خبرگزاری کار ایران

هفته سی‌وسوم سری A ایتالیا

یووه در یک قدمی فتح سی‌امین اسکودتو/ رقابت‌ نفس‌گیر لاتزیو و رم برای نایب‌قهرمانی/ میلان روی نوار ناکامی

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۱۳۷

تیم فوتبال یووه با پیروزی برابر فیورنتینا 76 امتیازی شد تا با کسب سی‌امین جام اسکودتو یک امتیاز فاصله داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حساس‌ترین دیدار هفته سی‌وسوم سری A ایتالیا از ساعت 23:30 شب گذشته، تیم‌های یووه و فیورنتینا در ورزشگاه یوونتوس به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 3 بر 2 میزبان به پایان رسید.

ترکیب یووه: بوفون، اورا، لیششتاینر، کیه لینی، بارزالی، استورارو، پیرلو، مارکیزیو، پریرا، ته وس و یورنته

ترکیب فیورنتینا: نتو، ساویچ، رودریگز، مارکوس آلونسو، باسانتا، محمد صلاح، بادلی، آکوئیلانی، فرناندز، خواکین و ماریو گومز

یووه پس از شکست هفته گذشته در دربی تورین که پس از 20 سال برابر تورینو متحمل شد، برای مسجل کردن قهرمانی‌اش گام به این دیدار گذاشت. از ابتدای این دیدار عطش بیانکونری‌ها به ویژه  ته‌وس و یورنته در خط آتش یووه به خوبی نمایان بود. دقیقه 33 فیورنتینا برخلاف جریان بازی از روی نقطه پنالتی دروازه بوفون را گشود. گونزالو رودریگز نخستین گلزن این دیدار بود.

این نتیجه دوام زیادی نداشت و تنها 3 دقیقه بعد فرناندو یورنته گل تساوی تورینی‌ها را وارد دروازه حریف کرد و در واپسین دقیقه نیمه نخست نوبت به کارلوس ته‌وس رسید تا ورزشگاه یوونتوس را منفجر کند. یووه با این گل برنده به رختکن رفت.

آلگری که پیروزی و 3 امتیاز را در چنگ خود می‌دید، در نیمه دوم دستور اداره بازی را به شاگردانش داد و این موضوع باعث شد فلورانسی‌ها جسارت بیشتری در زمین میزبان پیدا کنند. دقیقه 67 فیورنتینا بازهم یک ضربه پنالتی به‌دست آورد اما رودریگز این بار توپ را به بیرون کوبید تا بهترین فرصت شاگردان مونتلا برای رسیدن به گل تساوی برباد برود.

3 دقیقه بعد و دقیقه 70 ته‌وس قانون نانوشته فوتبال را یک بار دیگر به نمایش گذاشت و پس از دریافت پاسی تماشایی در عمق دفاع حریف، با یک بغل پای فنی توپ را به کنج دروازه نتو فرستاد تا یووه 3 بر یک از حریف بیفتد. این پایان کار نبود و ژوزف ایلیچ دقیقه 90 از روی یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه یووه، با ضربه‌ای کات‎‌دار دروازه میزبان را هدف قرار داد و بوفون هرچه کرد به این توپ نرسید تا اختلاف دو تیم بازهم به حداقل برسد اما فلورانسی‌ها فرصتی برای زدن گل تساوی نداشتند و این بازی در نهایت با برتری 3 بر 2 به سود یووه تمام شد.

شاگردان آلگری با این برتری، در فاصله 5 هفته مانده به پایان رقابت‌های سری A ایتالیا تنها به یک تساوی برای قهرمانی نیاز دارند. یووه پیش از این 31 بار موفق به فتح اسکودتو ( رقابت‌ها باشگاهی ایتالیا) شده بود اما دو جام قهرمانی راه راه‌پوشان تورینی که در فصل‌های 2005-204 و 2006-2005 به دلیل دست داشتن لوسیاو موجی، رئیس وقت باشگاه یووه در پرونده تبانی فوتبال ایتالیا که به کالچوپولی معروف شد، از یوونتوسی‌ها پس گرفته شد. پس از این اتفاق راه‌راه‌پوشان تورین با حکم دادگاه به دسته پایین‌تر رفتند.

به این ترتیب یوونتوسی‌ها با قهرمانی در این فصل سری A سی‌امین جام قهرمانی اسکودتو را بالای سر می‌برند. این قهرمانی همچنین نخستین جامی است که ماسیمیلیانو آلگری با یک تیم در سری A به دست می‌آورد.

 

لاتزیو و تعویق جشن قهرمانی یووه

در دیگر دیدارهای هفته سی‌وسوم سری A لاتزیو در ورزشگاه المپیک رم میزبان پارما بود که با برتری 4 بر صفر جشن قهرمانی یووه را به تعویق انداخت. پارولو، کلوزه، کاندورا و دیائو کیتا گلزنان لاتزوی در این دیدار بودند. لاتزیو با این برتری 62 امتیازی شد تا پایان داستان قهرمانی اسکودتو را به تعویق بیاندازد.

رم، تیم سوم جدول هم با 3 گل در زمین ساسولو به برتری رسید تا با 61 امتیاز سایه به سایه لاتزیو برای نایب قهرمانی بجنگد. دومبیا، فلورنزی و پیانیج گلزنان رم در این دیدار بودند.

برتولاچی در نیمه نخست این دیدار جنوا را پیش انداخت و بایه‌نیانگ هم در ابتدای نیمه دوم سنگر لوپز را یک بار دیگر فروریخت تا میلان در زمین خود 2 بر صفر عقب بیفتد. فیلیپه مکسس دقیقه 66 یکی از گل‌ها را پاسخ داد تا روسونری‌ها به بازی برگردند و کار را امیدوارانه دنبال کنند اما جرمی منز دقیقه 72 با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا امیدهای اینزاگی و شاگردانش برای رسیدن به تساوی کمرنگ شود. ایاگو فالکوو دقیقه 90 تیر خلاص را بر شقیقه میلانی‌ها شلیک کرد تا جنوا با برتری 3 بر یک، 3 پله در جدول صعود کند و با 50 امتیاز در رتبه ششم جدول بایستد.

سایر نتایج هفته سی‌وسوم سری A ایتالیا به این شرح است:

چزنا 2- آتلانتا 2

کیه‌وو یک – کالیاری صفر

پالرمو 2- تورینو2

سامپدوریا یک – هلاس ورونا یک

هفته سی‌وسوم سری A ایتالیا، فردا شب با دیدار تیم‌های ناپولی و امپولی به پایان می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز