خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کمیته بین‌الملل فدراسیون شنا؛

5 سهمیه داوری در مسابقات جهانی واترپلو/فاصله با داوران مطرح دنیا

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۹۴۰

داور بین المللی واترپلو کشورمان با اشاره به توانایی داوران ایرانی برای قضاوت در تورنمنت های معتبر از 5 سهمیه داوری ایران در مسابقات جهانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، کلینیک داوری واترپلو به منظور ارتقا دانش داوران ایران به مدت 2 روز به میزبانی تهران با حضور داوران این رشته از سراسر کشور برگزار شد و در نهایت داوران حاضر در این دوره آموزشی آزمون های مورد نظر را انجام دادند.

مسعود رضوانی داور بین المللی واترپلو و رئیس کمیته بین الملل فدراسیون گفت: داوران واترپلو برای اینکه بتوانند به عنوان داور بین المللی به فدراسیون جهانی معرفی شوند باید همه ساله در دوره های ارتقا سطح و باز آموزی حضور یافته و در آزمون های هر دوره نمره قبولی را کسب کنند.

وی ادامه داد: این کلاس های باز آموزی تحت عنوان کلینیک داوری در کشورهای پیشرفته برگزار می شود و در ایران نیز ما در ۲ سال گذشته تلاش کردیم تا بدون وقفه این کلاس ها را در موعد مقرر برگزار کنیم.

وی افزود: هر کشور در هر دوره بنا به حضور داورانش در مسابقات رسمی فینا می تواند سالانه ۵ داور را به فدراسیون جهانی معرفی کند تا آنها به عنوان داور بین المللی برای حضور در مسابقات آماده شوند.

رضوانی گفت: خوشبختانه با توجه به برگزاری مسابقات فیناترافی در تهران و رضایت ناظران این رقابت ها از عملکرد داوران ایران، کشورمان ۵ سهمیه برای رقابت های جهانی فینا کسب کرد.

داور بین المللی ایران با اشاره به وضعیت مطلوب داوران ایرانی و برتری فنی آنها نسبت به همتایان خود در قاره کهن عنوان کرد: با توجه به شناختی که نسبت به داوران ایرانی دارم به جرات می گویم آنها یک سر و گردن از داوران آسیایی بالاتر هستند.

وی ادامه داد: البته ما نسبت به داوران مطرح دنیا کمی فاصله داریم اما در صورت تداوم حضور داوران ایرانی در تورنمنت های معتبر می توانیم این عقب ماندگی را نیز جبران کنیم و به جایگاه آنها برسیم.

وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری مسابقات جهانی فینا در سال ۲۰۱۶ خوشبختانه ما ۵ سهمیه را به دست آوردیم و اکنون زمان آن رسیده تا داورانی که به فدراسیون جهانی معرفی خواهند شد تلاش کنند بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذارند.

رضوانی اظهار کرد: در سال جاری ما مسابقات جهانی واترپلو جوانان جهان را در کشور قزاقستان داریم که در این رقابت ها نیز یک داور همراه با تیم به کشور قزاقستان برای حضور در مسابقات اعزام خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز