خبرگزاری کار ایران

نباید‌میزبانی‌های بین‌المللی را از دست‌بدهیم

شجاعی:حضوربانوان در ورزشگاه‌ها باعث فرهنگ‌سازی می‌شود/ در بسکتبال اتفاقی نیفتاد

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۶۰۷

نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: به اعتقاد من با حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها می‌توان فرهنگ‌سازی بسیار خوبی انجام داد و از این طریق از بعضی اتفاقات حاشیه‌ای جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به خصوص برای تماشای مسابقات لیگ جهانی والیبال موضوعی است که به تازگی باز هم مورد توجه قرار گرفته است.

فریده شجاعی نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال که خود یکی از بانوان ورزشکار بوده و در سال‌های دور به عنوان یک بانوی بسکتبالیست فعالیت می‌کرده در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به خبرنگار ایلنا گفت: خود من چند سالی که در فدراسیون فوتبال حضور داشتم چند باری سعی کردم که شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را فراهم کنم و در این زمینه رایزنی‌های مختلفی انجام دادم اما این موضوع به سرانجام نرسید.

وی ادامه داد: به اعتقاد من بانوان نیاز دارند که به ورزشگاه بروند و بازی‌های مختلف را از نزدیک تماشا کنند. این موضوع هم به لحاظ فنی و تجربی برای آنها خوب است و هم باعث ترویج فرهنگ ورزش بین خانواده‌ها می شود به خصوص وقتی که خانواده‌های این ورزشکاران و همسران آنها در ورزشگاه حضور داشته باشند.

فریده شجاعی که همسر منصور پورحیدری سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال و استقلال نیز هست و دخترش عسل پورحیدری هم به صورت حرفه‌ای به ورزش گلف می پردازد ، گفت: دختر من سالیان زیادی به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کرد و همسرم علاقه زیادی داشت تا بازی‌های او را از نزدیک تماشا کند اما این امر میسر نشد.

وی با اشاره به اخطاری که فدراسیون جهانی والیبال مبنی بر عدم حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه داده است، خاطرنشان کرد: این موضوع شاید باعث شود تا میزبانی رویدادهای بین المللی را از ما بگیرند و این فرصت برای کسب پیروزی‌های مختلف و نشان دادن میزبانی خوب و معرفی فرهنگ و میهمان نوازی ایرانی‌ها از دست برود.

شجاعی پیشنهاد داد: به اعتقاد من اگر همه بانوان هم نمی‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند باید تسهیلاتی به وجود بیاید تا برخی بانوان بتوانند مسابقات والیبال را ببینند. به عنوان مثال‌ کارت ویژه‌ای صادر شود و جایگاه مشخصی در نظر گرفته شود که‌ حداقل خانواده‌های ملی‌پوشان‌والیبال، والیبالیست‌ها و داوران زن بتوانند از نزدیک این مسابقات را تماشا کنند.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته تماشاگر بازی فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال بوده، یادآور شد: هفته گذشته به دعوت آقای دادگان تماشاگر بازی فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال بین مهرام و دانشگاه آزاد بودم و با اینکه تیم دانشگاه بازی‌اش را واگذار کرد هیچ اتفاقی خاصی‌رخ نداد و هیچ بی‌احترامی در سالن صورت نگرفت.

وی ادامه داد: برخی معتقدند جو ورزشگاه‌های فوتبال سنگین است و خانم‌ها نمی‌توانند به استادیوم بیایند اما به نظر من فضای سالن‌های والیبال و بسکتبال بسیار قابل کنترل‌تر است و می‌شود فضایی را اختصاص داد که خانم‌ها به ورزشگاه بیایند. من خودم چند سالی که در فدراسیون فوتبال بودم، چند بار به ورزشگاه آزادی رفتم و بازی‌های تیم ملی یا دیدارهای استقلال و پرسپولیس را از نزدیک تماشا کردم و احساسم این بود تماشاگرانی که من را به عنوان یک خانم در ورزشگاه می‌دیدند، حرمت را رعایت می‌کردند و شعار زشتی سر نمی‌دادند.

شجاعی افزود: حتی یک بار من به اتفاق همسر آقای افشین قطبی سرمربی اسبق تیم ملی به استادیوم آزادی رفته بودیم یا در دیدار دیگری خانم‌های خارجی زیادی به ورزشگاه آمده بودند که تماشاگران وقتی آنها را دیدند اصلاً شعاری سر ندادند. به اعتقاد من با حضور خانم‌ها می‌توان فرهنگ‌سازی بسیار خوبی انجام داد و از این طریق از بعضی اتفاقات حاشیه‌ای که برخی مواقع در استادیوم‌های ما رخ می دهد و شعارهایی سر داده می‌شود، جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز