خبرگزاری کار ایران

پیش‌بازی سومین دیدار تیم والیبال در لیگ جهانی

«شانس کور» لهستانی‌ها برابر «سربازهای جمعه»

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۵۶۷

نخستین دیدار تیم‌های ملی والیبال لهستان و ایران از مسابقات لیگ جهانی والیبال ساعت ساعت: ۲۲:۵۵، فردا در سالن اسپورتوا چنستوهوای لهستان برگزار می شود.

ایلنا- سروقامتان ایران در حالی باید برابر قهرمان سال گذشته مسابقات جهانی صف‌آرایی کنند که از دو دیدار پیشین خود برابر ایالات متحده آمریکا امتیازی به دست نیاوردند و حالا باید برای دشت نخستین امتیاز خود به لهستان بروند

ایران، یوزپلنگ زخم‌خورده لیگ جهانی والیبال، علاوه بر انیگزه کسب  امتیاز، می‌خواهد خاطره دو شکست پیاپی برابر آمریکا را به فراموشی بسپارد. لهستان، قهرمان مغرور جهان که دو بار روسیه را در خاک خود مغلوب کرده، سودای شکست ایران را در سر می‌پروارند. لهستانی که سال گذشته در بازی‌های جهانی تا مرز شکست برابر ایران پیش‌رفت و به لطف میزبانی و چند سوت اشتباه داور از مهلکه یاران معروف گریخت تا بر اریکه قهرمانی جهان  تکیه زند. داستان فرداشب اما می‌تواند برای شاگردان کواچ متفاوت باشد. آن‌ها درلیگ جهانی 2014 لهستان را با تمام ستا‌ره‌هایش 2 بار به زانو درآوردند و 6 امتیاز از این تیم گرفتند. هرچند لهستانی‌ها هم این 2 شکست را با 2 پیروزی خانگی جبران کردند اما پیروزی‌های ایران برابر لهستان نشان داد این تیم قدرتمند شکست‌ناپذیر نیست.

وقتی سال 1981 کریستوف کیشلوفسکی، کارگردان نام‌آشنای لهستانی فیلم «شانس کور» را ساخت، صدها کیلومتر آنطرف‌تر، در سرزمینی شرقی، کسی فکرش را نمی‌کرد روزگاری تیم ملی والیبال ایران، پنجه در پنجه قدرت‌های بزرگ جهان بیاندازد و غول‌کش لیگ جهانی والیبال لقب بگیرد. این اتفاق 34 سال بعد افتاد. حالا لهستانی‌های که درکودکی و جوانی از دیدن فیلم 3 اپیزودی، کیشلوفسکی سرذوق آمده بودند، فردا شاهد قدرت‌نمایی تیمی خواهند بود که سال گذشته تیم‌شان را 3 گیمه برده است!

شاگردان کواچ حالا با اضافه شدن حسن صنوبر، دفاع مستحکم‌تری روی تور پیدا می‌کنند و توان خنثی کردن حملات متنوع لهستانی‌ها را به دست می‌آورد. دیر اضافه شدن سعید معروف به ترکیب اصلی تیم ملی را هم شاید بتوان یکی از دلایل ناکامی شاگردان کواچ در ینگه دنیا دانست اما کاپیتان حالا رفته به رفته با تیم هماهنگ‌تر می‌شود. شهرام محمودی هم پس از دوران نقاهت سرماخوردگی‌اش با شرایط بدنی مناسب رو دروری یاران کوبیاک قرار می‌گیرد و جنگ او با دفاع روی‌تور لهستان، لحظات هیجان‌انگیزی را خلق می‌کند.

ظریف، صرف‌نظر از قامت کوتاه‌اش می‌تواند مقابل سرویس‌های وحشتناک بوشک، نواکفسکی و کارول کلوس ایستادگی کند. داوید کونارسکی، بازیکن کهنه‌کار لهستان هم می‌توند در مقاطع حساس برای ایران خطرساز شود. جمعه می‌تواند روز سرویس‌های مهارنشدنی فرهاد قائمی، درخشش مصطفی میرزاجانپور و اسپک‌های مهارنشدنی شهرام محمودی و امیر غفور باشد. ایران حالا جوانانی دارد که می‌تواند در مقاطعی به آن‌ها هم اعتماد کند. جواد معنوی‌نژاد، سامان فائزی و حتی میلاد عبادی‌پور با نیروی جوانی خود توان به هم‌ ریختن نقشه‌های قهرمان جهان را دارند. سروقامتان، جمعه شب، به سان سربازانی دلیر برای نام وطن خود می‌جنگند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز