خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی تکواندو-روسیه؛

یعقوبی هم به یک چهارم نهایی رسید/جدال با میزبان برای راهیابی به نیمه نهایی

رقابتهای مرحله مقدماتی وزن 63- کیلوگرم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان آغاز شده است و ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار کشورمان با شکست نماینده اردن راهی مرحله یک چهارم شد.

به گزارش ایلنا،ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم کشورمان در نخستین گام با نتیجه 14 بر 10 "داویلانی" از برزیل را از پیش رو برداشت و در ادامه با غلبه بر "اوهاید بیرکی" از تونس (15- 3) با شایستگی گام به مرحله سوم گذاشت.

نماینده کشورمان در ادامه این مسابقات با "راد تابت" از اردن (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا 2014) رقابت کرد که در یک مبارزه مطئن و دیدنی، 8 بر 3 برنده از شیاپ چانگ خارج شد و به مرحله یک چهارم راه یافت.

یعقوبی برای راهیابی به جمع 4 تکواندوکار برتر وزن سوم باید با "ولادیمیر کیم" از روسیه رقابت کند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

این دوره از مسابقات ار روز 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می رسد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۷۷۶۶۷