خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵

راه ضربه زدن به برج‌های آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۸۵۹

تیم والیبال ایران ساعاتی دیگر نخستین دیدار خود را در دور برگشت لیگ جهانی والیبال برابر تیم ایالات متحده برگزار می‌کند.

ایلنا- یاسر سماوات- ایران برای باقی ماندن در کورس صعود از گروه B لیگ جهانی والیبال ناگزیر است از یانکی‌ها امتیاز بگیرد. کار دشواری که در دور رفت تنها لهستان موفق به انجام آن شد. البته قهرمان رقابت‌های جهانی سال گذشته هم تنها یک امتیاز از تیم پرقدرت آمریکا گرفت تا شاگردان جان اسپراو از 18 امتیاز ممکن دور رفت، 17 امتیاز بگیرند و خود را به عنوان مدعی درجه یک صعود از گروه B معرفی کنند.

ایران در حالی که با 4 شکست پیاپی برابر آمریکا و لهستان، شروع ناامیدکننده‌ای در لیگ جهانی داشت با 2 پیروزی پیاپی در خاک روسیه، اجازه نداد رقابت برای صعود از این گروه به تیم‌های آمریکا و لهستان محدود شود. شاگردان کواچ امشب درحالی به مصاف یکی از قدرت‌های درجه یک والیبال جهان می‌روند که امیدوارند با پشتوانه حضور تماشاگران ایرانی، یک پیروزی امیدوارکننده دیگر در کارنامه خود ثبت کنند.

تیم والیبال آمریکا تا اینجا نمایشی مقتدرانه داشته و خیالش از بابت صعود تقریباً راحت است. تنها یک معجزه جلوی صعود یانکی‌ها را به دور دوم می‌گیرد. در سوی دیگر میدان ایران چاره‌ای جز کسب امتیاز از این مصاف ندارد. به عبارت دیگر بازی با ایران برای آمریکا شاید  تنها جنبه حیثیتی داشته باشد اما این مسابقه برای شاگردان کواچ بازی مرگ و زندگی به حساب می‌آید. میلاد عبادی‌پور و مجتبی‌ میرزاجانپور، دریافت‌کننده‌های تیم کشورمان نمایش پرفروغی در کازان داشتند. آن‌ها به ویژه در بازی دوم، با حضور به موقع خود در دریافت اول و سپس در حملات روی تور، ترفندهای روسیه را نقش برآب کردند. مهدی مرندی که جانشین ظریف مصدوم و علیزاده ناآماده شده بود، در حد یک لیبروی استاندارد ظاهر شد و شاید بتوان از او به عنوان یکی از ارکان اصلی پیروزی‌های ایران برابر روسیه نام برد. حالا در غیاب ظریف ایران یک لیبروی شش‌دانگ پیدا کرده و این می‌تواند برای والیبال ما که همیشه از دریافت اول ضربه خورده، خبر خوبی باشد.

سعید معروف، کاپیتان و مرکز ثقل حملات ایران نقش اول فیلم هیجان‌انگیز دیدارهای ایران و آمریکا را بازی می‌کند. بازیکنی با ضریب هوشی بالا که می‌تواند هرلحظه نتیجه بازی را برای تیم‌اش تغییر دهد. معروف که با اندرسون، دریافت‌کننده قدرتی آمریکا در زنیت کازان هم‌بازی بوده و دوستی نزدیکی هم با ستاره یانکی‌ها دارد، راه ضربه زد به این تیم را خوب بلد است. ایران در دیدارهای رفت هم اگر معروف با دیگر عناصر هجومی تیم هماهنگ‌تر نشان می‌داد، می‌توانست بازنده مطلق نباشد و با امتیاز خاک آمریکا را ترک کند. به هرحال معروف زمانی که با دیوید لی، اندرسون، سندر، هولت، اسمیت، شوجی و ... چشم در چشم می‌شود، به خوبی می‌داند نقطه ضعف آمریکا کجاست. لهستان این نقطه ضعف را در یکی از دیدرهایش برابر آمریکا بیش از پیش نمایان کرد. قطعاً بازی گرفتن از موسوی و غلامی در حملات سرعتی، غیر از مواقع خاصی نمی‌تواند تاکتیک خوبی برای امتیاز گرفتن از برج‌های ایالات متحده باشد.

امشب ایران به حضور مقتدرانه شهرام محمودی بیش از هرزمان دیگری احتیاج دارد. هرچند از تمرینات روز گذشته آمریکایی‌ها پیدا بود اسپراو تدابیر ویژ‌‌ه‌ای برای مهار پشت‌خط‌زن اصلی تیم ایران دارد اما محمودی مرد بازی‌های بزرگ است. در کنار او نباید از نام امیر غفور هم به سادگی گذشت. غفور سال گذشته هم برابر دفاع سرسخت آمریکا بازی کرده و تجارب ارزشمندی از رویارویی با این تیم دارد. محمودی و غفور می‌توانند با تمرکز بالا، برگ برنده ایران در بازی حیاتی امشب لقب بگیرند و باید منتظر ماند و دید معروف چه آشی برای یانکی‌ها پخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز