خبرگزاری کار ایران

با سفارش یک صرب صورت می‌گیرد؛

نسخه کواچ والیبال برای واترپلوی ایران/ جریمه 100 هزار یورویی بابت قرارداد مالارا

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۱۲۹

رئیس فدراسیون شنا از رایزنی با یک مربی صربستانی برای هدایت تیم ملی واترپلو خبر داد.

به گزارش ایلنا، رئیس فدراسیون شنا در نشست خبری که با برخی خبرنگاران داشت، ضمن اعلام این خبر افزود: الکساندر پروویچ مربی صربستانی از دوستان اسلوبودان کواچ و مورد تأیید اوست که برای هدایت تیم ملی واترپلو مد نظر فدراسیون قرار دارد.

  وی افزود: پروویچ یکی از قهرمانان و بزرگان واترپلوی دنیاست که به تازگی از دنیای حرفه‌ای ورزشکاری خداحافظی کرده و به جرگه مربیگری پیوسته است. پروویچ 3 روز آخر مسابقات توسعه جهانی واترپلو به عنوان میهمان در تهران حضور یافت تا هم فضای مسابقات را ببیند و هم صحبت‌های مقدماتی با این سرمربی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون شنا ادامه داد: ما بررسی‌های لازم را انجام دادیم و چون کواچ و پروویچ در المپیک با هم همدوره و دوست بوده‌اند حتی من از کواچ هم درباره این مربی پرسیده‌ام که او را تأیید کرده است و می‌تواند گزینه مناسبی برای واترپلوی ایران باشد. اگر پروویچ بیاید مسئول همه مسائل واترپلوی مملکت خواهد بود البته یک سرپرست هم خواهیم داشت و قطعا در کادرفنی ما طاهریان هم خواهد بود و ما با تأیید وی و کمیته فنی از کسانی که بخواهند همکاری کنند، استفاده خواهیم کرد.

وی متذکر شد: این‌ها به یک‌طرف فدراسیون کمیته فنی هم دارد که این موضوع را باید بررسی کند. اگر مسائل مالی پروویچ حل شود در وهله اول او یک ماه به ایران خواهد آمد و در بازی‌های قهرمانی جوانان جهان در قزاقستان در کنار تیم خواهد بود البته نه به عنوان سرمربی چون خودش هم قبول نمی‌کند که با یک ماه کار کردن روی نیمکت بنشیند. هیچ مربی بزرگی این را قبول نمی‌کند چون رزومه خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی یکی از مشکلات اصلی فدراسیون شنا در زمینه جذب این مربی را مباحث مالی دانست و گفت: یکی از موانعی که وجود دارد بحث تامین هزینه برای جذب این مربی است. اگر قرار باشد یک سرمربی سطح بالای خارجی برای واترپلو جذب کنیم باید حدود 500 میلیون تومان در سال هزینه کنیم. تازه این هزینه صرفا مبلغ قرارداد و دستمزد اوست و بحث سفرها،‌ اقامت، بلیت و... نیز به آن افزوده خواهد شد. من نمی‌توانم در فدراسیونی که سه رشته المپیکی شنا، شیرجه و واترپلو را در خود جای داده 500 میلیون تومان یعنی یک سوم کل بودجه سالانه را برای جذب یک مربی آن هم در یک رشته اختصاص دهم.

رئیس فدراسیون شنا در پاسخ به این پرسش که پس با توجه به این صحبت‌ها احتمالا حضور او در ایران منتفی خواهد بود، گفت: به هیچ وجه این گونه نیست. در حال انجام رایزنی هستیم تا بتوانیم از سایر منابع مالی این بودجه را تامین کنیم. اگر بتوانیم اسپانسر مناسبی جذب کنیم،‌ می‌توانیم به قرارداد خوبی با ایشان دست پیدا کنیم. فدراسیون شنا یکی از فدراسیون‌هایی است که توانست نظر وزارت ورزش را برای افزایش بودجه بیشتر از حد نرمال جذب کند و این مساله جای خوشحالی دارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تمهیداتی اندیشیده شده تا حضور پروویچ همانند سایر مربیان خارجی واترپلو کوتاه و مقطعی نباشد گفت: قراردادی که در گذشته با آقای مالارا بسته شد، یک قرارداد حرفه‌ای و عرف در دنیای واترپلو نبود و همین مسئله باعث شد که این مربی که اتفاقا از سطح فنی بالایی هم برخوردار بود کار را به شکایت به (CAS) بکشاند و چیزی نزدیک به 100 هزار یورو به کشورمان تحمیل کند. ما در نظر داریم قرارداد بلندمدتی با پروویچ به امضا برسانیم اما این قرارداد باید سالانه تمدید شود تا حق شکایت برای کسی به وجود نیاید و دوباره متضرر نشویم.

شایان ذکر است پائولو مالارا آخرین مربی تیم ملی واترپلوی بزرگسالان ایران بود که اگرچه پیش از بازی های آسیایی اینچئون مولر آلمانی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت که پس از منتفی شدن حضور تیم ملی واترپلو در بازی های آسیایی پرونده این مربی آلمانی با عنوان هفدهمی جوانان جهان در ترکیه بسته شد و مسئولان فدراسیون برای مسابقات اخیر توسعه واترپلو در تهران با سیروس طاهریان عنوان قهرمانی را کسب کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز