خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال۲۰۱۵

ایران 3– لهستان 2/ شکست قهرمان جهان در نیمه‌شب رویایی تهران

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۳۷۷

تیم ملی والیبال ایران در دیداری سخت با حساب 3 بر 2 لهستان را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان ازهفته هفتم لیگ جهانی والیبال ساعت 21 امشب در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آ‌زادی آغاز شد.

تیم ایران بازی را خوب آغاز کرد و نخستین وقت استراحت فنی با امتیاز 8 بر 5 به سود تیم کشورمان ثبت شد. در ادامه کار خوب بازیکنان ایران بازهم فاصله را با لهستان بیشتر کرد. غیبت بارتوژ کورک دریافت‌کننده قدرتی لهستان در ابتدای بازی به چشم آمد اما شاگردان آنتیگا در اواسط این دست موفق شدند فاصله را کاهش دهند تا فاصله 3 امتیازی پابرجا بماند و در دومین وقت استراحت فنی هم نتیجه 16 بر 13 به سود شاگردان کواچ روی اسکوربورد سالن ثبت شود. در ادامه قهرمان سال گذشته جهان فاصله را به دو امتیاز کاهش داد تا در امتیاز 20 بر 18 همچنان از  تیم ایران عقب باشد. سرویس خوب قائمی در این امتیاز با کمک تور یک امتیاز برای ایران به ارمغان آورد تا فاصله به 3 امتیاز برسد و آنتیگا ناچار به درخواست نخستین وقت استراحت برای لهستان شود. با کسب امتیاز نوزدهم لهستان، کواچ هم از نخستین تایم‌‌اوت خود استفاده کرد و با فرستادن مهدی مهدوی به زمین فاصله را حفظ کرد. سرویس خوب موسوی دریافت اول لهستان را با مشکل روبرو کرد تا امتیاز 23 هم برای ایران به دست بیاید. متقابلاً سرویس سنگین جیکوب هم دفاع ایران را برای لحظه‌ای به هم ریخت اما این توپ با کار خوب بازیکنان ایران به امتیاز 24 تبدیل شد. کسب این امتیاز برای ایران اعتراض شدید میخائیل کوبیاک، سرگروه لهستان را به همراه داشت. لهستان به امتیاز 21 رسید اما در امتیاز پایانی، غلامی با هوشیاری جای خالی انداخت تا ادست نخست با برتری 25 بر 21 ایران به پایان برسد.

بازگشت لهستان

ابتدای دست دوم با بازی خوب لهستان توام شد. این تیم ضمن کسب امتیاز نخست، 2 امتیاز پیاپی دیگر گرفت تا برتری 3 بر صفر را به نام خود ثبت کند. شاگردان آنتیگا، برخلاف دست نخست در ست دوم رو به زدن سرویس‌های پرشی موجی آوردند تا دریافت نخست ایران روی این تاکتیک هم آسیب‌پذیر نشان دهد. کارخوبی موسوی درحمله سرعتی و دفاع روی تور 2 امتیاز متوالی از لهستان بگیرد. در ادامه این لهستان بود که با تنوع در حملات روی تور و دفاع روی تور حساب‌شده، در نخستین وقت استراحت فنی با حساب 8 بر 6 از ایران پیش افتاد. از این امتیاز به بعد بازیکنان تیم ملی ایران تمرکز بیشتری پیدا کردند تا ضمن جبران امتیازات عقب‌افتاده، در امتیاز 14 بر 13 با سرویس سنگین قائمی، موسوی نواکوفسکی را دفاع کند و ایران در این امتیاز از حریف خود پیش بیفد اما این لهستانی‌ها بودند که دومین وقت استراحت فنی را هم با امتیاز 16 بر 15 به نام خود ثبت کردند. حضور یاروژ جیکوب در خط سرویس یک امتیاز دیگر برای شاگردان آمریکا به ارمغان آورد تا قهرمان جهان دست دوم فاصله‌اش را با ایران به دو امتیاز افزایش دهد. در سوی مقابل سعید معروف با سرویس‌های کنترلی خود این دو امتیاز را از لهستان پس گرفت و با کار خوب غلامی و محمودی در دفاع روی تور ایران با حساب 19 بر 18 از حریف پیش افتاد تا آنتیگا از نخستین وقت استراحت خود استفاده کند. این ترفند سرمربی لهستان موثر بود چراکه شاگردانش 2 امتیاز پیاپی از ایران گرفتند و 19 بر 18 پیش افتادند. این بار نوبت کواچ بود که تقاضای وقت استراحت بکند. در ادمه دو تیم شانه به شانه هم پیش آمدند اما کوبیاک، کاپیتان لهستان با یک سرویس خوب زمینه‌ساز کسب امتیازی ارزشمند برای تیم‌اش شد تا لهستان در امتیاز 24 بر 23 از ایران پیش بیفتد. کواچ در این امتیاز تقاضای وقت استراحت کرد اما این تاکتیک به سود لهستان بود چراکه این تیم با سرویس ماتئوس و دفاع روی تور خوب مدافعانش امتیاز بیست و پنجم را گرفت تا دست دوم را به سود خود خاتمه دهد.

بازی پراشتباه شاگردان کواچ

لهستان در آغاز دست سوم هم بازی بهتری نسبت به ایران به نمایش گذاشت. در امتیازات نخست این دست، چند اشتباه از معروف، عبادی‌پور و محمودی باعث شد شاگردان آنتیگا ابتکارعمل را به دست بگیرند و نخستین وقت استراحت فنی با نتیجه 8 بر 5 به سود لهستان ثبت شود. از این لحظه به بعد اما بازهم ایران ابتکار عمل را به دست گرفت تا با بازی‌سازی معروف در امتیاز 12 بر 10 از لهستان پیش بیفتد. کوبیاک یک بار دیگر به کمک تیم‌اش آمد و با تجربه بالای خود در سرویس این 2 امتیاز را جبران کرد. کار ایران یک بار دیگر در اواسط ست سوم گره خورد و لهستان با توپ‌گیری خوب زاتورسکی در امتیاز 16 بر 14 دومین وقت استراحت فنی را هم به نام خود ثبت کرد. این نتیجه باعث شد کواچ دست به تعویض بزند و مهدوی را به جای معروف به میدان بفرستد. موسوی در خط سرویس مثل بیشتر اوقات توپ را به تور کوبید تا یک امتیاز به مهمان هدیه کند. بازی حساب شده قهرمان سال گذشته جهان،  در امتیازات پایانی دست سوم هم به خوبی نمایان بود تا آن‌ها این دست را هم با حساب 25 بر 21 به سود خود خاتمه دهند.

آغاز و پایان طوفانی!

در آغاز ست چهارم ورق برگشت و ایران با استفاده از پاس‌های بلند بازی را در دست گرفت. این اتفاق باعث شد شاگردان کواچ 8 بر 4 در نخستین وقت استراحت فنی از حریف پیشی بگیرند. اشتباهات لهستانی‌ها در زدن سرویس هم به کمک ایران آمد. لهستان در ادامه یک امتیاز سرویس گرفت اما معروف، با یک سرویس کنترلی این امتیاز را از شاگردان آنتیگا پس گرفت. کوبیاک هم از پس دفاع سفت و سخت غلامی برنیامد تا ایران در امتیاز 13 بر 9 از حریف پیش بیفتد. سروقامتان بازهم فرصت داشتند تا فاصله را با حریف زیاد  کنند اما تجربه کوبیاک امتیاز دهم را برای مهمان ثبت کرد. ایران نخستین وقت استراحت ست چهارم را با حساب 16 بر 12 به سود خود ثبت کرد و با بازگشت به میدان 2 امتیاز پیاپی دیگر از حریف گرفت تا آنتیگا تقاضای وقت استراحت کند. ایران اما امتیاز نوزدهم را هم گرفت تا به فاصله چند ثانیه بازهم آنتیگا وقت استراحت بخواهد! این دو وقت استراحت اما برای قهرمان جهان چاره‌ساز نشد و ایران امتیاز بیستم را هم گرفت تا با برتری کامل 20 بر 12 از  حریف خود پیش بیفتد. شاگردان کواچ این فاصله را حفظ کردند تا برتری 23 بر 15 در آستانه پیروزی در ست چهارم قرار بگیرند. در این امتیاز داور اول خطای تور بازیکنان ایران را گرفت اما با اعتراض کواچ و ویدئو چک، این سرویس تکرار شد و حاصل آن یک امتیاز دیگر با کار خوب محمودی بود. فابیان در خط سرویس امتیاز پایانی را هم به ایران هدیه داد تا تیم کشورمان با برتری 25 بر 16 کار را به ست پنجم بکشاند.

پایان ماران تهران به سود سروقامتان

دیدار ایران و لهستان در ست پنجم به اوج هیجان خود رسید. ابتدا ایران 2 امتیاز از حریف گرفت اما لهستان با کسب 3 امتیاز پیاپی از میزبان پیش افتاد. در ادامه شاگردان کواچ بازی را به دست گرفتند تا با برتری 8 بر 6 زمین تیم‌ها عوض شود. 2 اشتباه پیاپی میرزاجانپور بازی را در امتیاز 8 به تساوی کشاند. در ادامه ایران با هوشیاری معروف بازهم 2 امتیاز از حریف پیش افتاد اما در امتیاز 11 بر 9 آنتیگا و بازیکنان لهستان به شدت به کمک داور دوم اعتراض کردند تا دقایقی بازی متوقف شود. این میان عصبانیت معروف هم در نوع خود جالب بود. با شروع مجدد بازی ایران امتیاز دوازدهم را هم کسب کرد تا آنتیگا تقاضای وقت استراحت کند اما این تایم‌اوت هم کمکی به او و شاگردانش نکرد و امتیاز سیزدهم هم روی اسکوربورد برای ایران ثبت شد و آنتیگا بازهم تقاضای وقت استراحت کرد. این‌بار سرویس غلامی از تور عبور نکرد تا کواچ دست به کار شود و در امتیاز 13 بر 10 تقاضای تایم‌اوت کند. ایران به امتیاز چهاردهم هم رسید تا در آستانه پیروزی در این دیدار قرار بگیرد اما سرویس محمودی راهی اوت شد. ایران در سرویس بعدی با اسپک آرام میرزاجانپور به امتیاز 15 رسید و با برتریت 15 بر 11 در ست پنجم، به پیروزی 3 بر 2 برابر لهستان رسید.

حاشیه‌ها

 × نیمکت‌نشیان تیم لهستان در ست دوم و زمانی که یکی از مسئولان کمیته کنترل به سمت‌شان آمد با او برخورد تندی داشتند.

×هنگامی که خبرنگاران رسانه‌ها برای تهیه گزارش این بازی وارد سالن 12 هزارنفری شدند، نیروهای امنیتی در ورودی بخش خبرنگاران قفل کردند تا خبرنگاران و برخی گزارشگران صدای جمهوری اسلامی بیش از یک ساعت در انتظار ورود به جایگاه ویژه خود باشند. در نهایت خبرنگاران مجبور شدند از در دیگری وارد سالن شوند.

× حدود 30 نفر از هواداران تیم لهستان در بخشی از سالن 12 هزارنفری به تشویق تیم خود می‌پرداختند اما صدای آن‌ها در هیاهوی سالن محو شد!‌

× برخورد نامناسب نیروهای امنیتی با خبرنگاران به جایگاه ویژه اصحاب رسانه هم کشیده شد و حتی به آن‌ها اجازه داده نشد باهواداران لهستان مصاحبه کنند!

×بارتوژ کورک، امتیاز آورترین بازیکن لهستان که به دلیل آسیب‌دیدگی غایب بزرگ این دیدار به شمار می‌آمد از روی نیمکت لهستان بازی تیم‌اش را تماشا کرد. 

× اسپک محکم مجتبی میرزاجانپور در دست چهارم پس از برخورد با آنتن بخشی از تور سمت داور اول را پاره کرد و این اتفاق باعث شد، باز لحظاتی متوقف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز