خبرگزاری کار ایران

وزارت ورزش بیشتر حمایت کند

هاشمی: تیراندازی سال پرترافیکی در پیش دارد/سجادی: تیراندازی با فوتبال قابل‌مقایسه نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۹۳۲

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: با توجه به اینکه امسال رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ را در پیش داریم، امیدواریم وزارت‌ورزش حمایت‌های بیشتری از ما داشته باشد.

به گزارش ایلنا، مجمع سالیانه فدراسیون تیراندازی صبح امروز با حضور نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، سید مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی، نواب نوری دبیر فدراسیون و روسای هیات‌های کشور برگزار شد.

سجادی درباره فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: تیراندازی از جمله رشته هایی است که در بحث قهرمانی به خصوص در میادین آسیایی، جهانی و المپیک از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین تنوع مدال ها آن هم در دو بخش آقایان و بانوان این ورزش را به رشته ای پرمدال تبدیل کرده که با مساله جنسیتی نیز روبرو نیست.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، تیراندازی کشورمان جهش قابل توجهی داشته است. در حال حاضر و در سطح قاره آسیا، فدراسیون ایران امکاناتی را در اختیار دارد که در سطح قاره آسیا کمتر نمونه آن را می بینیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این‌که وزارت ورزش تا حد امکان از فدراسیون تیراندازی حمایت کرده، خاطر نشان کرد: ما در ایران کمتر رشته‌ای را داریم که امکانات تخصصی خود را داشته باشد. حتی ورزشی مثل والیبال با این همه افتخارات، در مقایسه با فدراسیون تیراندازی از امکانات کمتری برخوردار است.

رئیس مجمع فدراسیون تیراندازی ادامه داد: به غیر از بحث سلاح و مهمات، سایر منابع فدراسیون تیراندازی در سطح برجسته قرار دارد که حاصل موفقیت های چند سال اخیر این فدراسیون است.

سجادی در پاسخ به انتقاد مطرح شده از سوی الهه احمدی ملی‌پوش بانوان کشورمان درباره  عدم حمایت کافی وزارت ورزش از قهرمانان تیراندازی گفت: خیلی‌ها رشته های ورزشی دیگر را با فوتبال مقایسه می‌کنند. من قصد ندارم از دستمزدها و قراردادهای فوتبال حمایت کنم، اما این مساله نه دست من و نه وزارتخانه و نه هیچ کس دیگر نیست. بنابراین از مقایسه رشته‌ای همچون تیراندازی با فوتبال به هیچ جا نمی‌رسیم.

وی با بیان اینکه تیراندازی به عنوان رشته‌ای مدال آور باید مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر استعدادهای خوبی در این ورزش به ویژه در بخش بانوان داشته‌ایم. هیچ‌کس ۸ سال قبل فکرش را هم نمی‌کرد فدراسیون تیراندازی در بازی‌های آسیایی مدال کسب کند. حتی در سال ۱۹۷۴ که کشورمان میزبان بازی‌های آسیایی بود نیز نتوانستیم مدالی کسب کنیم، اما سال گذشته و در بازی‌های آسیایی اینچئون، موفقیت ها و مدال های خوبی برای کشورمان حاصل شد.

معاون ورزش قهرمانی وزارت‌ورزش و جوانان افتخارات سال‌های گذشته فدراسیون تیراندازی را حاصل زحمات تمامی خانواده بزرگ این ورزش دانست و اظهار داشت: در رشته تیراندازی، بسترهای مناسب‌تر و علاقه‌مندی فراوانی دیده می‌شود که دلیل آن موفقیت هایی است که فدراسیون در چند سال اخیر کسب کرده که اینها ثمره تلاش تمامی ورزشکاران، مربیان و روسای هیات های سراسر کشور است.

دکتر سجادی در مورد مشارکت روسای هیات های تیراندازی کشور در پیشبرد اهداف فدراسیون نیز یادآور شد: روسای هیات ها، خلاقیت و ابتکار خود را به کار بیندازند تا یک هم افزایی مطلوب در این ورزش حاصل شود. در این راه خوب است حداقل سالی یک مرتبه مجمع شهرستان های خود را برگزار کنید. ضمن این که هیات رئیسه ای قوی را وارد هیات های خود کنید تا هم در بحث مشورتی و هم از نظر جذب منابع مختلف از جمله مالی، بتوانید به هیات استان خود کمک کنید.

رئیس مجمع سالیانه فدراسیون تیراندازی با اشاره به تخصیص ۲۰ میلیارد تومان منابع مالی به هیات های ورزشی سراسر کشور از جمله رشته تیراندازی، افزود: امسال از طرف وزارت ورزش مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به هیات های ورزشی سراسر کشور اختصاص می یابد که در حدود یک چهارم بودجه کل فدراسیون هاست. ضمن این که ۱۰ درصد از کل بودجه فدراسیون ها نیز به هیات ها اختصاص می یابد که جمعا ۳۰ درصد می شود. همچنین براساس تفاهم نامه ای که روز گذشته به امضای وزیر محترم ورزش رسید، استفاده از تمامی سالن ها و فضاهای ورزشی استان ها رایگان و در راستای توسعه ورزش همگانی خواهد بود.

دکتر سجادی در پایان گفت: امسال سالی حساس برای ورزش کشور است. چرا که ورزشکاران می بایست در رقابت های کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل شرکت کنند. در این میان، ما امید زیادی به ۱۰ رشته داریم که تیراندازی یکی از آنهاست. در این راستا، وزارت ورزش و جوانان حمایت های خود را از این ورزش ادامه خواهد داد تا تیراندازان کشورمان بتوانند در المپیک ریو نتایج بهتری نسبت به المپیک ۲۰۱۲ لندن کسب کنند.

هاشمی درباره فعالیت‌های انجام شده فدراسیون در بخش‌های مختلف اظهار داشت: در بحث آموزش، موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم، به طوری که در حال حاضر ایران به عنوان یک قطب آموزشی در قاره آسیا مطرح است. حتی در جلسه اخیر کنفدراسیون تیراندازی آسیا، ضمن تقدیر از فعالیت‌های فدراسیون ایران، نسبت به اعزام تیم‌های آموزشی به سایر کشورهای آسیا تاکید شد.

وی به بحث سلاح و مهمات مورد نیاز فدراسیون نیز اشاره کرد و افزود: اخیرا تفاهم نامه‌ای با وزارت‌دفاع داشته‌ایم که البته انتظار داریم این تفاهم نامه در حضور وزیر محترم ورزش و وزیر دفاع شکل نهایی و اجرایی به خود بگیرد. حتی اگر لازم باشد، تفاهم نامه‌ای ۳ جانبه با وزرای ورزش، کشور و دفاع منعقد شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان این که انتظار می رود بخشی در قانون گنجانده شود که بین سلاح‌ها و مهمات ورزشی با موارد مشابه تفکیک قائل شود، در مورد ابعاد همگانی فدراسیون یادآور شد: در این‌باره نیز گام‌های خوبی برداشته‌ایم. به عنوان مثال، جلسه‌ای با سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار کردیم که وی از احداث ۴۰۰ سالن ورزشی توسط بسیج خبر داد که ۱۰۰ مورد آن به مرحله بهره برداری رسیده است. در این راستا انتظار داریم روسای هیات‌ها با بسیج استان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

هاشمی در ادامه به مسابقات کسب سهمیه المپیک ریودوژانیرو برزیل اشاره کرد و گفت: امسال سالی حساس و پرترافیک برای تیراندازی ایران است. هرچه پیش می رویم، زمان کمتر و مسابقات فشرده تر می شود که اجرای برنامه‌ها از جمله برگزاری اردوها تحت الشعاع مسائلی همچون کمبود مهمات است و به همین دلیل به ناچار اردوها را در خارج از ایران برگزار می‌کنیم. از این رو، امیدواریم وزارت‌ورزش حمایت بیشتری از فدراسیون تیراندازی داشته باشد.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان گفت: با توجه به مسائلی که درباره تعویق مجمع انتخابات رخ داد، عقب ماندگی‌هایی داشتیم که امیدواریم جهشی برای جبران این عقب‌ماندگی و اجرای برنامه‌ها به ویژه درباره المپیک ۲۰۱۶ ریو داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز