خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال؛

مهرام در وقت اضافه 7 ستاره شد/دانشگاه‌ در خانه راه قهرمانی را گم کرد

تیم‌ بسکتبال مهرام موفق شد در وقت‌اضافی دانشگاه‌آزاد را از پیش‌ رو بردارد تا هفتمین ستاره‌قهرمانی روی پیراهن این باشگاه ثبت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفتمین فینال لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال عصر امروز بین تیم‌های دانشگاه‌آزاد و مهرام در سالن بسکتبال حکیمیه برگزار شد که این دیدار در پایان 4 کوارتر با تساوی 77 بر 77 به پایان رسید ولی در وقت‌اضافه مهرامی‌ها موفق شدند با برتری نزدیک 18 بر 15 نتیجه بازی را 95 بر 92 به سود خود کنند تا جام قهرمانی را در حکیمه بالای سر ببرند.

دو تیم در حالی به هفتمین‌فینال خود رسیدند که نتیجه مجموع دیدارهای 2 تیم تساوی 3 بر 3 را نشان می‌داد.

1در کوارتر نخست تیم دانشگاه آزاد با بازیگردانی فیلیپ، حسین زاده و آرمن داودی گارد راس خود بازی بهتری را به نمایش گذاشت تا برتری 25 بر 19 برای دانشگاه ثبت شود.

15با شروع کوارتر دوم ورق کاملا به سود مهرام برگشت و این تیم با هنرنمایی و پرتاب های ویران کننده تاکوان دین بازیکن آمریکایی خود و البته حضور به موقع حامد حدادی زیر سبد دانشگاه نه تنها امتیازهای عقب افتاده را جبران کردند بلکه از رقیب خود پیش افتادند. شاگردان هاشمی این کوارتر را 23 بر 14 به سود خود رقم زدند تا نیمه نخست 42 بر 39 به سود مهرام به پایان برسد.

23در کوارتر سوم باز هم برتری مهرام تداوم داشت و شاگردان هاشمی اختلاف امتیازی خود را با دانشگاه افزایش دادند. در این کوارتر پرتاب های 3 امتیازی تاکوان دین امان دانشگاهی ها را بریده بود ودر پایان نتیجه کوارتر 27 بر 11 به سود مهرام رقم خورد. تا پایان کوارتر سوم مهرام اختلافی 19 امتیازی را با رقیب دانشگاهی خود ایجاد کرده و نتیجه بازی 69 بر 50 به وقت چهارم و پایانی رسید تا شاگردان هاشمی در آستانه هفتمین قهرمانی خود در لیگ بسکتبال ایران قرار بگیرد.

3در کوارتر چهارم دانشگاه عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشت و اختلاف 20 امتیازی ایجاد شده را جبران کرد تا 2 تیم با پایان این کوارتر با نتیجه خیره‌کننده 27 بر 8 به سود دانشگاه، با تساوی 77 بر 77 کار خود را در پایان 4 کوارتر به پایان ببرند و به وقت اضافه بروند.

20در وقت اضافه 5 دقیقه‌ای حکایت دیگری رقم خورد. دانشگاه به بازی برگشته بود ولی این مهرام بود که با وجود 5 خطایی شدن ستاره‌های خود برتری را به اردوی خود بیاورد. نتیجه در پایان 95 بر 92 به سود مهرام رقم خورد تا این تیم بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

مهدی اسماعیلی ستاره ثانیه‌های پایانی تیمش بود که با 2 پرتاب پنالتی هفتمین ستاره را روی پیراهن تیمش نشاند.

47این ششمین عنوان قهرمانی مصطفی هاشمی با تیم مهرام بود ضمن اینکه این مربی صاحب‌نام تاکنون 8 جام قهرمانی در بسکتبال ایران را بالای سر برده است.

44با وجود اینکه سالن به شدت شلوغ بود و بسیاری از افراد به داخل زمین امده بودند ولی در نهایت اوشین ساهاکیان به عنوان کاپیتان مهرام جام قهرمانی را از محمود محشون تحویل گرفت تا بالای سر ببرد.

حاشیه‌ها

- حامد حسین زاده گارد اصلی دانشگاه آزاد که دچار پاره گی عضله شده بود با کمک آمپول به این بازی رسید تا در این مسابقه حساس تیمش را همراهی کند.

- جام های تیم های اول و دوم در سالن است تا پس از پایان بازی به تیم های قهرمان و نایب قهرمان اهدا شود.

- محمود مشحون، محمد دادگان و گنجی از جایگاه ویژه دیدار فینال لیگ حرفه ای را تماشا می کردند.
- اینبار برخلاف همیشه مصطفی هاشمی سرمربی دانشگاه آزاد بسیار آرام کار شاگردانش را دنبال می کرد در حالی که شاهین طبع جوش و خروش خاصی کنار زمین داشت.
-در سالن حکیمیه حضور پرتعداد تماشاگردان باعث شدحتی جای سوزن انداختن هم نباشد.
- بین دو نیمه بازی نمادین نونهالان مهرام با لباس های قرمز و سفید برگزار شد.
- صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان برای تماشای این دیدار خود را به سالن رسانده بود.
- در صورت قهرمانی مهران شاهین طبع با دانشگاه آزاد،‌ وی تنها مربی لیگ بسکتبال است که با دو تیم مختلف قهرمان شده است.
- دانشجویانی که برای حمایت از تیم دانشگاه آزاد به سالن حکیمیه آمده بودند به دلیل ازدحام جمعیت نتوانستند راهی به داخل سالن پیدا کنند و پشت در ماندند.
- حدود 100 هوادار مهرام با شعار "واویلا واویلا بزن 100 تایی بشه دانشگاه" از تیم خود خواستند رقیب خود را 100 تایی کنند.
- یک دختر نوجوان طرفدار دانشگاه آزاد پس از اینکه تیمش مقابل مهرام عقب افتاده بود به شدت گریه می کرد.
- طرفداران پرسپولیس با توجه به پرسپولیسی بودن هاشمی سرمربی مهرام با پرچم های قرمز در سالن حاضر بودند.

 

کد خبر : ۲۸۱۰۹۵