خبرگزاری کار ایران

دیدار با لهستان سخت‌تر از آمریکا است

نادی: معروف مشورت می‌دهد اما کوچ نمی‌کند/آزادی برای حریفان ما جهنم است

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۵۰۸

کاپیتان‌سابق تیم‌ملی بازی ایران برابر لهستان را از رویارویی با آمریکا دشوارتر می‌داند.

ایلنا- تیم والیبال ایران یکشنبه‌شب در دومین دیدار برگشت خود برابر آمریکا از رقابت‌های لیگ جهانی، با نتیجه مشابه بازی نخست و در 3 دست متوالی مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد تا وضعیت بهتری در جدول رده‌بندی گروه B‌ لیگ جهانی والیبال پیدا کند. این دیدار مهمان‌های ویژه‌ای هم داشت که سرگروه پیشین تیم والیبال ایران یکی از آن‌ها بود. وی در گفت‌وگو با ما از پیروزی‌های درخشان ایران برابر ایالات متحده و شرایط تیم کشورمان در 2 دیدار ‌آینده مقابل لهستان صحبت کرد. گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا را با علیرضا نادی در ادامه می‌خوانید.

* بازی دوم با آمریکا را هم بردیم. این بازی چطور بود؟

من بازی اول تهران نبودم اما شب‌گذشته  به سالن آزادی رفتم و بازی را از نزدیک دیدم. واقعا عالی بودیم، یعنی همه چیز عالی بود و بچه‌ها خیلی‌خوب بازی کردند و جای هیچ بحثی نگذاشتند. حالا توقعات از تیم ما بالا رفته و باید لهستان را شکست دهیم تا از این گروه صعود کنیم چون حریف مستقیم ما این تیم است.

* لهستان برخلاف آمریکا قبلاً در تهران بازی کرده و با جو سالن 12 هزار نفری آزادی آشنا است و به نظر می‌رسد کار سخت‌تری مقابل لهستان داریم. این‌طور نیست؟

بله؛ شرایط لهستان با آمریکا فرق می‌کند. آمریکا اولین بار بود در آزادی بازی می‌کرد. مردم واقعاً سالن 12 هزار نفری را برای حریفان ایران تبدیل به جهنم می‌کنند. لهستان پارسال به تهران آمده و اینجا بازی کرده و الان هم شرایط خوبی دارند. به نظرمن کار ما در تقابل با این تیم نسبت به آمریکا سخت‌تر است.

* می‌توانیم لهستان را ببریم؟

اگر بچه‌های ما در بهترین شرایط باشند و تیم ما بدون‌اشتباه بازی کند، برنده می‌شویم. باید مثل بازی با آمریکا کم اشتباه باشیم و لهستان تحت تاثیر ما و تماشاگران قرار بگیرد اما اگر اشتباه کنیم کار ما بسیار سخت می‌شود. تماشاگران هم باید با تشویق‌های خود به بچه‌های تیم‌ملی انگیزه بدهند. همه چیز به خود ما مربوط می‌شود و باید از میزبانی به خوبی استفاده کنیم.

* نقش مردم در پیروزی مقابل آمریکا چقدر بود؟

جو سالن به گونه‌ای بود که بازیکنان آمریکا در گوش‌شان یک چیزی گذاشته بودند تا نشنوند. تماشاگران ما کار را برای حریفان خیلی سخت می‌کنند و تیم‌ها هیچ کشوری این‌طور تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. خودم تجربه‌اش را داشته‌ام. در ایران بازی‌کردن برای حریفان خیلی سخت است.

* عده‌ای می‌گویند سعید معروف تیم ملی را هدایت می‌کند و کواچ کاره‌ای نیست. این را قبول دارید؟

این بی‌انصافی است. سعید کاپیتان تیم است و وظیفه دارد به مربی مشورت بدهد و اتفاقات زمین را به سرمربی منتقل کند. معروف تیم را هدایت نمی‌کند و فقط مشورت می‌دهد. البته مربی خودش کمک دارد و شرایط باید به گونه‌ای باشد که مردم چنین احساسی نداشته باشند که معروف تیم را کوچ می‌کند. با شناختی که از معروف دارم، او حرفه‌ای است و در حیطه کار مربی دخالت نمی‌کند. شاید مشورت بدهد و کمک کند اما هر مربی‌ای کلاس کاری خود را دارد و با سابقه‌ کواچ در ایتالیا بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز