خبرگزاری کار ایران

کاراته هیچگاه از آدم های بزرگ خالی نمی ماند؛

عبدلی: آرین خو برای حل مشکلات کاراته کاری نکرد/آقایان حرف و عمل شان تناقض دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۲۲۶

مربی سابق تیم ملی کاراته گفت:مدیرفنی سابق تیم های ملی کاراته که از وضعیت نابسامان کاراته صحبت می کردند، در مدت حضورشان در تیم ملی چه کاری برای حل مشکلات انجام دادند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از گذشت چند ماه از انتخاب "محمد آرین خو" به عنوان مدیر فنی تیم های ملی کاراته و در شرایطی که مدت زیادی از انتخاب مربیان تیم های ملی مختلف در دو بخش مردان و زنان نمی گذشت، اوایل هفته جاری آرین خو به همراه مربیان تیم های ملی به صورت دسته جمعی استعفاء دادند. بعد از این اتفاق، اظهار نظرهای مختلفی از سوی مستعفیها، مسئولان فدراسیون و همچنین برخی از اهالی کاراته مطرح شد که واکنش مربی سابق تیم ملی نوجوانان و جوانان کشورمان را برانگیخت.

اکبر عبدلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد اتفاقات اخیر در مجموعه تیم های ملی کاراته خاطر نشان کرد: بعد از استعفای دسته جمعی، برخی دوستان مطالبی را مطرح کرده اند که به عنوان یکی از اعضای کوچک خانواده کاراته که در سال های 2009 تا 2013 مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان بوده ام، بر خود لازم می دانم در خصوص آنها نکاتی را بیان کنم.

وی افزود: دوستان در اظهار نظرهای خود گفته اند که تعامل خوبی در برگزاری اردوها وجود نداشته است. بنده قصد جانبداری از رئیس فدراسیون یا هیچ شخص دیگری را ندارم، اما یک سئوال دارم. وظیفه خاص مدیر فنی تیم های ملی چیست؟ آیا او فقط باید به انتخاب سرمربیان و دستیاران آنها میپرداخت یا این که در انتخابی ها و تمرینات ملی پوشان نیز بایستی حضور مستمر می داشت؟

دبیر هیات کاراته استان تهران ادامه داد: دوستان این را هم گفتهاند که از برخورد با آرین خو ناراحت و دلخور شده اند. هنوز یادمان نرفته که آرین خو و یک سری افراد دیگر می گفتند که نایب رئیس و دبیر فدراسیون باید برکنار شوند. اگر رئیس فدراسیون با تقاضای آنها موافقت می کرد، آنها حالا دلخور نمیشدند؟ آیا برکناری نایب رئیس و دبیر فدراسیون از اختیارات مدیر فنی تیم های ملی است؟

وی با اشاره به این که آرینخو پیش از حضور خود به عنوان مدیر فنی تیم های ملی کاراته از مشکلات فرهنگی و اخلاقی در کاراته صحبت می کرد، یادآور شد: برخی ها عنوان می کردند که کاراته با مشکلات فرهنگی و بی اخلاقی ها روبروست که حضور آرین خو میتوند این معضلات را حل کند. سئوال من از دوستان این است که آرین خو در مدت حضور خود به عنوان مدیر فنی تیم هلی ملی، چه کاری برای حل مشکلات فرهنگی و نابسامانی های موجود در کاراته انجام داد؟

مربی سابق تیم ملی نوجوانان و جوانان در ادامه، در خصوص عدم حضور آرین خو در انتخابی ها و اردوهای تیم های ملی کاراته گفت: ایشان در اردوهای اول و دوم، بر سر تمرینات ملی پوشان حضور نداشتند که البته از اردوی سوم به اردوها آمدند.

عبدلی همچنین در مورد مسائل مالی مطرح شده از سوی آرین خو تصریح کرد: ایشان زمانی میگفت برای خدمت به کاراته کشورم این پست را قبول کرده ام و مانند یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم اما بعد از مدتی از مسائل دیگری صحبت کرد که این تناقض گویی، جای تعجب و سئوال دارد.

مسئول کمیته استعدایابی هیات کاراته استان تهران با بیان این که کاراته ایران هیچ گاه از آدم های بزرگ خالی نمی ماند، اظهار داشت: دوستان این را هم گفتند که اعضای هیات رئیسه فدراسیون کاراته، یک ساعت پس از استعفای دسته جمعی مدیر فنی و مربیان تیم های ملی، تشکیل جلسه دادند و سرمربیان تیم های ملی رده های سنی مختلف در بخش های مردان و زنان را انتخاب کردند. این نشان دهنده این است که در کاراته ایران آدم های بزرگی حضور داند و به همین دلیل، کاراته کشورمان هیچ گاه از وجود این بزرگان و مربیان موفق خالی نمانده و نخواهد ماند.

دبیر هیات کاراته استان تهران در پایان گفت: بنده برای آرین خو و سایر کسانی که در کاراته کشور مشغول فعالیت هستند، احترام زیادی قائلم اما این انتظار را هم دارم که یک طرفه به قاضی نرویم و انتقادات مان بر اساس عدالت و به دور از غرض ورزی باشد.  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز