خبرگزاری کار ایران

با تایید اهلیت در شورای ۳ نفره

هدایتی بازنده احتمالی مزایده سوم/« 6 » های عابر بانک کافی نبود !

با پایان سومین مرحله برگزاری مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، شانس شرکت بهنام‌پیشروی کیش برای خرید پرسپولیس بیش از حسین هدایتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس 4 پاکت پیشنهادی به سازمان خصوصی‌سازی ارائه شد که در بین پیشنهادهای مطرح شده شانس شرکت بهنام پیشروی کیش بیش از سایر خریداران است و در صورتی که این شرکت بتواند صلاحیت‌های لازم را به لحاظ اهلیت احراز کند، برنده مزایده خواهد بود.

پیشنهاد 298 میلیاردی

این شرکت پیشنهاد 298 میلیاردی را برای خرید باشگاه‌پرسپولیس پیشنهاد داده بود که از رقم پیشنهادی 296 میلیاردی حسین هدایتی 2 میلیارد بیشتر است. هدایتی رقم جالب 296 میلیارد و 666 هزار و 666 تومان را مطرح کرده بود که شش های آخر این رقم اشاره مستقیمی به 6  معروف پرسپولیسی‌ها دارد.

نه تکذیب شد، نه تایید

البته این در حالی است که جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی‌سازی این موضوع را نه تایید کرد و نه تکذیب و هرگونه اظهارنظر قطعی در این زمینه را به روزهای آینده موکول کرد.

شرکت بهنام‌پیشروی کیش از ابتدای فصل به عنوان اسپانسر باشگاه فعالیت می‌کند و مدیر عاملی شرکت را تقی گل‌رخسار بر عهده دارد.

شاکی‌سابق در نقش خریدار

نکته جالب‌تر اینکه شرکت بهنام پیشرو در حالی دست روی مالکیت باشگاه سرخ پایتخت گذاشته و برای خرید این باشگاه اعلام آمادگی کرده که سال‌گذشته با نظر حمید رضا سیاسی حتی تا آستانه فسخ قرارداد هم پیش رفتند. مدیرعامل سابق پرسپولیس مدعی بود اسپانسر باشگاه با وجود اینکه 13 میلیارد هزینه کرده ولی به تعهدات کامل خود عمل نکرده و خواستار حل مشکلات شده بود که البته بعدتر این مسائل حل شد تا همچنان آرم این شرکت بر پیراهن سرخ و البته در و دیوار درفشی‌فر باقی بماند. حال همین شرکت که قرار بود حمایتی 30 میلیاردی از باشگاه‌سرخ پایتخت داشته باشد خیزی بلندتر برداشته و با حدود 300 میلیارد درصدد مالکیت قطعی و همیشگی این باشگاه است.

6 های ناکافی عابر بانک

در این بین حسین هدایتی بازنده بزرگ این مزایده لقب می‌گیرد، چراکه آقای عابر بانک با ارائه رقمی سرشار از 6 و سفر به مشهد آنقدر از برنده‌شدن در این مزایده مطمئن بود که با قرار دادن متنی در صفحه‌ شخصی‌اش در شبکه‌‌اجتماعی مدعی شد به وعده خود به هواداران پرسپولیس عمل کرده و به نوعی با پیش‌برنده دانستن خود گمان نمی‌کرد چنین رکبی بخورد و گزینه دیگری گوی سبقت را برباید و برنده نهایی مزایده شود.

حسین هدایتی

اهلیت خریدار، مهم‌تر از ارقام‌ نجومی

البته این گمانه‌زنی‌ها بستگی به نظر شورای 3 نفره متشکل از وزرای ورزش، اقتصاد و دادگستری هم دارد که باید اهلیت خریداران را تایید کنند و به همین دلیل ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

سرنوشت مبهم باشگاه آبی‌ها

نکته قابل تامل اینکه حداقل برای خرید باشگاه پرسپولیس 3 گزینه نهایی پا پیش گذاشتند تا شانس خود را برای مالکیت بر این باشگاه مردمی امتحان کنند و این در حالی است که تنها یک گزینه روی میز سازمان خصوصی‌سازی برای خرید باشگاه آبی‌پایتخت وجود دارد که همان یک گزینه نیز در پرداخت سپرده ابتدایی شرکت در مزایده سهل‌انگاری کرد تا از قافله عقل بماند و کار به مزایده چهارم این باشگاه کشیده شود که مشخص نیست چه سرانجامی پیدا خواهد کرد.

کد خبر : ۲۷۴۰۸۹