خبرگزاری کار ایران

رسوایی‌ها هم سد راه پیرمرد نشد

بلاتر «مرد شماره یک فوتبال» باقی ماند؛ کناره گیری عجیب شاهزاده اردنی!

سپ بلاتر 80 ساله برای پنجمین دوره متوالی رئیس فیفا باقی ماند تا سلطه سوئیسی بر فوتبال تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شصت و پنجمین اجلاس فیفا از ظهر امروز در سوئیس آغاز شد که در پایان اجلاس انتخابات ریاست این تشکیلات برگزار شد که اتفاق قابل پیش بینی افتاد و سپ بلاتر باا کنار کشیدن شاهزاده اردنی بدون رقیب ماند تا ریاستش برای 4 سال دیگر تداوم داشته باشد.

با وجود اینکه روزهای اخیر شاهد اتفاقات عجیبی‌ بودیم و برخی از سران فیفا به دلیل رسوایی‌های مالی دستگیر شدند با این حال این اتفاقات هم سد راه سپ بلاتر بخت شماره یک ریاست این تشکیلات عظیم فوتبالی دنیا نشد تا سلطه این مرد سوئیسی ادامه پیدا کند.

بن علی

سپ بلاتر 80 ساله در رای گیری امروز-جمعه- توانست با کسب 133 رای از 209 رای کل مرد شماره یک فیفا باقی بماند.

بلاتر در دور نخست رای گیری نتوانست شمار 139 رای یعنی دو سوم آرا را از آن خود کند اما، رقیب وی انتخابات را قبل از برگزاری دور دوم به وی واگذار کرد.

رئیس فیفا در سخنرانی پیروزی خود با تشکر از اعضایی که به وی رای دادند، گفت:«برای دوره 4 ساله بعدی من را انتخاب کرده اید. تلاش می کنیم فیفا را به وضعیت گذشته برگردانیم.»

وی افزود:«کنگره فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در وضعیت خوبی قرار دارم. امروز کمی آشفته بودم. اما بر مشکلات فائق آمدیم.»

شاهزاده علی بن‌حسین رقیب اصلی بلاتر در انتخابات فیفا امیدوار بود با توجه به حاشیه‌های اخیر  بتواند با کنار زدن رئیس 80 ساله فیفا صندلی او را به خود اختصاص دهد تا امپراتوری عظیم مرد سوئیسی به پایان برسد تا یک آسیایی برای نخستین‌بار بر صندلی بزرگترین تشکیلات فوتبالی دنیا تکیه بزند که این رویای تحقق یافت و در حد همان رویا باقی ماند.

البته کناره گیری این شاهزاده اردنی که پیرمرد سوئیسی را به دور دوم انتخابات کشیده بود در نوع خود عجیب به نظر می رسید و به احتمال زیاد بزودی حاشیه های این کناره گیری بار دیگر دامن تشکیلات فیفا را خواهد گرفت چراکه بسیاری از اعضای فیفا حمایت خود را از این اردنی جوان اعلام کرده بودند.

 

کد خبر : ۲۸۰۳۹۹