خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال- ۲۰۱۵

آمریکا 3- ایران یک؛ شاگردان کواچ در حسرت امتیاز/ نمایش امیدارکننده سروقامتان در لس‌آنجلس

تیم والیبال ایران در نخستین دیدارش از لیگ جهانی والیبال 2015 با نتیجه 3 بریک برابر آمریکا شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین دیدار تیم ملی والیبال ایران  برابر آمریکا ساعت 6:30 امروز در سالن 10 هزار نفری یو اس سی گی لن سنتر لس‌آنجلس آغاز شد. تیم ایران در این دیدار فرهاد ظریف را در اختیار نداشت اما جو سالن کاملاً به سود تیم کشورمان بود.

میزبان در ست نخست بازی نسبتاً برتری را به نمایش گذاشت تا در امتیاز 14 بر10 از ایران پیش بیفتد اما یک امتیاز سرویس از شهرام محمودی و دو سرویس خوب مصطفی میرزاجانپور اختلاف را به حداقل رساند تا میزبان 15 بر 14 از ایران پیش باشد. در ادامه این ست آمریکایی‌ها با حضور مت اندرسون در قطر پاسور رو به بازی سرعتی آوردند و بازی را به مطقه 4 کشاندند. زمانی که بیشتر توپ‌ها به ساندر روی تور ختم می‌شد، یانکی‌ها سعی داشتند از کوتاهی قد معروف نهایت استفاده را ببرند و در این راه موفق هم بودند. ست نخست در نهایت با برتری 25 بر 19 به سود آمریکا به پایان رسید.

با آغاز ست دوم ایران بازی بهتری را به نمایش گذاشت و 3 امتیاز پیاپی از میزبان گرفت که آمریکایی‌ها بلافاصله این اختلاف را جبران کردند و کنترل بازی را به دست گرفتند. آمریکایی‌ها در ست دوم از زدن سرویس‌های قدرتی فاصله گرفتند و بیشتر با سرویس‌های هدف‌دار زمین ایران را هدف گرفتند. معروف هم در این ست از بازیکنان سرعتی ایران بازی بیشتری گرفت. بازی خوب علیزاده، توپ‌های متعدی را آمریکایی‌ها می‌گرفت اما بازیکنان در برگشت نمی‌توانستند از این توپ‌ها استفاده کنند. ضعف شهرام محمودی روی تور ایران که فاصله زیادی تا روزهای اوج خود داشت مزید بر علت شد تا فاصله میزبان در این گیم هم با شاگردان بوبان نسبتاً زیاد شود. در سوی مقابل آمریکایی‌ها توپ‌های نخست را به خوبی به مک کریستیانسن، پاسور آمریکا می‌رساندند. این میان بازی خوب شنیجی، لیبروی میزبان هم به خوبی نمایان بود تا آمریکا 22 بر 18 از ایران جلو بیفتد اما کار منسجم ایران در این لحظات ورق را برگرداند و بازی‌خوانی خوب معروف و محمودی 2 امتیاز پیاپی برای ایران کسب کرد. سرویس غلامی‌ را هم آمریکایی‌ها به سختی برگرداند اما عبادی‌پور در حالی که مدافعی را هم جلوی خود نداشت نتوانست اختلاف را کم کند. غفور هم با حضور در زمین نتوانست از یک موقعیت طلایی استفاده کند و آمریکا در آستانه پیروزی در ست دوم قرار گرفت. سرویس عبادی‌پور هم امتیاز پایانی را به میزبان تقدیم کرد تا ست دوم هم با نتیجه 25 بر 22 با شکست ایران به پایان برسد.

با شروع ست سوم فرهاد ظریف جای علیزاده را در ترکیب ایران گرفت تا تیم کشورمان در امتیاز 8 بر 4 پیش بیفتد و برای نخستین بار در این دیدار تیم کشورمان زودتر از حریف به امتیاز 8 برسد. کار خوب موسوی و غلامی، اندرسون را دفاع کرد تا ایران به امتیاز 10 برسد و تک دفاع موسوی بازی را 11 بر 5 کرد. بلافاصله قائمی امتیاز 12 را هم برای ما گرفت تا آمریکایی‌ها مجبور به درخواست وقت استراحت شوند. کریستینسن اما با 6 امتیاز سرویس فاصله 6 امتیازی ایران را از بین برد. آمریکا بلافاصله امتیازات 14 و 15 را هم گرفت تا ضعف دریافت اول ایران بیش از هرزمان دیگری به چشم بیاید. بالاخره کریستینسن سرویس‌اش را به تور زد تا ایرانی‌ها نفس راحتی بکشند. در ادامه شاگردان کواچ بازی را به دست گرفتند و بازی را 20 بر 18 به سود خود کردند. کار خوب ظریف و گرفتن اسپک سنگین اندرسون ایران را در آستانه پیروزی در گیم سوم قرار داد. فرهاد پیروت پور هم برای دریافت اول به زمین آمد. ایران امتیاز 24 را هم گرفت اما با درخواست ویدئوچک آمریکایی‌ها، داوران امتیاز را به میزبان دادند. این موضوع عصبانیت شدید سعید معروف را در پی داشت و اندرسون او را آرام کرد. کریستینسن سرویس بعدی را از دست داد تا ایران به امتیاز 24 برسد. امتیاز 25 هم با هوش بالای معروف برای ایران به دست آمد تا تیم کشورمان ست سوم را به سود خود به پایان برساند.

ست چهارم هم با کار خوب تیم ایران شروع شد اما آمریکا در امتیاز 5 بازی را به تساوی کشاند. اندرسون، نابغه والیبال آمریکا از ظریف امتیاز گرفت اما محمودی بلافاصله جبران کرد و یک امتیاز سرویس هم از حریف گرفت تا تیم کشورمان 8 بر 7 وقت استراحت نخست ست چهارم را به سود خود ثبت کند. در این ست آمریکایی‌ها از مکسول هلت هم بازی گرفتند. میزبان در این ست سرویس‌ها متعددی را از دست داد اما شاگردن کواچ سعی می‌کردند با سرویس هدف‌دار از حریف امتیاز بگیرند. در ادامه با چند امتیاز پیاپی آمریکایی‌ها ،کار ایران دشوار شد اما حضور معنوی‌نژاد به کمک ایران آمد تا فاصله زیاد نشود. 2 امتیاز پیاپی از موسوی ایران را به امتیاز 16 در برابر 17 امتیاز حریف رساند اما باز هم آمریکایی‌ها ابتکار عمل را به دست گرفتند. با ورود مهدوی به جای معروف روند بازی مجددا به سود ایران شد تا دو تیم در امتیاز 22 برابر شوند. آمریکا در پایان با نتیجه 25 بر 23 این ست را به سود خود به پایان رساند تا با برتری 3 بر یک، 3 امتیاز در گام نخست بگیرد.

در پایان این دیدار تیلور ساندر از آمریکا بهترین بازیکن میدان شد.

تیم والیبال ایران ساعت 3:30 بامداد فردا دومین دیدار خود را در لس‌آنجلس برابر آمریکا برگزار می‌کند.

کد خبر : ۲۸۰۶۷۷