خبرگزاری کار ایران

برانکو در گفت‌وگوی اختصاصی با ایلنا:

نتایج پرسپولیس شاهکار بود/ 11 مرد ایرانی برابر الهلال می‌ایستند

سرمربی کروات پرسپولیس معتقد است نخوردن گل در دیدار برابر الهلال کمک زیادی به نماینده کشورمان در ریاض می‌کند و بازی برگشت داستان دیگری دارد.

ایلنا- پرسپولیس که فصل کابوس‌واری را در لیگ برتر پشت‌سر گذاشت، در کمتر از 5 روز، با 2 پیروزی برابر استقلال و الهلال دل هواداران پرشمارش را دوباره به دست آورد. پیروزی مقابل الهلال عربستان آن‌هم به فاصله کمی از دیدار دشوار برابر استقلال، شاید یکی از ارزشمند‌ترین نتایج تاریخ باشگاه‌پرسپولیس به شمار بیاید.

اهمیت کار سرخ‌پوشان با نگاهی اجمالی به فهرست مصدومان این تیم مشخص می‌شود، هر چند نماینده شایسته ایران با این برتری موجی از شادی بین هوادارانش ایجاد کرد اما خود پرسپولیسی‌ها بهتر از هر کسی می‌دانند چه کار دشواری برابر این غول فوتبال آسیا در ریاض دارند. برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا  از دیدار رفت برابر الهلال و وضعیت پرسپولیس در دیدار برگشت گفت که در ادامه بخوانید.

بازی دشوار رفت برابر الهلال را بردید. فکر می‌کردید این اتفاق بیفتد؟

با منطق جور در نمی‌آمد پس از آن دیدار سخت و سنگین برابر استقلال، بازیکنان‌پرسپولیس در کمتر از 4 روز خود را آماده دیدار با قدرتمندترین تیم آسیا کنند اما من به تک‌تک شاگردانم ایمان داشتم. آن‌ها بازی قهرمانانه‌ای از خود برابر الهلال به نمایش گذاشتند. فکر می‌کنم قدرت الهلال نیازی به تعریف من نداشته باشد. همه می‌دانند آن‌ها یکی از قدرت‌های اصلی فوتبال قاره‌کهن به حساب می‌آیند و این موضوع اهمیت پیروزی ما را برابر این تیم نشان می‌دهد. ما در آزادی یکی از باشکو‌ه‌ترین شب‌های پرسپولیس را رقم زدیم و باعث شدیم هواداران فوتبال در ایران به وجد بیایند.

پرسپولیس برای شکست الهلال به میدان آمده بود اما آن‌ها خطرات بیشتری روی دروازه ما ایجاد کردند. این را قبول دارید؟

در این‌که الهلال بازی خوبی به نمایش گذاشت و چند بار روی دروازه ما خطرناک ظاهر شد، با شما موافقم. آن‌ها دفاع ما را آزار دادند اما این اتفاق آن‌سوی میدان برای ما هم افتاد. پرسپولیس هم موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریف ایجاد کرد و در یکی از آن‌ها به گل رسید. البته این را ‌که گفته می‌شود الهلال خطرات زیادی روی دروازه ما ترتیب داد قبول ندارم. آن‌ها 15 موقعیت صددرصد گل روی دروازه ما نداشتند و این منصفانه نیست بگوییم بازی در اختیار الهلال بود.

برد یک بر صفر نتیجه شکننده‌ای است. آیا به این اندوخته در عربستان امیدوارید؟

نه با شما موافق نیستم. البته که برتری یک بر صفر سرمایه قابل‌اتکایی است. من نمی‌گویم به این نتیجه در ریاض اتکا می‌کنیم اما مهم این بود در این دیدار دروازه ما باز نشد و سوشا شب درخشانی را پشت سر گذاشت. اگر گل می‌خوردیم باید می‌گفتیم اتفاق بدی افتاده و نتیجه شکننده است اما پیروزی یک بر صفر نتیجه بدی نیست.

کادر فنی الهلال به قضاوت داوران این دیدار اعتراض شدیدی داشتند...

درباره دونیس باید بگویم خودش می‌داند بهترین تیم  آسیا را به او داده‌اند و مسئولیت بسیار دشواری دارد که طبیعی است چنین حرف‌هایی بزند. الهلال فصل‌گذشته شایسته‌ترین تیم آسیا برای قهرمانی در قاره‌کهن بود اما در عین شایستگی از این عنوان بازماند. درباره قضاوت بازی اما باید بگویم داور در صحنه‌های متعددی چشمش را روی خشونت بازیکنان عربستانی بست و خطاهای فاحش آن‌ها را نگرفت. همانطور که گفتم این داور به جای الهلال باید از ما عذرخواهی می‌کرد. آن‌ها به صحنه گل اعتراض داشتند؟ خب کارشناسان‌داوری ایران که صحت آن آفساید را تایید کردند. کارت زرد دوم بازیکن‌الهلال هم به درستی به او داده شد اما این داور خطاهای زیادی را روی بازیکنان پرسپولیس ندید.

سوشا ستاره پرسپولیس برابر الهلال بود اما طارمی بهترین بازیکن زمین شد...

این انتخاب من نبود. همه بازیکنان من برابر الهلال جنگیدند. فکر می‌کنم حالا وقت آن‌ نیست بگوییم چه کسی خوب بازی کرد و چه کسی بد بود. ما برنده شدیم و این شایسته تقدیر است.

- اخطارهای سوشا و عالیشاه هم که به حساب نمی‌آید...

از دست‌دادن سوشا  و امید ضربه بزرگی به ما می‌زد و پرسپولیس به این 2 بازیکن در دیدار برگشت نیاز داشت. ما بازیکنان مصدوم زیادی داریم. حتی اومانیا با وجود مصدومیت‌‌ مقابل الهلال به زمین رفت. با وجود این در دیدار برگشت 11 مرد ایرانی برابر الهلال می‌ایستند و از سنگر سرخ دفاع می‌کنند. ما در تمرینات‌ هم بازی با الهلال در ریاض را مرور کرده‌ایم.

- می‌توانیم به صعود پرسپولیس امیدوار باشیم؟

من این را می‌خواهم بگویم که نتایج پرسپولیس تا همین‌جا هم شاهکار است. ما 12 امتیاز از گروه‌مرگ این مسابقات گرفتیم و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد پرسپولیس از گروه خود صعود کند اما این اتفاق افتاد. ما در دور بعد هم به مشکل‌ترین قرعه ممکن خوردیم. دوست داشتیم با السد بازی کنیم اما باز هم تاکید می‌کنم قدرتمندترین تیم آسیا حریف ما شد. من در نشست‌خبری پیش از بازی گفته بودم تنها پیروزی برای ما در این دیدار مهم است، نه زدن گل‌های زیاد. ما به عربستان می‌رویم و با آ‌ن‌ها می‌جنگیم. بازی در ریاض داستان دیگری دارد.

کد خبر : ۲۷۸۴۱۱