خبرگزاری کار ایران

پزشکیان مطرح کرد:

ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه توجیه اعتقادی ندارد/برخی رفتارها طالبانی است

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۵۵۴

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تبعات اجتماعی جلوگیری از حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی را بیشتر از تبعات بین‌المللی آن دانست

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان درباره منع حضور بانوان در استادیوم‌ها برای تماشای مسابقات ورزشی به ویژه لیگ جهانی والیبال اظهار کرد:نباید خانم‌ها را از حقوق اجتماعی‌شان محروم کرد؛ اینکه آن‌ها با چه پوشش و کیفیتی به سالن های ورزشی راه پیدا کنند، یک بحث است ولی این‌که کلا اجازه ورود نداشته باشند، بحث دیگری است و اگر چه این موضوع بحثی اسلامی است، ولی تصور نمی‌کنم منع حضور بانوان کار درستی باشد.

ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه، بازگشت به عقب است

نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت و گو با خانه ملت افزود: اگر در سال های گذشته حضور بانوان در ورزشگاه ها میسر بوده، بسیار بد است که اکنون مانع آن شویم؛ زیرا این کار نوعی بازگشت به عقب است و من متوجه نمی شوم چه توجیه اعتقادی برای منع حضور خانم‌ها در سالن های ورزشی وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: این‌‌که برای بانوان جایگاه ویژه‌ای در استادیوم‌ها درنظر گرفته شود کار سختی نیست؛ زیرا بی‌توجهی و ایجاد حساسیت نسبت به این موضوع باعث خواهد شد حرص و انحراف بیشتری در جامعه شکل گیرد؛ بنابر این، لزومی ندارد حجابی درست کنیم که اگر زمانی برداشته شود، چیزی در آن وجود نداشته نباشد.

تبعات اجتماعی ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه، بیشتر از تبعات بین‌المللی‌ است

پزشکیان با توضیح این‌که بار رسانه‌ای منفی این اتفاق برای ایران زیاد است٬ گفت: علاوه براین، این محدودیت در درون جامعه هم نتایج خوبی نخواهد داشت زیرا این کار عده ای را حریص‌تر می‌کند و در نتیجه برای این‌که آن کار را انجام دهند، عکس‌العمل‌های دیگری خواهند داشت که شاید مطلوب نباشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر مسئله منع حضور بانوان در ورزشگاه ها مطرح نباشد، ممکن است زنان به طور کل یا به استادیوم‌ها نروند یا تعدادی محدودی از آنها علاقمند به این موضوع باشند ولی ما با مطرح کردن و پررنگ کردن این ممنوعیت حضور زنان، کاری می‌کنیم که حتی کسانی که  علاقمند به حضور در ورزشگاه ها نیستند، دچار مسئله شوند؛ در واقع، وقتی قانون ممنوعیت ایجاد می‌کنیم، اکثر خانم‌ها نسبت به این مسئله حساس می‌شوند و بی‌شک تبعات اجتماعی آن بیشتر از تبعات بین‌المللی‌اش است.

اگر نیازی در جامعه وجود دارد، باید به صورت صحیح هدایت شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان اضافه کرد: باید نسخه‌ای مناسب برای اوضاع و احوال دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم و جامعه‌ای که اکنون وجود دارد، پیچیده شود تا عقده٬ تنش٬ وازدگی و واخوردگی در جامعه به وجود نیآید. این موضوع قابل بررسی است و باید به درستی تحقیق کرد که اگر این اجازه داده شود یا نشود، چه تبعاتی خواهد داشت و ضرر کدامیک بیشتر خواهد بود.

پزشکیان اظهار داشت: هر چیزی که به صورت یک تمایل و خواسته در انسان وجود دارد، یک زمینه طبیعی دارد زیرا خداوند آن را به صورت غیرطبیعی خلق نکرده اما این حاکمان و مدیران جامعه هستند که باید این خواسته و نیاز را در مسیر طبیعی خود حرکت دهند.

برخی رفتارها، طالبانی است

عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره اطلاعیه‌ای که گروهی درخصوص حمله خونین به استادیوم درصورت حضور بانوان منتشر کرده‌اند٬ گفت: این رفتار، همان تندروی‌های طالبانی است؛ یک عده معتقدند که خانم‌ها حتی نباید در جامعه بیایند و کار کنند  ولی باید در این باره تدبیر کرد و بستر این موضوع فراهم شود زیرا در غیر این صورت، اگر این بستر را ببندیم، به بیراهه خواهد رفت و ممکن است همه چیز را خراب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز