خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش کارگری-ایتالیا

بررسی عضویت دایمی ایران در کنفدراسیون جهانی ورزش کارگری/مهمان ها در ضیافت شام ایتالیایی

شب گذشته میزبان ایتالیایی مسابقات جهانی ورزش های کارگری ضیافتی را با حضور نمایندگان رسمی کشورهای حاضر در مسابقات برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، با پایان مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات جهانی ورزش های کارگری، میزبان ایتالیایی ضیافت شامی را با حضور مقام های رسمی شرکت کننده در این رقابت ها برگزار کرد.

رئیس فدراسیون ورزش های کارگری در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایلنا درباره این مراسم گفت: ستاد برگزاری این دوره از رقابت ها با دعوت از تمامی مسئولین رسمی تیم های ورزشی کشورها به همراه روسای فدراسیون های کارگری این ضیافت را برگزار کرد که آقای وایز رئیس کنفدراسیون ورزش کارگر ی به مهمان های حاضر در مراسم خوشامد گفت و از آنها برای حضور در این مسابقات تشکر کرد.

احمد حسین زادگان ادامه داد: در این مراسم شهردار شهر لینیانو هم حضور داشت که وی نیز به تمجید از حضور گسترده کشورها در چهارمین دوره مسابقات پرداخت و حضور پر رنگ کشورها را نقطه عطفی برای میزبانی و همچنین اهمیت بالای رقابت ها عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به جلسه 2 جانبه و چند جانبه ای که بین فدراسیون های شرکت کننده  برگزار شد، گفت: در حاشیه این مراسم به همراه آقای فیروزآبادی(قائم مقام وزارت کار) و شعبانی بهار(معاون توسعه همگانی وزیر ورزش)دیدارهایی با روسای برخی از فدراسیون های کشورهای شرکت کننده داشتیم که جلسات خوبی بود و درباره مسایل مختلفی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

حسین زادگان ادامه داد: دیداری هم بین رئیس کنفدراسیون جهانی ورزش های کارگری و فیروزآبادی و شعبانی بهار برگزار شد که در این دیدار درباره میزبانی ایران از این مسابقات و همچنین نحوه تعامل و همکاری های مشترک به بحث و گفتگو نشستیم.

رئیس فدراسیون ورزش های کارگری تاکید کرد: با توجه به فرصتی که فراهم شده بود درباره بررسی شرایط ایران برای میزبانی مسابقات  جهانی و تورنمت های بین المللیورزش های کارگری صحبت هایی را انجام دادیم که بحث های بیشتر و حصول نتیجه به جلسات آینده موکول شد.

حسن زادگان خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه این مراسم با مقامات کنفدراسیون جهانی درباره راه اندازی تشکل های کارگری منطقه ای هم بحث و تبادل نظر کردیم که به نظر جای خالی این تشکل ها در منطقه آسیا احساس می شود و تلاش می کنیم بتوانیم این تشکل های کارگری را با محوریت ایران در آسیا پایه ریزی کنیم.

وی در ادامه گفت: مباحث دیگری مانند ظرفیت های ورزش کارگری در ایران، افزایش تعداد ورزشکاران کارگر و همچنین زیر ساخت های ورزش کارگری در کشورمان هم جزو مقوله هایی بود که درباره آن با رئیس کنفدراسیون جهانی به بحث و گفتگو پرداختیم تا بیشتر در جریان توانایی های کشورمان در بحث ورزش کارگری قرار بگیرد.

حسین زادگان همچنین یادآور شد: رویکرد جدید دولت ایران به ویژه وزارت کار درباره اهمیت مقوله ورزش کارگری در دو بخش سلامت محور و ورزش قهرمانی کارگران لازم بود چنین جلسه ای برگزار می شد که با توجه به صحبت های مطرح شده می توانیم نتایج خوب آن را در آینده شاهد باشیم.

وی افزود: رئیس کنفدراسیون جهانی هم در این جلسه از حضور پررنگ و قوی ایران در این دوره از مسابقات از فیروزآبادی و شعبانی بهار و فدراسیون ورزش کارگری ایران تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد ایران در آینده بتواند میزبانی این گونه تورمنت ها را بر عهده بگیرد.

حسین زادگان در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به این رویکرد جدید ایران بتواند به عضویت دایم کنفدراسیون جهانی در آید چراکه عضویت ایران در حال حاضر موقت است و حضور مناسب در رویدادهایی که زیر نظر کنفدراسیون جهانی برگزار می شود عضویت دایمی ایران را نیز تضمین می کند.

چهارمین دوره رقابت های جهانی ورزش های کارگری از 18 خردادماه در لینیانوی ایتالیا آغاز شده که تا 24 خردادماه به طول می انجامد.

کاروان اعزامی ورزش کارگری ایران با 47 ورزشکار مرد و 16 ورزشکار زن در رشته‌های والیبال‌ساحلی‌آقایان،‌ والیبال‌سالنی‌بانوان،‌ فوتبال، دوومیدانی آقایان، دوومیدانی بانوان، کشتی فرنگی و ساحلی و جودو به این مسابقات اعزام شده است.

 

 

 

کد خبر : ۲۸۲۵۹۱