خبرگزاری کار ایران

یک‌هشتم‌نهایی لیگ‌قهرمانان‌آسیا؛

سعودی‌ها در دام نفت‌ایران /علیمنصور در پی شکار الاهلی در آزادی

نفت‌ایران فردا در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم الاهلی‌عربستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نفت‌تهران که به عنوان دومین نماینده‌ایران به مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده، باید فردا در ورزشگاه‌آزادی به مصاف تیم الاهلی عربستان برود.

نفت‌تهران در حالی به مصاف الاهلی می‌رود که جمعه گذشته با تساوی 3 بر 3 مقابل تراکتورسازی، به مقام سوم لیگ‌چهاردهم دست یافت. این تیم که در گروه B  لیگ‌قهرمانان‌آسیا با کسب 8 امتیاز پس از العین‌امارات در رتبه‌دوم قرار گرفت حالا باید همانند پرسپولیس از یک تیم سعودی پذیرایی کند.

الاهلی در شرایطی پا به تهران گذاشته که در لیگ عربستان به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت و با 4 امتیاز اختلاف نسبت به النصر در رده‌دوم قرار گرفت. این تیم در گروه D لیگ قهرمانان آسیا هم با یک تیم ایرانی دیگر یعنی تراکتورسازی همگروه بود که در بازی رفت با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و در بازی برگشت مقابل تبریزی‌ها به تساوی 2 بر 2 دست یافت.

سرمربی الاهلی کریستین گروس سوییسی است که سابقه هدایت تیم‌های بزرگی مثل اشتوتگارت، بازل و تاتنهام را در کارنامه دارد و ستاره‌شان هم عمر سومای مصری است که با 22 گل آقای‌گل لیگ عربستان شده و بسیار زهردار و فرصت‌طلب است. در کنار سوما می‌توان به برونو سزار پرتغالی که سابقه حضور در بنفیکا را دارد و حالا قرضی در تیم عربستانی بازی می‌کند هم اشاره کرد.

تیم علیرضا منصوریان نیز در مرحله قبل با یک تیم عربستانی یعنی الشباب همگروه بود که در بازی رفت با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و در بازی برگشت هم این تیم را در خاک عربستان با نتیجه 3 بر صفر از پیش‌رو برداشت. البته نفت که در بازی آخر گروه خود، 3 بر صفر مغلوب العین‌امارات شد، صعود خود را مدیون همین الشباب است که در بازی آخرش 2 بر صفر پاختاکور ازبکستان را شکست داد تا نفت به عنوان تیم دوم صعود کند.

با این حال شاگردان منصوریان اگر بتوانند در ورزشگاه‌آزادی پیروز شوند و گلی دریافت نکنند نیمی از راه صعود را طی خواهند کرد. نفت شایسته حضور در جمع 8 تیم برتر آسیا هست. منصوریان در این مسابقه هم به بازیکنان خود نظیر ایمان مبعلی و امیر ارسلان مطهری دل بسته تا با یک پیروزی خوب آماده دیدار برگشت شود.

برنامه ادامه بازی‌های مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا به این شرح است

چهارشنبه 30 اردیبهشت

سئونگنام-گوانگژو چین، ساعت 15:00

اف‌سی سئول- گامبا اوزاکا ژاپن، ساعت 15:00

نفت تهران-الاهلی عربستان، ساعت 20:00

الاهلی امارات-العین امارات، ساعت 20:15

کد خبر : ۲۷۸۱۳۸