خبرگزاری کار ایران

سیاه‌پوشان امیدوار به آینده‌ای روشن؛

مشهدی‌ها با خطیبی‌ها غریبه‌اند/ جدایی مهاجری همچنان رمزآلود!

سیاه‌جامگان‌مشهد در حالی این روزها زیر نظر برادران خطیبی مهیای لیگ‌‌برتر پانزدهم می‌شود که هنوز داستان جدایی مهاجری رمزآلود مانده است.

به گزارش ایلنا، صعود سیاه‌جامگان ابومسلم به لیگ‌برتر پانزدهم همان‌قدر مسئولان، مدیران و مردم‌مشهد را خوشحال کرد که آینده این تیم مشهدی‌ هواداران‌اش را، با این حال نبض این تیم همچنان می‌زند و با آمدن برادران خطیبی روی نیمکت تیم، حاشیه‌ها فعلا رخت بر بسته‌اند، هر چند معمای جدایی مهاجری رمزآلود باقی مانده است.

بگذارید زمان را کمی به عقب‌تر بازگردانیم، به زمانی که محمدرضا مهاجری به مشهد آمد و خیلی‌ها وی را به عنوان کمک‌مربی فیروز کریمی می‌شناختند و شاید باورشان نمی‌شد بتواند به موفقیتی برسد که این روزها دارد. او با برنامه به سیاه‌جامگان آمد و تیم را از لیگ 2 به لیگ‌یک آورد و حتی برنامه‌های خوبی برای صعود به لیگ‌برتر داشت.

مهاجری توانست در اولین سال حضور سیاه‌جامگان در لیگ‌دسته‌اول نتایج قابل‌قبولی کسب کند و تنها با بدشانسی و یک امتیاز کمتر نسبت به پدیده از صعود مستقیم به لیگ‌برتر بازماند و در مرحله پلی‌آف نیز مقابل پیکان باتجربه مغلوب شد ولی تا همین جا هم باعث شد عملکرد مهاجری و شاگردانش مورد تحسین قرار بگیرد.

تیم مشهدی فصل بعد هم خود را برای مقتدرانه در لیگ دسته اول آماده می‌کرد و با هر زحمتی بود مهاجری را راضی به ادامه همکاری کرد، هر چند دست مهاجری این بار بسته بود و خیلی از بازیکنان باکیفیتش از سیاه‌جامگان جدا شدند و آقای‌سرمربی مجبور شد با دست‌خالی چند بازیکن را به مشهد بیاورد و با آن‌ها و بازیکنان جوانش کار را شروع کند.

شاید خیلی‌ها بر این باور بودند با این وضعیت امیدی به صعود مشکی‌پوشان نباشد اما مهاجری خیلی محکم ایستاد و به همه ثابت کرد می‌تواند به این مهم برسد و در شرایطی که اکبر میثاقیان نتوانست با مس‌کرمان صعود کند، مهاجری با وجود مشکلات‌مالی  تیمش توانست به طور مستقیم به لیگ‌برتر بیاید و نشان دهد خواستن توانستن است.

مالک این باشگاه در اولین اقدام سعید رمضانی، مربی تیمش را به عنوان مدیر ورزشی سیاه‌جامگان منصوب کرد که این انتصاب حرف و حدیث‌های بسیاری را ایجاد کرد؛ چراکه پیش‌بینی می‌شد در شرایطی که کمک مهاجری به عنوان مدیر انتخاب شده، دیگر شاهد ادامه همکاری سرمربی مشکی‌پوشان با این تیم نباشیم. بعد از آن مدیران سیاه‌جامگان اعلام کردند این جدایی توافقی بوده و به نفع هر 2 طرف اما آیا واقعیت ماجرا همین است!؟

همه انتظار داشتند خود مهاجری تیمش را برای حضور در لیگ‌برتر آماده کند تا به عبارتی بذری را که کاشته‌ بود، برداشت کند اما خبر جدایی او از سیاه‌جامگان خیلی‌ها را شوکه کرد. خیلی‌ها غمگین شدند و خیلی‌ها از مدیران تیم‌مشهدی خشمگین!

مروری بر داستانی که درون تیم می‌گذشت خبر از اتفاق‌های دیگری می‌داد. مهاجری زمان فعالیت در سیاه‌جامگان تصمیم گرفت دستیار کمکی از تهران به مشهد بیاورد تا از تجربیات وی استفاده کند. این کمک مربی کسی نبود جز سعید رمضانی بازیکن سال‌های نه چندان دور فوتبال کشور و البته داماد معروف مرحوم ناصر حجازی. مهاجری هرگز فکر نمی‌کرد رمضانی روزی مانع همکاری‌ وی با تیمی شود که سال‌ها برایش زحمت کشیده و با خون دل از لیگ 2 به لیگ‌برتر آورد.

