خبرگزاری کار ایران

امروز واگذاری به سرانجام می‌رسد؛

سبحانی: درخواست‌های خوبی برای خرید استقلال و پرسپولیس رسیده/ ضرورت اهلیت خریداران

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۹۵۳

مشاور سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه در مرحله سوم مزایده سرخابی ها خریدار دارند ابراز امیدواری کرد کار واگذاری این دو باشگاه امروز به خیر و خوشی انجام شود.

سید جعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در فاصله یک ساعت تا آغاز سومین مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: خوشبختانه درخواست‌های خوبی برای خرید هر دو باشگاه به سازمان خصوصی‌سازی رسیده و هر دو باشگاه این بار مشتری دارند ولی شاید مشتری یکی بیش از دیگری باشد.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی در مورد پاکت‌های مزایده سرخابی‌ها و برگزاری مزایده بعد از ظهر امروز، گفت: اسامی برندگان مزایده پس از احراز صلاحیت و تائید هیات واگذاری اواخر هفته آینده برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اهلیت خریداران مسئله با اهمیتی است و هیات واگذاری بر آن تاکید دارد، تصریح کرد: شرایط و صلاحیت خریداران از سوی هیات واگذاری با دقت بررسی خواهد شد و خریدارانی که نتوانند صلاحیت های لازم را احراز کنند از فهرست خریداران کنار خواهند رفت.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی با اعلام اینکه برنده‌های مزایده امروز با بازگشایی پاکت‌ها مشخص می‌شود، افزود: البته یک هفته زمان برای احراز صلاحیت‌ها باید لحاظ شود و پس از این مدت برنده قطعی به طور رسمی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از بازگشایی پاکت ها، اهلیت شرکت کنندگان در مزایده مشخص خواهد شد و پس از بررسی به هیات واگذاری برای تصویب ارائه می شود و وزرا، آن را مورد بررسی و تصویب نهایی قرار می دهند و در نهایت برندگان اعلام می شوند.

سبحانی در پاسخ به این سئوال که در صورت به فروش نرفتن این دو باشگاه چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: در این صورت هیات واگذاری راهکارهای دیگری را در نظر خواهد گرفت و پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی با تاکید دوباره بر اینکه استقلال و پرسپولیس در تاریخ 31 تیرماه منحل خواهند شد، یادآور شد: در صورتی که این واگذاری صورت نگیرد این دو باشگاه در ثبت شرکت‌ها باقی می‌مانند تا تعیین تکلیف شوند.

وی در عین حال گفت: بدهی های این دو باشگاه متعلق به خریدار جدید نیست و دولت باید این بدهی ها را بپردازد که به همین جهت بعد از واگذاری هیات تسویه تشکیل خواهد شد تا در زمینه نحوه پرداخت بدهی ها به تصمیم گیری بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز