خبرگزاری کار ایران

عاشورزاده می‌تواند تاریخ‌ساز شود

رجلی: برای کسب مدال‌المپیک باید المپیکی زندگی کرد/این نسل‌تکواندو هر غیرممکنی را ممکن می‌کند

تکواندوکار سابق تیم‌ملی معتقد است تکواندوی ایران توانایی کسب 7 مدال جهانی را در جهانی روسیه دارد.

کوروش رجلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این تیم یکی از بهترین و کامل‌ترین تیم‌های تاریخ تکواندو است و می‌تواند خاطره تیم 2011 که قهرمان جهان شد را زنده کند. بچه‌های تیم ما بسیار با انگیزه و حرفه‌ای هستند و اگر اتفاقات تکواندو گریبان تیم را نگیرد می‌توانیم قهرمان جهان شویم.

دارنده مدال‌برنز مسابقات جهانی ادامه داد: یک تیم جوان و در عین حال باتجربه راهی مسابقات جهانی روسیه شده و تمام خانواده تکواندو امیدوارند این تیم بتواند رویای تکرار قهرمانی جهان را به حقیقت تبدیل کند.

وی با تاکید بر اینکه هر 8 نماینده‌ایران لیاقت کسب مدال جهانی را دارند، گفت: شاید به جرأت بتوان گفت یک نسل فوق‌العاده و تکرار نشدنی داریم که اگر کمی به آنها توجه شود می‌توانند هر غیر ممکنی را ممکن سازند. من مطمئن هستم در روسیه در بدترین حالت 4 مدال طلا می‌گیریم و به گفته خودم ایمان دارم.

رجلی ضمن حمایت از کادر فنی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: ترکیب مقانلو، بی‌باک و یوسفی یک کادر فنی فوق‌العاده و درجه یک را برای تیم ملی بوجود آورده و طبق شناختی که از آنها دارم مطمئن هستم از رقابت‌های جهانی دست پر باز خواهند گشت.

وی در پاسخ به اینکه چند سهمیه المپیک کسب خواهیم کرد، گفت: هر تکواندوکاری که در رقابت‌های جهانی طلا بگیرد تقریبا حضورش را در المپیک قطعی کرده است. بی‌گمان مشکلی از این بابت وجود ندارد و ما هر 4 سهمیه المپیک را به راحتی دشت خواهیم کرد.

ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران عنوان کرد: وحدت و همدلی در این تیم حرف اول را می‌زند و خانواده بزرگ تکواندو برای موفقیت این تیم دست به دست هم داده‌اند تا ان‌شا‌الله بتوانیم برای دومین بار قهرمان جهان شویم.

وی همچنین درباره فرزان عاشورزاده گفت: من یک طلا برای فرزان کنار گذاشته‌ام. او یکی از ملی‌پوشانی است که حرفه‌ای زندگی می‌کند و می‌تواند در این سن و سال کم تاریخ‌ساز باشد.

رجلی در پاسخ به این سوال که آیا تکواندوکاران جوان ایران توان کسب مدال در المپیک را دارند، گفت: برای کسب مدال در بازی‌های المپیک باید المپیکی زندگی کرد و شخصیت قهرمانی داشت. ورزشکاران ما جوان و در عین حال باتجربه هستند و از لحاظ فنی مشکلی ندارند، تنها باید حرفه‌ای زندگی کنند و تفکرات‌بزرگ داشته باشند تا به این مهم دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: شاید به اعتقاد برخی اغراق باشد اما معتقدم این تیم تنها کمی شانس لازم دارد تا در بازی های المپیک 2016 ریو چهار مدال کسب کند وآمار صد در صدی از خود بجای گذارد.

کد خبر : ۲۷۶۸۴۰