خبرگزاری کار ایران

پیش‌بازی رئال‌- یوونتوس

کارلتو به ال‌کلاسیکو می‌اندیشد،‌ آلگری به برلین/یووه؛ بانوی‌پیری با طلسم 20ساله

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۹۵۲

رئال‌مادرید در حالی در خانه گام به دیدار برگشت برابر یوونتوس می‌گذارد که بازی رفت را 2 بر یک در تورین واگذار کرده است.

به گزارش ایلنا، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، امشب میزبان دیدار مهم دیگری در تاریخ رئال‌مادرید است. شاگردان کارلتو که با شکست‌اتلتیکو، ضمن تلافی ناکامی‌های پیاپی برابر شاگردان‌سیمئونه به جمع 4 تیم برتر اروپا پیوستند، با برتری خفیف یک بر صفر هم می‌توانند حریف بارسا، دیگر تیم اسپانیایی در فینال لیگ قهرمانان شوند. در طرف مقابل، آلگری که با یووه فصلی‌رویایی را در سری A‌ به پایان برد، نمی‌خواهد با ناکامی در مادرید، فصل خوب هواداران بیانکونری را خراب کند. نگاهی به وضعیت دو تیم پیش از دیدار مرگ و زندگی در برنابئو، می‌تواند به پیش‌بینی مشخص شدن حریف بارسا در فینال کمک کند.

شاگردان کارلتو چند شب پیش با توقف برابر والنسیا، قهرمانی لالیگا را تقریباً از دست دادند. آن‌ها در جام‌حذفی هم با شکست از اتلتیکو ناکامی دیگری را تجربه کردند تا هواداران رئال تنها دل به لیگ قهرمانان اروپا ببندند، جایی که تیم‌شان با 10 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم قاره‌سبز به حساب می‌‌آید.

رئال با یک دنیا امید و آرزو به ایتالیا رفت و بازی‌ حساب‌شده‌ای هم برابر یووه به نمایش گذاشت اما دقیقه 8 یک رئالی سابق، آن‌ها را شوکه کرد. آلوارو موراتا با گلزنی برابر تیم سابق‌اش خواب را از سر کارلتو و شاگردانش پراند. گل دقیقه 27 رونالدو شاید یکی از سرنوشت‌سازترین گل‌های وی برای کهکشانی‌ها به شمار بیاید. هر چند ته‌وز دقیقه 57 از روی نقطه‌پنالتی یووه را یک‌بار دیگر پیش انداخت و باعث پیروزی تیم‌اش شد اما این پیروزی نمی‌تواند اندوخته مطمئنی برای بیانکونری‌ها باشد.

حالا قوهای‌سپید با حمایت هواداران پرشور خود در دیگ‌جوشان برنابئو، شب‌سختی را پیش روی بانوی‌پیر گذاشته‌اند. رئال بدون‌شک با مثلث BBC‌ حملات زیادی روی دروازه بوفون ترتیب می‌دهد. با بازگشت بن‌زما و تونی کروس، رئال با تمام‌قوا انتظار یووه را می‌کشد.

از آخرین قهرمانی یوونتوس در اروپا حدود 20 سال می‌گذرد. آن‌ها در فصل 96-1995 در ورزشگاه المپیک شهر رم، آژاکس را در ضیافت‌پنالتی‌ها شکست دادند تا با مارچلو لیپی در خانه به جام‌قهرمانی برسند. لیپی یک‌بار دیگر در فصل 2002-2003 یوونتوس را به فینال لیگ‌قهرمانان رساند اما این بار بخت با او یار نبود و برابر  میلان در ضربات‌پنالتی مغلوب شد. حالا مردان تورینی پس از 15 سال با رویای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان راهی اسپانیا شده‌اند.

شاگردان ماکسی آلگری هر چند از مدت‌ها پیش قهرمانی‌شان را در سری A قطعی‌ کردند و تا نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان هم پیش آمده‌اند اما شکست پس از 20 سال در دربی‌تورین، کام هواداران این تیم را کمی تلخ کرد. آلگری حالا تبدیل به یک مربی بزرگ در فوتبال اروپا شده و بدون‌شک او برای شکست به مادرید نمی‌رود. بوفون هم سال‌های آخر حضورش را در مستطیل‌سبز می‌گذراند و می‌خواهد خداحافظی‌اش با فتح لیگ‌قهرمانان، باشکوه‌تر شود. سنگربان به یادماندنی فوتبال ایتالیا، امشب چشم و چراغ تورینی‌هاست. پیرلو دیگر بازیکن کهنه‌کار یووه هم نقشی کلیدی در دیدار امشب خواهد داشت.

یوونتوسی‌ها امشب در ضد حمله هم می‌توانند به درخشش ته‌وس، پوگبا و موراتا چشم بدوزند. بدون‌شک زدن یک گل از سوی بیانکونری، می‌تواند کار رئال را که این روزها در دفاع آسیب‌پذیر نشان می‌دهد، سخت‌تر کند.

کیه‌لینی،‌ بونوچی،‌ اورا و البته لیش‌اشتاینر شاید امشب دشوارترین بازی زندگی‌شان را تجربه کنند. آن‌ها باید برابر رئالی بایستند که راه پیروزی در لیگ‌قهرمانان را خوب بلد است. دژ دفاعی یووه با هدایت بوفون، 90 دقیقه یا کمی بیشتر باید برابر موج حملات‌گسترده رئال ایستادگی کند. کاری که خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا قادر به انجام آن نیستند...

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز