خبرگزاری کار ایران

یک‌هشتم‌نهایی لیگ‌قهرمانان‌آسیا؛

یورش 100هزار نفری ارتش‌سرخ به سعودی‌ها/ برانکو در پی دومین شکار آبی‌

برانکو و تیمش بعد از بردن آبی‌های تهرانی حالا در پی کسب چهارمین برد خانگی در آسیا و البته بردن آبی‌های سعودی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک بازی دیگر با یک تیم عربستانی. کشوری که بیش از 2 دهه است یکی از رقیبان اصلی فوتبال ایران به حساب می‌آید و اتفاقات و رفتارهای نامناسبی هم که از سوی سعودی‌ها در طول چند سال اخیر رخ داده و شیطنت‌های زیادی که از سوی این کشور انجام شده، باعث شده تمام هواداران فوتبال ایران به بازی یک تیم ایرانی با یک تیم عربستانی، به چشم یک دیدار حیثیتی نگاه کنند و از نماینده ایران انتظار برد داشته باشند. فرقی هم نمی‌کند استقلالی باشی یا پرسپولیسی، تراکتوری باشی یا سپاهانی، مهم بالا رفتن پرچم ایران در میادین بین المللی به خصوص در بازی با تیم‌های سعودی است.

حالا هم پرسپولیس نماینده ایران است که باید دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی خود در لیگ قهرمانان آسیا را مقابل الهلال‌عربستان برگزار کند. سرخ‌پوشان ایرانی در حالی به مصاف رقیب آبی پوش خود می‌روند که جمعه گذشته در دربی شماره 80 پایتخت موفق شدند همانند بازی رفت، برابر رقیب آبی‌پوش و سنتی خود یعنی استقلال با تک‌گل علیپور به پیروزی برسند و حالا در شرایط روحی خوبی برای انجام بازی با الهلال به سر می‌برند.

پرسپولیس در شرایطی پا به مرحله‌حذفی لیگ قهرمانان آسیا گذاشته که در گروه A این رقابت‌ها نمایش خوبی داشت و با کسب 4 پیروزی و 2 شکست، پس از لخویا به عنوان تیم دوم گروه پا به مرحله بعد گذاشت.

یکی از حریفان اصلی قرمزها در مرحله‌گروهی، النصر عربستان بود که در بازی رفت موفق شد در خانه خود با نتیجه 3 بر صفر پرسپولیس را شکست دهد اما سرخ‌پوشان پایتخت که در بازی برگشت از حمایت 100 هزار نفری و ویژه هواداران خود در ورزشگاه آزادی برخوردار بودند، موفق شدند با گل مهدی طارمی که با ضربه چیپ از روی نقطه پنالتی زده شد، برابر رقیب سرسخت خود به پیروزی برسند و النصر در نهایت با سوم شدن در گروه از صعود باز بماند.

حالا هم مانند دیدار با النصر و بنیادکار ازبکستان، تماشای بازی با الهلال هم در ورزشگاه‌آزادی رایگان اعلام شده و پیش‌بینی می‌شود باز هم هوادران پرسپولیس و فوتبال‌ایران دوباره با حضور 100 هزار نفری خود، ورزشگاه را برای الهلال جهنم کنند و به الهلالی ها که خودشان را زعیم می نامند، نشان دهند که رئیس کیست؟!

برانکو ایوانکوویچ که بازی با النصر را از جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی تماشا کرد و بعد به صورت رسمی هدایت پرسپولیس را در بازی های باقیمانده لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بر عهده گرفت، با فوتبال عربستان و الهلال به خوبی آشناست. سرمربی اسبق تیم ملی ایران در فصل 2012-2011 هدایت الاتفاق عربستان را بر عهده گرفت و با این تیم به 18 پیروزی، 12 باخت و 12 تساوی دست پیدا کرد و با این تیم به عنوان چهارمی لیگ حرفه ای عربستان دست پیدا کرد و حالا امیدوار است با پرسپولیس مقابل یکی از قدرتمندترین تیم های عربستان به یک پیروزی خوب خانگی دست پیدا کند تا پس از آن آماده دیدار برگشت شود.

اما هدایت الهلال را گئورگیس دونیس یونانی بر عهده دارد. این مربی پس از حضور در پائوک سالونیکا و آپوئل به فوتبال عربستان آمد و هدایت الهلال را بر عهده گرفت. الهلال تیمی است هم سخت گل می زند و هم خیلی سخت هم گل می خورد.

این تیم که در گروه C لیگ قهرمانان آسیا با فولاد همگروه بود، در بازی رفت مقابل تیم اهوازی به تساوی بدون گل دست یافت اما در بازی برگشت با دوگل به پیروزی رسید. آنها در لیگ عربستان در 24 دیدار تنها 15 بار دروازه خود را باز شده دیدند که آمار جالب توجهی است. البته این تیم تنها 41 گل به ثمر رسانده که فاصله جالب توجهی با تیم‌های دوم و سوم دارد و در واقع دونیس سرمربی یونانی الهلال خیلی خوب توانسته فوتبال یونانی را در این تیم به نمایش بگذارد.

جئورجیوس ساماراس مهاجم یونانی که از وست برومویچ به الهلال پیوسته، خطرناک‌ترین بازیکن این تیم است. البته ناصر الشمرانی که هر دو گل بازی برگشت تیمش برابر فولاد را به ثمر رساند نیز یکی دیگر از بازیکنان بزرگ این تیم است که به دلیل محرومیت در این دیدار حضور ندارد. همچنین کواک تائه‌هی کره‌ای نیز دیگر بازیکن خطرناک الهلال است که در خط دفاع حضور دارد.

پرسپولیس تاکنون 5 بار مقابل الهلال بازی کرده و به 3 پیروزی، یک باخت و یک تساوی دست پیدا کرده است. با این حال نکته مهم این است که پرسپولیس که در تمام بازی‌های خانگی خود در این فصل از آسیا به پیروزی رسیده، موفق شده است صدرنشین لیگ عربستان را در تهران شکست دهد و حالا به دنبال چهارمین برد خانگی خود در آسیاست اما این بار برای پرسپولیس خیلی مهم است در تهران دروازه خود را بسته نگه دارد و این امتیاز مهم را به تیم عربستانی ندهد که از گل زده در خانه حریف استفاده کند.

قضاوت دیدار پرسپولیس و الهلال را  ناگور امیر بن نور محمد مالزیایی به همراه دو کمک هموطن خود یعنی سیوانسان مونیاندی و مهد شهرین بن چی عمر بر عهده دارد. دیداری که ساعت 19:30 دقزقه فردا در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و پرسپولیسی ها امیدوارند باز هم یک جشن دیگر در آزادی برپا کنند.

برنامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به این شرح است:

سه‌شنبه 29 اردیبهشت 94

پرسپولیس‌تهران– الهلال‌عربستان، ساعت 19:30

السد قطر – لخویای قطر، ساعت 20:45

جونبوک موتوروز کره‌جنوبی– بیجینگ گوان‌ چین، ساعت 14:30

سوون سامسونگ کره‌جنوبی– کاشیوا ریسول ژاپن، ساعت 15

چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394

سئونگنام کره‌جنوبی– گوانگژو چین، ساعت 15

اف سی سئول – گامبا اوزاکای ژاپن، ساعت 15

نفت تهران – الاهلی عربستان، ساعت 20

الاهلی امارات – العین امارات، ساعت 20:15

دیدارهای برگشت این مرحله سه‌شنبه و چهارشنبه هفته بعد برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۷۷۸۸۲