اگر در پرسپولیس کاره‌ای بودم اصلاً خان‌زاده را به این تیم نمی‌آوردم. من خان‌زاده را نمی‌شناسم و از نظر فنی هم او را قبول ندارم، چون اصلاً در حد پرسپولیس نیست و اگر من در زمین خاکی هم تیم داشتم او را در تیمم نمی‌گذاشتم. به هر حال جای او در پرسپولیس نیست که بخواهد با هوادار درگیر شود. پرسپولیس به خاطر هوادارانش زنده است و اگر هواداران نباشند پرسپولیس هیچی ندارد. آن وقت بازیکنی که از نظر فنی این‌قدر ضعیف است با هوادار درگیر هم می‌شود. در مورد سوشا هم حرف زدن فایده‌ای ندارد.

* چرا؟

ببینید وقتی نیلسون را رد می‌کنند و سوشا هر کاری هم که می‌کند درون دروازه است همین می‌شود. یک زمانی من اگر درون زمین بودم امثال افشین پیروانی، نادر محمدخانی، علی انصاریان و مهدی هاشمی‌نسب بودند و اگر توی سرم هم می‌زدند بازی می‌کردم. اما الان سوشا را درون دروازه نگذارند چه کسی را بگذارند؟ او در هر شرایطی درون دروازه هست و این ضعف مربیان‌ایرانی است. کی‌روش هم سیدمهدی رحمتی بهترین گلر ایران را کنار گذاشت چون نتوانست با او کار کند اما مربیان ما این رفتار حرفه‌ای را از کی‌روش یاد نگرفتند. در صورتی که کی‌روش باید برای آنها الگو باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز