خبرگزاری کار ایران

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو؛

2 داور تکواندوی ایران نامزد قضاوت در المپیک ریو شدند

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۰۹۸

فدراسیون جهانی تکواندو اسامی داورانی که شانس قضاوت در المپیک ۲۰۱۶ را دارند اعلام کرد که نام دو ایرانی در بین آنها دیده می شود.

به گزارش ایلنا، کمیته داوران فدراسیون جهانی اسامی ۵۰ داور بین المللی از سراسر جهان که شانس قضاوت در المپیک ۲۰۱۶ ریور دارند را اعلام کرد که از ایران نام شهرام اربابی و حافظ مهدوی در لیست فوق وجود دارد. از بین این ۵۰ داور ۳۰ نفر برای قضاوت در المپیک انتخاب خواهند شد.

بر اساس برنامه کمیته داوران فدراسیون جهانی،این ۵۰ داور باید چهار مرحله مسابقات جایزه بزرگ در کشورهای روسیه، ترکیه، انگلستان و مکزیک را قضاوت کرده و از ابتدای سال ۲۰۱۶ هم برای قضاوت در مسابقات انتخابی المپیک در قاره های مختلف دعوت خواهند شد. پس از پایان این رقابت ها ۳۰ داوری که عملکرد بهتری نسبت به سایر داوران داشته باشند راهی "ریو۲۰۱۶" خواهند شد.

فدراسیون جهانی چندی پیش با برگزاری سه کلاس آموزشی در مکزیک ، روسیه و امارات ۳۰۰ داور بین المللی را مورد آموزش قرارداد و در نهایت با آزمون های مختلف این ۵۰ داور را انتخاب کرد. در قاره آسیا این کلاس در امارات برگزار شد که از ایران  عبدالرضا بهاری، حافظ مهدوی، شهرام اربابی، پروانه محمدتقی‌تهرانی و مرجان طاهری در این کلاس شرکت داشتند و در نهایت نام اربابی و مهدوی برای حضور در المپیک در بین ۵۰ داور برتر جهان قرار گرفت.

در این بین اربابی که سابقه قضاوت در دو المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن را دارد بهترین داور ایرانی در سطح بین الملل طی چند سال اخیر بوده و این شانس را دارد که با ارائه قضاوت‌های سطح بالا برای سومین دوره متوالی در المپیک قضاوت کند. البته حافط مهدوی هم طی یکی دو سال اخیر پیشرفت خوبی در مسابقات برون مرزی داشته و با قضاوت های خوبی که در چند تورنمتت اخیر بخصوص رقابت‌های جهانی روسیه داشت توانست نظر کمیته داوران را برای حضور در جمع ۵۰ داور برتر جهان جلب کند.

طبق قوانین فدراسیون جهانی هر کشور تنها می‌تواند یک داور در بین ۳۰ داور قضاوت کننده در المپیک داشته باشد که اربابی‌ و مهدوی با ارائه قضاوت های سطح بالا رقابت پنهانی با هم برای حضور در ریو داشته باشند. البته در این دوره ۱۴ داور از بین داوران زن انتخاب خواهد شد که همین موضوع کار را برای این داور کشورمان سخت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز