خبرگزاری کار ایران

لیگ‌برتر در ایستگاه‌آخر؛

پرسپولیس یک – استقلال صفر؛‌ شکست رفت‌‌وبرگشتی آبی‌ها بعد از 19 سال

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۳۵۲

تیم‌ پرسپولیس موفق شد در بازی برگشت هم استقلال را از پیش رو بردارد تا بعد از 19 سال در دو دیدار رفت و برگشت آبی‌ها را شکست داده باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ساعت 17 در ورزشگاه‌آزادی با قضاوت تورج حق وردی و در حضور 70 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید تا سرخ‌ها بازی برگشت را هم از استقلال ببرند و بعد از 19 سال برنده دو دیدار رفت و برگشت باشند.

ترکیب پرسپولیس: سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، امید عالیشاه، حمید علی‌عسگری، محمد نوری، احمد نوراللهی، بابک حاتمی، هادی نوروزی،  علی علیپور و مهدی طارمی

ترکیب استقلال: وحید طالب‌لو، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، هرایر مگویان، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، میلاد فخرالدینی، جاسم کرار، یعقوب کریمی، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی

پیش از آعاز این دیدار، بازی نمایشی دو تیم کوتوله‌ها و تپل‌ها برگزار شد که این بازی 3 بر یک به سود کوتوله‌ها به پایان رسید.

با شروع بازی پرسپولیس آهنگ هجومی‌تری نسبت به حریف داشت اما نخستین موقعیت بازی دقیقه 10 برای استقلال ایجاد شد. امید ابراهیمی از روی یک ضربه ایستگاهی در میانه‌های زمین پرسپولیس دروازه این تیم را هدف گرفت اما ضربه زمینی او از کنار دروازه مکانی به بیرون رفت.

در ادامه پرسپولیس برتری نسبی خود را حفظ کرد و تا دقیقه 20 به 3 کرنر رسید. دقیقه 20 ارسال بلند کرار از یک ضربه کاشته درون محوطه جریمه روی سر عنایتی نشست اما توپ او را در آستانه ورود به دروازه مکانی با کف دست به کرنر فرستاد.

3 دقیقه بعد امید ابراهیمی در درگیری با اومانیا درون محوطه جریمه سرنگون شد اما حق‌وردی دستور به ادامه بازی داد. با این صحنه‌ها استقلال از میانه‌های نیمه نخست بازی بهتری به نمایش گذاشت.

دقیقه 33 طارمی از نیمه زمین به سوی دروازه استقلال استارت زد اما با خطای عمران‌زاده متوقف شد تا شماره 5 استقلال نخستین بازیکن اخطاری دربی هشتادم لقب بگیرد.

دقیقه 44 حاتمی با نفوذ از جناح راست پاسی را درون محوطه جریمه برای عالیشاه فرستاد تا مهاجم پرسپولیس با دروازه‌بان استقلال تک به تک شود اما خروج به موقع طالب‌لو این فرصت را از پرسپولیس گرفت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم رضا عنایتی جای خود را به بهنام برزای داد تا وحید طالب‌لو پس از سال‌ها بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو ببندد. استقلال با حضور برزای نیمه دوم را هجومی آغاز کرد. دقیقه 50 محمد نوری پشت محوطه جریمه استقلال دو بازیکن این تیم را از پیش رو برداشت و شوت محکمی را روانه دروازه طالب‌لو کرد اما این توپ از بالای دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 60 صادقی با خطا طارمی را پشت محوطه جریمه استقلال سرنگون شد. علیپور این ضربه را به دیوار دفاعی استقلال کوبید و توپ به صورت اتفاقی درون محوطه جریمه زیر پای خود طارمی افتاد اما او هم کاری از پیش نبرد.

دقیقه 65 صادقی یک‌بار دیگر طارمی را پشت محوطه جریمه سرنگون کرد. این بار سانتر بلند نوروزی در دهانه دروازه روی سر علی علیپور نشست تا مهاجم جوان پرسپولیس با ضربه سر از بالای سر طالب‌لو و از زاویه بسته گل نخست پرسپولیس را به ثمر برساند.

علیپور با این گلی که به ثمر رساند عنوان جوان‌ترین گلزنی دربی را از چنگ مهدی مهدوی‌کیا که در دربی چهل و سوم موفق به گلزنی شده بود، خارج کرد.

بعد از 5 دقیقه وقت‌های اضافه‌ای که حق‌وردی لحاظ کرد بازی در اوج درگیری بازیکنان دو تیم به سود قرمز‌های پایتخت به پایان رسید تا استقلالی‌ها هر دو دیدار رفت و برگشت را مقابل رقیب‌سنتی خود واگذار کرده باشند، اتفاقی که بعد از 19 سال و در دربی‌های 42 و 43 سرخابی‌ها هم شاهد آن بودیم.

دربی 42 روز 27مهرماه 75 برگزار شد که قرمزها یک بر صفر با گل ادموند بزیک در دقیقه 87 به برتری رسید. در دیدار برگشت هم  که دربی شماره 43 بود، 20 تیرماه76 دو تیم به مصاف هم رفتند که باز هم پرسپولیس به برتری رسید آن‌هم با نتیجه 3 بر صفر. گل‌های این بازی را ادموند بزیک، مهدی مهدوی‌کیا و بهنام طاهر‌زاده وارد دروازه بهزاد غلامپور کردند.

پرسپولیس با این پیروزی 36 امتیازی شد و در رده نهم به کار خود پایان داد در حالیکه فصل گذشته با 55 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته بود. استقلال هم با 47 امتیاز جایگاه ششم را کسب کرد و کارش در فصل چهاردهم در حالی به پایان رساند که در فصل گذشته با 53 امتیاز پنجم شده بود.

پیش از آغاز این دیدار به دو بازیکن برتر دو تیم در طول فصل چهاردهم دو خودرو اهدا شد.

تیم‌ها در حالی به میدان پا گذاشتند که هادی نوروزی با سری بانداژ شده وارد زمین مسابقه شد.

همچنین از حسن کامرانی‌فر کمک داور برجسته کشورمان تقدیر به عمل آمد.

برنامه کامل هفته سی‌ام به این شرح است:

پرسپولیس‌تهران یک - استقلال‌تهران صفر

تراکتورسازی تبریز - نفت تهران، ساعت 19:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

سپاهان‌اصفهان - سایپای‌البرز، ساعت 19:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

راه‌آهن‌تهران- گسترش‌فولاد تبریز، ساعت 19:30، ورزشگاه شهدای شهر قدس

ملوان بندرانزلی - نفت مسجدسلیمان، ساعت 19:30، ورزشگاه تختی انزلی

استقلال خوزستان - پیکان تهران، ساعت 19:30، ورزشگاه تختی اهواز

صبای‌قم - فولاد خوزستان، ساعت 19:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

پدیده‌‌مشهد - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 19:30، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز