خبرگزاری کار ایران

افتخار می‌کنم با علی دایی همبازی بودم؛

عنایتی: دربی‌80 را ببریم هواداران استقلال راضی می‌شوند/ هنوز وقت خداحافظی‌ام نرسیده!

کاپیتان شماره 80 استقلال در آستانه دربی 80 امیدوار است آبی‌ها فاتح بازی بزرگ پایتخت شوند تا بلکه هواداران این تیم راضی شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، یکی از خریدهای اصلی امیر قلعه‌نویی در نیم فصل‌دوم لیگ‌برتر، غلامرضا عنایتی بود که سرمربی استقلال بازوبند کاپیتانی را هم به او سپرد. مهاجم کهنه‌کار استقلال که با وجود 38 سال سن، همچنان بوی گل می‌دهد و بسیار پرتلاش و با انگیزه بازی می‌کند.

عنایتی که در نیم فصل‌دوم 4 گل برای آبی‌پوشان به ثمر رسانده، حالا امیدوار است تیمش در 2 بازی باقی مانده لیگ هم به پیروزی برسد تا استقلال فصل را با خوبی و خوشی به پایان برساند.

کاپیتان شماره 80 استقلال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد که به خداحافظی از فوتبال هنوز فکر نمی‌کند و تا وقتی که در میدان باشد، تلاش می‌کند موثر ظاهر شود.

گفت‌وگوی کاپیتان این روزهای استقلال را با خبرنگار ایلنا در ادامه بخوانید:

بازی استقلال مقابل تراکتورسازی را چطور می‌بینی؟

استقلال در شرایط خوبی به سر می‌برد اما با تیمی بازی داریم که صدرنشین لیگ است و برای قهرمانی تلاش می‌کند و همین موضوع کار ما را سخت می‌کند اما در کل بازی‌های استقلال و تراکتورسازی همیشه جذاب و دیدنی از آب درآمده و ما هم تمام تلاش می‌کنیم در این بازی به پیروزی برسیم.

امیدوار به کسب سهمیه آسیا هستی؟

بله. امید همیشه در ما وجود دارد و امیدوارم این اتفاق بیفتد تا فصل را به خوبی به پایان برسانیم. البته بعضی از اتفاقات دست ما نیست اما وظیفه ما این است با تمام توان برای کسب موفقیت تلاش کنیم.

بالاخره بعد از چند هفته ناکامی، مقابل صبا به یک پیروزی خارج از خانه دست پیدا کردید...

من این نتیجه‌نگرفتن در چند هفته گذشته را بیشتر اتفاقات فوتبالی می‌دانم تا ناکامی. ما چند هفته مساوی کردیم اما در بازی با صبا خوشبختانه توانستیم یک گل زودهنگام بزنیم و فشار و استرسی که روی تیم ما وجود داشت کم شد و ما موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی به دست آوردیم که فقط یکی دیگر از آنها گل شد. با این حال به یک پیروزی خارج از خانه دست پیدا کردیم و امیدوارم در 2 بازی آینده اتفاقات فوتبالی روی خوش به ما نشان بدهد و بتوانیم لیگ را با 2 پیروزی خوب به پایان برسانیم.

استقلال دربی قبل را واگذار کرد، دربی80 با پیراهن شماره 80 را چطور می‌بینی؟

شرایط دربی همیشه جدا از نتایجی بوده که استقلال و پرسپولیس در بازی‌های قبلی خود به دست آورده‌اند. این بازی حساسیت زیادی دارد و ما هم امیدواریم بهترین نتیجه را در دربی 80 با پیراهن شماره 80 به دست آوریم. چون اگر دربی را ببری و قهرمان هم نشوی، هواداران راضی شده و آرام می‌شوند.

با توجه به اینکه یک اخطار داری، نگران نیستی دربی را ازدست بدهی؟

من هیچ‌وقت به این مسائل فکر نکرده‌ام و هر وقت در زمین بوده‌ام با تمام وجود بازی کرده‌ام. البته سعی می‌کنم تا خطایی انجام ندهم که اخطار بگیرم و محروم شوم.

وضعیت خودت چگونه است؟

خوشبختانه در شرایط خوبی قرار دارم و امیدوارم در بازی‌های باقی‌مانده هم بتوانم مثمر‌ثمر ظاهر شوم.

می‌خواهی ادامه بدهی یا خداحافظی می‌کنی؟

من یک‌سال دیگر با استقلال قرارداد دارم و هنوز تصمیمی برای خداحافظی از فوتبال نگرفته‌ام. با این حال تا هر وقت که آماده باشم، به فوتبال ادامه خواهم داد و امیدوارم باز هم شرایط خوبی داشته باشم.

راستی، در کل ادوار لیگ‌برتر چند گل زده‌ای؟

درست یادم نیست اما فکر می‌کنم 139 یا 140 گل زده‌ام.

هنوز هم انگیزه بالایی برای بازی و گلزنی داری؛ مثل علی دایی که در بازی‌های تیم منتخب98 هچنان گل می‌زند یا کریمی، مجیدی و مهدوی‌کیا که تا روزهای آخر بسیار با انگیزه بودند...

خب نسلی که من در بین آنها حضور داشتم، نسلی بود که همیشه پر تلاش و با انگیزه بود و مثل حالا نبود که پول برای آنها در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد. من همیشه گفته‌ام علی دایی را ستایش می‌کنم و افتخار می‌کنم 7-8 سال با او در تیم ملی همبازی بودم. دایی در تمرینات هم طوری بود که انگار در یک بازی مهم حضور داشت و به نظرم او می‌تواند یک الگوی مناسب برای بازیکنان جوان باشد. بازیکنانی مثل دایی، مهدوی‌کیا، علی کریمی و فرهاد مجیدی با زحمت به جایگاه بالا می‌رسند اما بعضی بازیکنان جوان فکر می‌کنند یک‌شبه به همه جا می‌رسند. من هم همیشه دوست دارم تا وقتی که بازی می‌کنم بتوانم موثر ظاهر شوم و برای همین انگیزه زیادی برای موفقیت و گلزنی دارم.

کد خبر : ۲۷۵۲۵۸