خبرگزاری کار ایران

شانس صعود لهستان بیشتر است؛

محمودی: کورک باشد یا نباشد باید لهستان را ببریم/ بهترین پاداش ما شادی مردم است

پشت‌خط زن تیم ملی کشورمان امیدوار است این تیم با حمایت تماشاگران لهستان را هم در سالن آزادی شکست دهد.

تیم والیبال ایران جمعه و یکشنبه، پنجم و هفتم تیرماه دو دیدار حساس برابر لهستان برگزار می‌کند. دیدارهایی که تا حدود زیادی سرنوشت یکی از تیم‌های صعودکننده گروه B را مشخص می‌کند. شاید به گفته پشت‌خط زن اصلی تیم ملی هنوز هم لهستان شانس بیشتری برای صعود دارد اما خبر مصدومیت بارتوژ کورک در تمرین صبح دیروز این تیم، شوک بزرگی برای قهرمان سال گذشته جهان است. البته امتیازآورترین بازیکن دو دیدار ایران برابر آمریکا به این مسئله هم توجه چندانی ندارد و معتقد است کورک باشد یا نباشد ایران باید لهستان را شکست دهد. گفت‌وگوی شهرام محمودی با خبرنگار ایلنا را در ادامه بخوانید:

*در آستانه بازی با لهستان شرایط تیم ملی چطور است؟

شرایط تیم که بد نیست و اوضاع بچه ها خوب است. از امروز تمرینات را جدیتر دنبال می کنیم. دیروز وزنه زدیم و تمرین سبکی داشتیم و از امروز فشار تمرینات بیشتر می شود و برای بازی روز جمعه با لهستان آماده می شویم.

*بازی با لهستان را چطور پیش بینی می کنید؟

بازی خیلی سختی است چون برنده این 2 بازی به مرحله بعد صعود خواهد کرد و بازی خیلی حساسی است به همین دلیل فشار روی 2 تیم زیاد است. الان شانس لهستان بیشتر است چون امتیاز بیشتری دارند اما در این بازی میزبان هستیم و باید از شانس میزبانی مان استفاده کنیم و برای پیروزی تلاش کنیم. اگر این 6 امتیاز را بگیریم صعود می کنیم.

*با توجه به روحیه و آمادگی بازیکنان ایران و جو حاکم بر سالن آزادی، لهستان شانس پیروزی در ایران دارد؟

چرا ندارد؟! لهستان قهرمان دنیا است و اینکه بگوییم آیا آنها شانس دارند یا نه یک مقدار بی پروا صحبت کرده ایم . طبیعتاً شانس آن‌ها خیلی از ما بیشتر است اما می جنگیم تا پیروز شویم که با حمایت و دعای خیر مردم دور از دسترس نیست.

*مصدومیت کورک چقدر در این دیدار تاثیر گذار است؟

اگر کورک بازی نکند ما شرایط بهتری پیدا می‌کنیم، چون او بازیکن محوری لهستان است. برنامه ما این بود که او را متوقف کنیم و اگر کورک نباشد که بهتر است اما اگر باشد هم فرقی نمی کند و باید ببریم.

*برای تماشاگرانی که از تیم ملی والیبال حمایت می کنند چه صحبتی دارید؟

فقط از آنها تشکر می کنم و چیزی نمی توانم بگویم. در 6 امتیازی که از آمریکا گرفتیم تماشاگران سهم عظیمی داشتند و امسال خیلی سازماندهی شده تر و بهتر تیم را تشویق می کنند. هواداران مقابل آمریکا عالی بودند و سهم زیادی در این دو برد داشتند و امیدوارم حمایت آنها ادامه داشته باشد. دست تک تک آنها را می بوسم و امیدوارم با بردن لهستان آنها را خوشحال کنیم.

*گویا قرار است پاداش 3/6 میلیاردی به تیم ملی والیبال تعلق بگیرد؟

 همین الان این خبر را در سایت ها دیدم و هنوز چیزی به ما نگفته اند. سال گذشته که در لیگ جهانی چهارم شدیم به ما قول پاداش دادند اما تا امروز اتفاقی نیفتاده است. بچه های ما هیچ توقعی ندارند و شاد کردن دل مردم برای ما اولویت است و با شاد شدن مردم پاداش مان را می گیریم اما توقع داریم مسولان وقتی قول می دهند سر حرفشان باشند و به قول شان عمل کنند. نمی دانم این پاداشی که می گویند صحت دارد یا نه یا همان پاداش سال گذشته است به هر حال هنوز چیزی به ما نگفته اند.

کد خبر : ۲۸۶۰۱۱