اواسط مسابقات فصل‌گذشته اختلاف‌هایی بین مهاجری و رمضانی به وجود آمد و حتی شنیده می‌شد این اختلاف‌ها به مدیریت‌باشگاه هم کشیده شده و صحبت‌هایی مبنی بر جدایی مهاجری به گوش می‌رسید که البته مالک‌باشگاه مانع جدایی وی شد اما رمضانی در آن مقطع به یک‌باره ناپدید شد و مهاجری و شاگردانش را تنها گذاشت ولی اواخر فصل که دید مشکی‌پوشان مشهدی شانس صعود دارند دوباره سروکله‌اش پیدا شد تا به اصطلاح در صعود تیم به لیگ‌برتر شریک شود. در نهایت هم وی با برگزاری جلساتی به عنوان مدیر تیم انتخاب شد. همین انتصاب کافی بود تا احتمال ماندن مهاجری پایین بیاید و حتی جالب بود رمضانی در مصاحبه‌ای اعلام کرده دوست داشتیم مهاجری بماند اما این شرایط به نفع 2طرف بود.

یکی از دلایل دیگری که برای این جدایی شنیده شد اینکه مدیران تیم مشهدی به نوعی دست مهاجری را در پوست گردو گذاشتند در صورتی که این مربی پیشنهادهای خوبی از لیگ یک داشت و طوری وانمود کردند که به مربی دیگری فکر نمی‌کنند و همین باعث شد این مربی به پیشنهادات خود پاسخ منفی بدهد؛ غافل از اینکه بداند پشت‌پرده اتفاقات دیگری می‌افتد. حتی شنیده شد مدیران سیاه‌جامگان به مهاجری گفتند پولی در بساط نداریم و ممکن است حالا حالاها هم پول نرسد، اگر حاضری با همین شرایط ادامه بده!

طبیعی است هر کس دیگری هم بود، چنین شرایطی را نمی‌پذیرفت اما مساله اصلی اینجاست که اگر باشگاه پول ندارد چرا خطیبی را به مشهد آوردند؟ خطیبی فصل پیش تراکتورسازی متمول را بعد از بازی مقابل پدیده در مشهد بی‌پول اعلام کرد، حال چطور می‌تواند با تیمی بدون پشتوانه‌مالی مانند سیاه‌جامگان کار کند؟ اگر خطیبی از این قضایا خبر نداشته باشد، سرانجام باید شاهد خداحافظی زودهنگام این سرمربی از جمع مشهدی‌ها باشیم، چراکه هنوز طعم بی‌پولی را نچشیده است.

از سوی دیگر خطیبی‌ها در مشهد غریبه‌اند و با شرایط و جو فوتبال خراسان آشنایی چندانی ندارند که همین مساله می‌تواند روی روند کاری این مربی کم تجربه تاثیر زیادی بگذارد. سال‌های اخیر صعود مشهدی‌ها به لیگ‌های بالاتر اکثرا با مربیانی بوده که یا ساقه کار در مشهد را داشته‌اند یا اصالتی مشهدی داشتند و بعید به نظر می‌رسد وقتی مربیانی مانند خداداد عزیزی، علی حنطه، هادی برگی‌زر و .. بیرون گود نشسته‌اند مربی جوانی مانند خطیبی بتواند از گرداب مشهد جان سالم به در ببرد و تیمی را که تحویل گرفته به سر منزل مقصود برساند.

بالاخره با تمام این تفاسیر مهاجری از جمع مشهدی‌ها جدا شد و ما را یاد شرایط سال‌گذشته اکبر میثاقیان با پدیده‌ای که به لیگ‌برتر آورد، انداخت. تنها فرق مهاجری با میثاقیان این است که دستیارش سرمربی نشد، بلکه فراتر رفت و مدیر تیم شد!

قطعا شرایط برای مشکی‌پوشان مشهدی در لیگ‌برتر به گونه‌ای رقم خواهد خورد که جای خالی مهاجری در این تیم احساس می‌شود و ای کاش تصمیم مدیران کم تجربه مشهدی در لیگ‌برتر خیلی زودتر از آنچه تصورش را داریم، پشیمانی به بار نیاورد و نماینده مشهد روزهای خوبی را در نخستین تجربه‌اش در لیگ‌برتر پشت سر بگذارد.

کد خبر : ۲۸۶۸۲۶