خبرگزاری کار ایران

پلی‌آف لیگ حرفه‌ای بسکتبال

پرواز مهرام به فینال لغو نشد/ هاشمی شاگردانش را به دانشگاه رساند

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۲۴۳

تیم بسکتبال مهرام تهران با چهارمین برتری برابر پتروشیمی بندرامام حریف دانشگاه آزاد در فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ پنجمین دیدار تیم‌های بسکتبال مهرام و پتروشیمی بندرامام در لیگ حرفه‌ای٬ ساعت 16:30 امروز در حالی به میزبانی سالن اندیشه شهرک بعثت آغاز شد که مهرامی‌ها به دلیل تاخیر چندساعته در پرواز به ماهشهر٬ تمرین ماقبل این بازی را در سالن اندیشه از دست دادند. تنها امتیازی که برگزارکنندگان لیگ حرفه‌ای برای مهرام درنظر گرفتد٬ تعویق نیم‌ساعته این دیدار بود.

مهرام مانند دیدارهای گذشته این بازی را هم مقتدرانه آغاز کرد اما شاگردان مهران حاتمی در کوارتر نخست به خوبی از پس مهار تاکوان دین٬ بازیکن آمریکایی و امتیازآور مهرام برآمدند. با وجود این مهرام تا لحظات پایانی وقت نخست بازی با حساب 26 بر 20 از میزبان پیش بود اما بازی فوق‌العاده شاگردان حاتمی 5 امتیاز پیاپی برای پترو کسب کرد و پرتاب تاریخی بهنام یخچالی در واپسین ثانیه کوارتر نخست٬ نتیجه بازی را 28 بر 26 به سود میزبان عوض کرد.

کوارتر دوم هم داستان مشابهی داشت و دین با دفاع خوب پتروشیمی‌ نتوانست نقش همیشگی‌اش را برای مهرام ایفا کند. شاگردان هاشمی به لطف بازی خوب و هدایت حامد حدادی سعی در گرفتن جریان بازی داشتند. این کوارتر در حالی با نتیجه 18 بر 17 به سود مهرام تمام شد که این‌بار دین در ثانیه پایانی با پرتاب 2 امتیازی تیم‌اش را برنده وقت دوم کرد. در نهایت نیمه نخست با حساب 45 بر 44 به سود شاگردان حاتمی به پایان رسید اما خبر بد برای آ‌ن‌ها 3 خطائه شدن صمد نیکخواه بهرامی بود.

حاتمی برای حفظ صمد ناچار شد در وقت سوم کمتر به این بازیکن موثر بازی بدهد و این بهترین فرصت برای تاکوان دین بود تا از بند یارگیری فشرده بازیکنان پترو با رهبری صمد رها شود. میزبان در کوارتر سوم با نمایش یک بازی پرانتقاد تنها 9 امتیاز کسب کرد اما در سوی مقابل مهرامی‌ها 18 امتیاز در وقت سوم به حساب خود واریز کردند تا کار پترو در 10 دقیقه پایانی دشوار شود.

پتروشیمی در کوارتر چهارم هرچه داشت رو کرد. محمد جمشیدی٫ حامد سهراب‌نژاد٬ حامد آفاق٬ بهنام یخچالی٬ صمد نیکخواه بهرامی٫ محمدرضا خبازان٫ محمدرضا اکبری٬ ایگور زایستف و اسلاوکو بازیکنانی بودند که حاتمی از همه آن‌ها در این زمان بهره برد. در طرف مقابل مهرام بازهم با زوج رویای دین و حدادی و بازی موثر سجاد مشایخی و دفاع و حمله کم‌نقص آ‌رمان زنگنه و اوشین ساهاکیان و بازی‌گردانی فرید اصلانی سعی می‌کرد بازی را اداره کند و در این کار موفق هم بود. 5 خطائه شدن صمد آب سردی روی آتش پترو بود اما ثانیه‌هایی پس از خروج وی از زمین٬ جمشیدی با پرتاب 3 امتیازی دقیقی فاصله دوتیم را به 2 امتیاز کاهش داد. 77 بر 75 و نفس‌های ماهشهری‌ها در سینه‌هایشان حبس شده بود اما انگار امروز شانس میانه‌ای با ماهشهری‌ها نداشت و در حالی‌که آن‌ها می‌توانستند روی یک ریباند توپ با ارزشی را به دست بیاورند٬ داور اعلام بین طرفین کرد و طبق قانون نوبت مالکیت به مهرام تعلق گرفت.

2 امتیاز دیگر برای یاران حدادی و کار لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شد. جمشیدی که می‌توانست فرشته نجات پترو لقب بگیرد٬ 2 پرتاب آ‌زاد را از دست داد تا امیدهای تیم‌اش در غروب بندر رنگ ببازد. مهرام در نهایت با پیروزی 82 بر 75 در این دیدار و با برتری 4 بر یک در مجموع راهی فینال شد تا حریف دانشگاه آزاد شود.

پتروشیمی بندرامام هم باید برای دیدار رده‌بندی برابر شهرداری گرگان بایستد و از آنجا که 2 بار این تیم را در رفت و برگشت لیگ حرفه‌ای شکست داده٬ به نظر کار ساده‌ای برای برتری 3 از 5 و کسب رتبه سوم لیگ حرفه‌ای دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز