خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان - روسیه؛

حجی زواره دومین طلا را به اردوی ایران آورد/حریف ازبک دوباره زانو زد

تکواندوکار وزن منهای 74 کیلوگرم ایران با غلبه بر نماینده ازبکستان دومین نشان زرین تیم کشورمان در مسابقات جهانی روسیه را به ارمغان آورد.

به گزارش ایلنا، بیست و دومین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان با حضور 875 تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روسیه درحال پیگیری است.

امروز (پنجشنبه) و در دیدار نهایی وزن منهای 74 کیلوگرم مسعود حجی زواره به مصاف نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان رفت و در پایان مبارزه ای حساب شده به پیروزی 9 بر 7 رسید.

نماینده ایران در راند نخست با احتیاط وارد شیاپچانگ شد و در 30 ثانیه پایانی حملات خود را آغاز کرد و به 4 امتیاز دست یافت تا با خیالی آسوده 2 دقیقه نخست را به پایان برساند.

در راند دوم حجی زواره دومین اخطار را دریافت کرد تا نماینده ازبکستان به یک امتیاز دست یابد. هرچند تکواندوکار وزن منهای 74 کیلوگرم ایران به امتیاز پنجم رسید اما دریافت اخطار سوم کار او را سخت کرد.

با این حال تکواندوکار خوش تکنیک کشورمان در 2 ثانیه پایانی با وارد کردن ضربه کامل به سر رافالوویچ، 8 بر 2 پیش افتاد.

در راند سوم، هوگوپ ازبکستانی برای جبران عقب ماندگی خود حملات متعددی را انجام داد و حجی زواره نیز که در دفاع کردن تبحر دارد از کمترین فرصت ها برای رسیدن به امتیاز استفاده می کرد.

حجی زواره در راند سوم هرچند چهار اخطار دیگر دریافت کرد اما در نهایت 9 بر 7 برنده شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

حجی زواره در دیدار نهایی بازی های آسیایی اینچئون برابر این تکواندوکار ازبکستانی به برتری رسیده و به مدال طلا دست یافته بود.

وی برای رسیدن به دیدار پایانی مسابقات قهرمانی جهان بر تکواندوکاران الجزایر، کرواسی، اسپانیا، مکزیک و روسیه غلبه کرده بود.

حجی زواره مدال طلای قهرمانی آسیا، طلای بازیهای آسیایی اینچئون و طلای ارتش های جهان را در کارنامه دارد.

روز گذشته (چهارشنبه) فرزان عاشورزاده در وزن منهای 58 کیلوگرم به مدال طلای این مسابقات دست یافت.

علیرضا نصرآزادانی کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران نیز امروز در وزن منهای 68 کیلوگرم با 2 پیروزی مقابل غنا و مکزیک و پذیرش شکست برابر هوگوپوش کره جنوبی از رسیدن به مدال بازماند.

فاطمه روحانی در وزن منهای 67 کیلوگرم زنان در دور نخست مقابل مائتا جیلیک قهرمان نوجوانان جهان از کرواسی شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

فردا (جمعه)، اکبر خدابنده کاپیتان زنان ایران در وزن منهای 73 کیلوگرم و محمد کاظمی در منهای 54 کیلوگرم مردان به مصاف حریفان می روند.

مسابقات قهرمانی جهان که از روز سه شنبه 22 اردیبهشت ماه آغاز شده است تا دوشنبه 28 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۷۷۲۵۸