خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

3 تکواندوکار ایران فردا روی شیاپ‌چانگ تراکتور/ چشم‌ها به درخشش مردانی

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۳۶۱

3 تکواندوکار ایران روز پنجم مسابقات قهرمانی جهان، برای رقابت با حریفانشان فردا روی شیاپ‌چانگ خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، در ادامه بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12)، فردا (شنبه) در پنجمین روز این مسابقات در ورزشگاه"تراکتور" شهر چلیابیسنک، مرحله مقدماتی اوزان 73-کیلوگرم زنان و 87-و 87+کیلوگرم مردان پیگیری می‌شود.

هانیه اخلاقی سومین نماینده بانوان کشورمان در این مسابقات، در نخستین گام باید با "اسنا ایدین" از ترکیه مبارزه کند. این تکواندوکار ترک مدال برنز رقابتهای قهرمانی جهان 2009 را در کارنامه دارد. تکواندوکار وزن 73- کیلوگرم کشورمان در ادامه باید با یکی از نمایندگان ونزوئلا، امریکا و یا نروژ رقابت کند. 

در بخش مردان، امید عمیدی در وزن 87-کیلوگرم، در نخستین گام باید با "نیونگسا مالاندا" از کنیا رقابت کند و در صورت برتری به مصاف نماینده چین تایپه می‌رود. "کیا چانگ" مدال برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. عمیدی در مرحله سوم نمایندگانی از کشورهای آذربایجان، بنگلادش و یا سودان را پیش رو خواهد داشت.

در سنگین‌وزن، سجاد مردانی، نایب قهرمان دوره قبل این مسابقات بر روی شیاپ‌چانگ می‌رود. نماینده شایسته کشورمان در جدول وزن 87+ کیلوگرم ابتدا با قرعه استراحت رو به رو است و سپس باید با برنده دیدار مجمع الجزایر سیتسل و عراق رقابت کند که به نظر نمی‌رسد کار دشواری داشته باشد. مردانی در مرحله‌سوم باید با یکی از تکواندوکاران نیجریه، چین تایپه، استرالیا و یا کوبا رقابت کند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی‌زواره به مدال طلا دست یافته است.

این دوره از مسابقات ار 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می‌رسد. تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز