خبرگزاری کار ایران

هیچ جلسه‌ای با رودکی نداشته‌ام؛

رستگار: همچنان به کسب 3 سهمیه المپیک خوش‌بین‌ام/نتایج ملایی حاصل برنامه‌ریزی 4 ساله‌ است!

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۲۲۵

رییس فدراسیون جودو همچنان امیدوار است جودوکاران ایران بتوانند 3 سهمیه حضور در المپیک 2016 را کسب کنند.

محمد علی رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن حمایت از عملکرد سعید ملایی در وزن 81 کیلوگرم گفت: نتایج خوبی که ملایی این روزها کسب می‌کند حاصل برنامه‌ریزی 4 ساله ما روی این جودوکار است. اگر به سایر ملی‌پوشان هم زمان داده شود می‌توانند آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت امیر قاسمی‌نژاد بیان داشت: او هم از ورزشکاران خوب وزن 81 است اما به دلیل عملکرد موفق ملایی در این وزن، تصمیم گرفتیم امیر را یک وزن بالاتر ببریم. بی‌تردید قاسمی‌نژاد هم برای موفقیت در وزن جدیدش به زمان احتیاج دارد.

رستگار در پاسخ به سوالی درباره بخت‌های جودوی ایران برای کسب سهمیه المپیک گفت: تلاش می‌کنیم 2 جودوکار ما بین 22 نفر برتر وزن خود قرار بگیرند تا به غیر از آنها یک سهمیه قاره‌ای هم بگیریم و با 3 نفر در المپیک 2016 ریو حاضر شویم.

رییس فدراسیون جودو ادامه داد: در حال حاضر با امتیازاتی که بدست آورده‌ایم یک سهمیه ما قطعی است و به کسب 3 سهمیه المپیک خوش‌بین هستیم.

رستگار درباره جلسه با محمدرضا رودکی اعلام کرد: اول باید بگویم من هیچ جلسه‌ای با رودکی نداشتم. داستان به این شکل است که سرمربی تیم‌ملی‌جودو در جلسه شورای‌فنی خواستار حضور رودکی در تیم‌ملی بود و اعضای شورا هم به استفاده از تمام پتانسیل جودوی ایران تاکید داشتند، از همین رو رودکی هم به تمرینات تیم ملی اضافه شد. او جودوکار باتجربه‌ای است و در صورتی که از شرایط بدنی و فنی خوبی برخوردار باشد می‌تواند کمک حال تیم ملی جودو باشد.

وی افزود: ما بارها اعلام کردیم باید از حداکثر پتانسیل جودوی کشور استفاده کرد و می‌خواهیم با همدلی و اتحاد در مسیر کسب سهمیه المپیک موفق باشیم.

رستگار درباره طرح گلخانه‌ای که در جودو در حال اجراست، بیان داشت: با توجه به محدودیت‌های مالی که در فدراسیون‌جودو وجود دارد، ما باید نفراتی را که شانس بیشتری برای قرار گرفتن بین 22 نفر برتر وزن خود را دارند به رقابت‌های کسب سهمیه المپیک اعزام کنیم .فکر می‌کنم اجرای این طرح از نظر مالی کمک شایانی به فدراسیون جودو داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در رقابت‌های جهانی قزاقستان هم با همین طرح شرکت خواهید کرد، اظهار داشت: نگاه فدراسیون به مسابقات‌جهانی و آسیایی نسبت به رقابت‌های کسب سهمیه المپیک متفاوت است. ما در پیکارهای جهانی همان سیاست سابق را پیش می‌گیریم و سعی داریم با تیم کامل در مسابقات‌جهانی قزاقستان حضور پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز