خبرگزاری کار ایران

نتایج آسیایی کویت دور از انتظار بود

زارعیان: هر کس بتواند به جودو کمک کند استقبال می‌کنیم/بچه‌های ما مفت‌بباز نیستند

سرمربی تیم‌ملی جودو با بیان اینکه از عملکرد فنی ملی‌پوشان در قهرمانی آسیا رضایت دارد، گفت: درست است نتایج کسب‌شده دور از انتظار بود اما از لحاظ فنی عملکرد قابل‌قبولی داشتیم .

مجید زارعیان در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: در بخش تیمی عملکرد خوبی داشتیم و با اختلاف بسیار کمی نسبت به 3 تیم برتر در جایگاه‌پنجم قرار گرفتیم. اگر برخی ملی‌پوشان ما تجربه حضور در میادین بزرگ را داشتند، الان در بخش تیمی می‌توانستیم روی سکو باشیم.

وی افزود: روند رو به رشدی داریم و امیدوارم با حمایت‌های لازم از تیم جوانی که داریم بتوانیم در آینده جودوی ایران را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

سرمربی تیم‌ملی درباره عملکرد سعید مولایی در کویت اظهار داشت: کسب مدال برنز آسیا برای یک جودوکار جوان نتیجه قابل‌قبولی به حساب می‌آید، البته ناگفته نماند حق مولایی حضور در فینال بود که برخی ناداوری‌ها او را از رسیدن به فینال محروم کرد. او همچنین در بخش تیمی قهرمان المپیک را شکست داد و ثابت کرد توانایی حضور در جمع بهترین‌های دنیا را دارد.

وی با بیان اینکه بچه‌های ما مفت‌بباز نیستند، گفت: تیم ما مشکل‌بدنی ندارد. باور کنید یک تیم برای موفقیت در تورنمنت مهمی مانند قهرمانی آسیا نیاز به چندین اردوی تدارکاتی و بازی دوستانه سطح بالا دارد که ما به دلیل محدودیت‌های مالی از این امر محروم بودیم.

زارعیان ادامه داد: البته یکسری نقص‌های فنی وجود دارد که منکر آن نیستیم و باید با تمرینات بیشتر آنها را برطرف کنیم. به طور مثال جودوکار 66 کیلوی ما مقابل عراق به دلیل مسائل فنی شکست خورد اما در دومین دیدار خود مقابل حریف قدرتمند و نامدارش عملکرد رضایت‌بخشی داشت و به دلیل کم‌تجربگی و اردوهای تدارکاتی کم شکست خورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم 3 سهمیه المپیک را که قول داده بودید کسب کنیم، گفت: در تلاش هستیم 2 نفر از ملی‌پوشان را بین 22 نفر برتر رنکینگ خود قرار دهیم تا از این طریق 2 سهمیه و یک سهمیه قاره‌ای هم کسب کنیم تا 3 سهمیه المپیک 2016 ریو را بدست بیاوریم. البته حضور در بین نفرات برتر هر وزن به صورت امتیازی و پس از حضور در مسابقات مختلف لحاظ می‌شود.

وی درباره عملکرد دور از انتظار محجوب در کویت اظهار داشت: محجوب سرمایه جودوی ایران است و نباید با یک شکست او را کنار بگذاریم. او یک حریف تمرینی در ایران ندارد و این مساله تاثیر زیادی در عملکرد نسبتا ضعیفش در قهرمانی آسیا داشت. ما باید دست جواد را بگیریم و او را به روزهای اوج بازگردانیم.

سرمربی تیم‌ملی جودو درباره نتایج قاسمی‌نژاد عنوان کرد: او به تازگی تغییر وزن داده و برای اینکه خودش را با شرایط جدید وقف بدهد به زمان احتیاج دارد.

زارعیان درباره طرح گلخانه‌ای فدراسیون جودو درباره اعزام‌ها گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی که برای ما وجود دارد، فدراسیون تصمیم گرفت تنها 2- 3 ملی‌پوش که بیشترین امید را برای کسب سهمیه‌المپیک دارند به مسابقات بین‌المللی اعزام کند که به این کار طرح گلخانه‌ای گفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ مربی دوست ندارد تیمش نتیجه نگیرد، گفت: باید واقع‌بین باشیم. جودو در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و ما باید فاصله‌های موجود را کم کنیم. از روزی که هدایت تیم‌ملی را بر عهده گرفتم همیشه گفتم درهای تیم‌ملی روی تمامی افراد خانواده جودو باز است و هر کس می‌تواند کمک کند از حضورش استقبال می‌کنیم.

زارعیان افزود: جودو 56 مدال المپیکی دارد و از امیدهای اصلی کشورهای حاضر در بازی‌های المپیک است، ما نیز اگر می‌خواهیم به این مهم دست پیدا کنیم نیازمند حمایت‌مالی وزارت‌ورزش و کمیته‌ملی‌المپیک هستیم تا بتوانیم بدون دغدغه در اردوها و مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشیم و خود را آماده حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریو کنیم.

کد خبر : ۲۷۸۱۸۰