خبرگزاری کار ایران

دوست دارم تیم ملی را در سالن تشویق کنم؛

فروزنده:حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بی‌دلیل حساس شده/ یاد گرفته‌ایم صورت مسئله را پاک کنیم!

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۸۸۹

بازیگر سینمای ایران با بیان اینکه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها جزو حقوق انسانی است، گفت: دوست دارم تیم ملی کشورم را در سالن تشویق کنم.

نگار فروزنده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در بحث حضور بانوان در سالن های والیبال باید بگویم ورزش مقوله‌ای فراجنسیتی است و حقوق انسانی برای زنان و مردان مشترک است . فکر می کنم یکی از ابتدایی ترین حقوق خانم ها حضور در استادیوم‌های ورزشی است.

وی افزود: بحثی وجود دارد مبنی بر اینکه  جو ورزشگاه‌ها جای مناسبی برای حضور خانم‌ها نیست اما جای پاک کردن صورت مسئله، باید فرهنگ سازی کنیم و شرایط به‌گونه‌ای مهیا شود که خانم‌ها بدون نگرانی وارد ورزشگاه‌ها شوند. متاسفانه یادگرفته‌ایم همیشه صورت مسئله را پاک کنیم و فکر می کنم اگر  خانواده‌ها بتوانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند به فضای فرهنگی سالن‌ها کمک می‌کنند.

فروزنده با تاکید بر این‌که نمی‌دانم چرا اینقدر روی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها حساسیت وجود دارد، اضافه کرد: همیشه این بحث وجود داشته که فضای ورزشگاه‌ها برای حضور خانم‌ها مناسب نیست چون ازدحام غیر قابل کنترلی وجود دارد. معتقدم اگر فضایی ایجاد شود که خانواده ها به استادیوم‌ها بیایند، فضای مناسب‌تری بر وزرشگاه‌ها حاکم می‌شود. به این ترتیب پس از یک مدت ناخودآگاه این فرهنگ ایجاد می شود که می‌توان به استادیوم رفت و توهین نکرد.

این هنرمند سینما و تلویزیون در پاسخ به پرسش که آیا دوست دارید لیگ جهانی والیبال را در سالن آزادی از نزدیک ببینید؛ گفت: بله، معلوم است که دوست دارم. برایم خیلی جذاب است که بازی تیم ملی کشورم را از نزدیک ببینم و درکنار مردم ملی‌پوشان والیبال را تشویق کنم. امیدوارم مسئولان شرایطی فراهم کنند که بانوان بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند در سالن‌ والیبال حضور یابند و با حمایت‌های خود زمینه‌ساز موفقیت تیم ملی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز