خبرگزاری کار ایران

همایش ورزش، جوانان و محیط زیست؛

گودرزی:ورزشکاران باید مبلغ ورزش سبز در حمایت از محیط زیست باشند

وزیر ورزش و جوانان، ورزشکاران را سفیران ورزش سبز و محیط زیست عنوان کرد و گفت: آنها باید مبلغ این ورزش در حمایت و حفاظت از محیط زیست باشند.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی روز پنجشنبه در نخستین همایش ورزش، جوانان و محیط زیست در هتل المپیک افزود: مردم به ورزشکاران عشق می ورزند و آنها را موجب افتخار و هویت و انسجام ملی عنوان می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به چنین جایگاهی که ورزشکاران دارند، آنها می توانند بدون تردید در عرصههای بین المللی به مراتب اثرگذار باشند.

گودرزی افزود: ورزش در فضای طبیعی و حفظ طبیعت برای ورزش کردن دو عنصر بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود و ما نیز به عنوان جامعه ورزشی در این زمینه نقش مهمی داریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برنامه ریزی برای توسعه ورزش همگانی و سازگار با محیط زیست و انجام مطالعات کاربردی در مورد آثار ورزش در محیط زیست از جمله مواردی است که باید اهتمام ویژه ای به آن داشت.

گودرزی تصریح کرد: معتقدیم که ورزشکاران باید سفیران سبز و محیط زیست باشند و آنها میتوانند مفهوم ورزش پایدار و سازگار با محیط زیست را توسعه دهند و در واقع ورزشکاران میتوانند خط شکن این صحنه باشند.

نخستین همایش ورزش، جوانان و محیط زیست با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست و برخی روسای فدراسیون ها از صبح امروز در هتل المپیک آغاز شده است.

کد خبر : ۲۸۰۲۱۸