خبرگزاری کار ایران

لیگ قهرمانان اروپا

یوونتوس پس از 12 سال به فینال رسید/ موراتا عصای دست بانوی پیر/ ال‌کلاسیکو پرید!

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۱۴۰

تیم فوتبال یوونتوس با تساوی یک بریک برابر رئال مادرید در ورزشگا سانتیاگو برنابئو حریف بارسا در فینال لیگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار برگشت تیم‌های رئال مادرید و یوونتوس از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ساعت 23:15 دیشب با قضاوت یوناس اریکسون، داور نام‌آشنای سوئدی در سانتیاگو برنابئو آغاز شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ترکیب رئال: کاسیاس، کارواخال، واران، راموس، مارسلو، کروس، ایسکو، خامس، بیل، کریس رونالدو و بنزما

ترکیب یووه: بوفون، لیششتاینر، بونوچی، کیه لینی، اورا، پیرلو، پوگبا، مارکیزیو، ویدال، موراتا و ته وز

رئال با توجه به شکست 2 بر یک در دیدار رفت، تنها به یک گل برای صعود نیاز داشت و شاگردان کارلتو از آغاز بازی تهاجمی را در دستور کارشان قرار دادند. یورش‌های گاه و بیگاه رونالدو، بیل، بنزما و خامس رودریگز از دقایق نخستین این دیدار  سنگر یووه را تهدید می‌کرد.

دقیقه 22 رئال به آنچه می‌خواست رسید. خامس با خطای مدافعان یوونتوس در محوطه جریمه نقش زمین شد تا اریکسون بلافاصله نقطه پنالتی را نشان دهد. رونالدو طبق معمول پشت این ضربه ایستاد و درحالی که بوفون پیش از ضربه او حرکت کرده بود، توپ را با ضربه‌ نه چندان محکمی به وسط دروازه زد تا سانتیاگو برنابئو را دقیقه 23 منفجر کند.

یوونتوس پس از 12 سال به فینال رسید/ موراتا عصای دست بانوی پیر/ ال‌کلاسیکو پرید!

رئال پس از گل رونالدو هم عقب ننشست و برای رسیدن به گل‌های بیشتر حملاتش را ادامه داد. دقیقه 41 بنزما با یک حرکت انفرادی توپ را تا روی خط شش‌قدم محوطه جریمه یووه پیش برد اما ضربه اورا از زاویه بسته، بوفون به کرنر فرستاد تا شکست نیمه نخست تورینی‌ها سنگین‌تر نشود.

نیمه دوم، یوونتوس با تغییر تاکتیک به میدان آمد و از ثانیه‌های نخست این نیمه حضور خود را در نیمه زمین میزبان دیکته کرد. شوت سنگین و زمینی مارکیزیو در دقیقه 51 که با فاصله کمی از کنار دروازه کاسیاس به بیرون رفت، زنگ خطر را برای کهکشانی‌ها به صدا در آورد.

دقیقه 57 آلوارو موراتا، بازیکن پیشین رئال در پی چند ارسال بلند روی دروازه این تیم، با جاگیری خوب خود درون محوطه جریمه میزبان در یک لحظه، ضربه‌ای چکشی روانه دروازه کرد  وتوپ پس از برخورد به زمین، علی‌‌رغم واکنش خوب کاسیاس به تاق دروازه چسبید تا کار به تساوی کشیده شود. بازیکنان یووه پس از این گل سراز پا نمی‌شناختند اما موراتا خوشحالی بعد از گل‌اش را نشان نداد و با چهره‌ای درهم به زمین یووه برگشت تا مسابقه را ادامه دهد.

یوونتوس پس از 12 سال به فینال رسید/ موراتا عصای دست بانوی پیر/ ال‌کلاسیکو پرید!

رئال با دریافت این گل جریان بازی را در دست گرفت. دقیقه 68 شوت دیدنی خامس با فاصله کمی از بالای سنگر بوفون به بیرون رفت. 2 دقیقه بعد مارکیزیو می‌توانست برای یووه گلزنی کند اما او که با استفاده از اشتباه مدافعان رئال با یک پاس تودر تنها کاسیاس را مقابل خود می‌دید، توپ را به دستان کاپیتان رئال کوبید تا نتیجه تغییر نکند.

کارلتو در ادامه چیچاریتو را هم به میدان فرستاد تا رئال با تمام قوا سنگر کاپیتان بوفون را زیر آتش بگیرد اما مقاومت کم‌نظیر بیانکونری و چندلایه آن‌ها باعث شد میزبان رو به شوت‌ از پشت محوطه جریمه یوونتوس بیاورد اما این تاکتیک هم کمکی به رئال نکرد.

دقیقه 87 شاگردان ماسیمیلیانو آلگری در یک ضدحمله تا محوطه جریمه رئال پیش آمدند و با یک پاس به بیرون پوگبا را در چند قدمی دروازه صاحب توپ کردند. در حالیکه همه چیز آماده بود تا پوگبا تیر خلاص را بر شقیقه رئالی‌ها شلیک کند، شوت سنگین او را کاسیاس دفع کرد تا رئال مادرید دست‌کم بازنده این دیدار نباشد.

این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا یوونتوس پس از 12 سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد. ناکامی‌های رئال مادرید هم با این شکست تکمیل شد. هواداران رئال  که سال گذشته برای دهمین بار قهرمان ا روپا شدند، با از دست دادن این جام و جام حذفی اسپانیا و 4 امتیاز فاصله با بارسا در دو هفته مانده به پایان رقابت‌های لالیگا، به احتمال قریب به یقین فصل بدون جامی را پشت سرخواهند گذاشت.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بامداد روزگذشته تیم بارسا علی‌رغم شکست 3 بر 2 از  بایرن در مونیخ، در مجموع با حساب 5 بر 3 برابر شاگردان پپ گواردیولا به برتری رسید و به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز