خبرگزاری کار ایران

در دوحه کار سختی داریم؛

استکی: می‌توانیم 4 تا 5 سهمیه المپیک بگیریم/ بوکس نیاز به حمایت همه‌ جانبه دارد

مربی تیم ملی بوکس گفت: اگر شرایط مهیا باشد و تدارکات لازم صورت بگیرد فکر می‌کنم می‌توانیم 4 یا 5 سهمیه المپیک کسب کنیم.

علیرضا استکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در حال حاضر سومین روز از اردوی تیم ملی بزرگسالان را پشت سر می‌گذاریم. تمرینات بسیار منظم و طبق برنامه زیر نظر سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس در حال پیگیری است و ملی‌پوشان خود را برای حضوری موفق در قهرمانی آسیا آماده می‌کنند.

این مربی بوکس با اشاره به سطح بالای مسابقات‌انتخابی تیم‌ملی گفت: بوکسورهایی که در تورنمنت بین‌المللی آبادان حضور داشتند، از لحاظ بدنی آماده حضور در مسابقات انتخابی نبودند و در مقابل مشتزنانی که تنها برای این رقابت‌ها تمرین کرده بودند و خسته نبودند در این مسابقات عملکرد بهتری داشتند.

وی با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: بوکسورهایی که در این رقابت‌ها جزو 7 نفر برتر وزن خود شوند جواز حضور در رقابت‌های جهانی را بدست می‌آورند که فکر می‌کنم در این‌باره مشکلی برای ما وجود نداشته باشد.

استکی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم در جهانی دوحه کسب سهمیه المپیک کنیم، گفت: در این مسابقات تنها افرادی که روی سکو قرار بگیرند راهی المپیک خواهند شد، از این رو کار برای ما بسیار سخت است اما ما هم ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را برای موفقیت در این رقابت‌ها به کار می‌بندیم.

وی افزود: بوکس‌ایران در سال‌های اخیر ثابت کرده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اگر شرایط مهیا باشد و تدارکات لازم صورت بگیرد فکر می‌کنم می‌توانیم 4 یا 5 سهمیه المپیک کسب کنیم.

استکی همچنین متذکر شد: همین که مسئولان فدراسیون‌بوکس با دست خالی یک مربی خارجی خوب و 3 ستاره را به ایران آوردند و اردوهای مناسبی را برای ملی‌پوشان در نظر گرفته‌اند باید از آنها تشکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بوکس یک رشته المپیکی است و نیاز به حمایت ویژه مسئولان ورزش کشور دارد.امیدوارم با حمایتی که از بوکس به عمل می‌آید بتوانیم با کسب نتایج قابل‌قبول دل مردم ایران را شاد کنیم.

کد خبر : ۲۷۶۰۸۵